Αρχική Αυθαίρετη δόμηση 2Άρθρο 11: Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντοςΣχόλιο του χρήστη dpxs-km | 25 Απριλίου 2013, 09:29
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 31, παρ.8: Με το Ν.3852/2010 άρ.280, παρ.45 απενεμήθη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση η αρμοδιότητα «Εκτέλεσης αποφάσεων κατεδάφισης αυθαιρέτων κτισμάτων ή κατασκευών, που εκδίδονται από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, κατά ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 267/1998 (ΦΕΚ 195 Α’) και της σχετικής νομοθεσίας». Η συγκεκριμένη αρμοδιότητα ασκούνταν (μέχρι τις 31-12-2010) από τις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, οι οποίες διέθεταν οργανωμένες τεχνικές υπηρεσίες με ικανή στελέχωση από έμπειρους μηχανικούς, που ασχολούνταν επί μακρόν αποκλειστικά με το υπόψη αντικείμενο, (το οποίο σχετίζεται με τη Νομοθεσία των Δημοσίων Έργων για τη δημοπράτηση των εργολαβιών που απαιτούνται για τις κατεδαφίσεις, τη σύνταξη των μελετών κατεδάφισης κλπ), καθώς επίσης διέθεταν και τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό (μπουλντόζες, εκσκαφικά μηχανήματα, φορτωτές κλπ) και τους οικονομικούς πόρους (που αποδίδονταν άμεσα από τα πρόστιμα των αυθαιρέτων στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις). Μετά την κατάργηση του θεσμού της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (από 1-1-2011) η εν λόγω αρμοδιότητα, απονεμήθηκε μεν στην Α.Δ και συγκεκριμένα στην ΔΙΠΕΧΩΣ, πλην όμως, κατά την άποψη μας, δεν μπορεί να υπάρξει στην πράξη άμεση μεταβίβαση της συγκεκριμένης αρμοδιότητας της κατεδάφισης αυθαιρέτων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, χωρίς ταυτόχρονα να υπάρχει πρόνοια για την οργάνωση – μεταφορά ενός ολόκληρου μηχανισμού (με την απαιτούμενη τεχνογνωσία, εμπειρία, στελέχωση και τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους) που επί τριάντα και πλέον έτη, υφίστατο στα πλαίσια της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης . Με την μεταφορά της εν λόγω αρμοδιότητας δηλαδή, δεν αξιοποιήθηκε ανάλογα από τη Διοίκηση, η ύπαρξη της εμπειρίας του πλήθους των υπαλλήλων (που μετατάχθηκαν στην Αιρετή Περιφέρεια), αλλά και του εξοπλισμού, των τεχνικών υπηρεσιών των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, ούτε λήφθηκε υπόψη το γεγονός ότι οι Δ/νσεις ΠΕΧΩΣ των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, είναι επιτελικού χαρακτήρα υπηρεσίες, αρμόδιες για τον προγραμματισμό και την εφαρμογή της περιβαλλοντικής, χωροταξικής και πολεοδομικής πολιτικής, επιφορτισμένες ήδη με πολύ μεγάλο αριθμό αρμοδιοτήτων τελείως διαφορετικού χαρακτήρα και οι οποίες δεν διαθέτουν καμία εμπειρία στα τεχνικά έργα, στις δημοπρασίες και στη σχετική νομοθεσία των δημόσιων έργων, ώστε να μπορούν να επιτελέσουν απρόσκοπτα το προαναφερθέν έργο των κατεδαφίσεων. Τονίζεται η έλλειψη εξειδικευμένου και κατάλληλων ειδικοτήτων προσωπικού, καθώς οι κατεξοχήν Τεχνικές Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (ΔΔΕ, ΔΕΣΕ, ΔΕΚΕ), με εμπειρία στα τεχνικά έργα και στις δημοπρασίες και ανάλογης ειδικότητας προσωπικό, καταργήθηκαν από τις 01-07-2011 και το προσωπικό τους μετατάχθηκε στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.