Αρχική Αυθαίρετη δόμηση 2Άρθρο 15: Ρύθμιση αυθαίρετων κτισμάτων σε εξαγορασμένα ακίνητα και σε ακίνητα ιδιοκτησίας του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)Σχόλιο του χρήστη WWF Ελλας | 24 Απριλίου 2013, 22:05
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρόκειται για κωδικοποίηση πρόσφατων, και ιδιαίτερα άδικων και προκλητικών, ρυθμίσεων για αυθαίρετα σε ακίνητα ιδιοκτησίας του ΤΑΙΠΕΔ και του δημοσίου. Εκτός από την εξαίρεση από το παράβολο, ιδιαίτερα βλαπτική για το περιβάλλον είναι και η πρόβλεψη της «σε κάθε περίπτωση» υπαγωγής – προφανώς, ακόμα και κατά παρέκκλιση του άρθρου 2 του νομοσχεδίου: συνεπώς, ειδικά για το ΤΑΙΠΕΔ και το Δημόσιο, ακόμα και αυθαίρετα σε αιγιαλό ή δάση μπορούν να υπαχθούν. Άλλη μία «κόκκινη γραμμή» δεν ισχύει, συνεπώς. Επισφραγίζεται η υποβάθμιση των «αναπτυγμένων πυρήνων μαζικού τουρισμού», αφού το ΥΠΕΚΑ θεωρεί ότι η τήρηση των πολεοδομικών κανόνων παρέλκει στις περιοχές αυτές. Απορία επίσης προκαλεί και η «τεχνική έκθεση» που υποβάλλεται για αυθαίρετα της κατηγορίας αυτής – άραγε, στα δικαιολογητικά υπαγωγής, δεν χρειάζεται και μελέτη στατική επάρκειας (πρβλ. άρθρο 11 του νσχ.); Στα παράδοξα της διάταξης, περιλαμβάνεται και η αναφορά σε (αυθαίρετα) «αστεροσκοπεία»: θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζαμε ποια είναι αυτά, και που βρίσκονται. Όσον αφορά τα χιονοδρομικά, η διάταξη προβαίνει στην «τακτοποίησή» τους, κατά παρέκκλιση από κάθε διάταξη, ακόμα και αυτή που απαγορεύει την υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών σε δάση ή δασικές εκτάσεις, τα χιονοδρομικά που είναι του δημοσίου ή «δημοσίου ενδιαφέροντος» (κοντολογής, όλα). Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό (πρβλ. 53 παρ. 4 ν. 4042/2012, και τις διατάξεις που αναφέρονται πιο πάνω για τα τουριστικά). Μάλιστα, οι συντάκτες του νομοσχεδίου δεν κρύβουν την πρόθεσή τους για πλήρη υπονόμευση του σχεδιασμού, και ορίζουν ρητά ότι «μετά την περαίωση της υπαγωγής είναι δυνατή ή αλλαγή χρήσης της αυθαίρετης κατασκευής εφόσον πρόκειται για εγκαταστάσεις κοινωφελούς χαρακτήρα μετά από αίτημα του αρμοδίου Δημοσίου Φορέα ή του αρμοδίου Ο.Τ.Α.». Επίσης, κάπου λησμονήθηκε ότι κατασκευές όπως τα χιονοδρομικά υπάγονται κατά κανόνα και σε διατάξεις του κοινοτικού δικαίου (π.χ., άρθρο 6 παρ. 3 Οδηγίας 92/43). Το ίδιο ισχύει και για κατασκευές σε χώρους λιμένα, όπου κανείς θα πρέπει να θυμάται κανείς ότι συχνά στους χώρους λιμένα περιλαμβάνονται δημοφιλείς παραλίες χωρίς λειτουργική σχέση με τις λιμενικές εγκαταστάσεις.