Αρχική Αυθαίρετη δόμηση 2Άρθρο 31: Πολεοδομικός σχεδιασμός και πρόστιμαΣχόλιο του χρήστη νικηφοροσ | 25 Απριλίου 2013, 12:05
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ομοσπονδία Εξωραϊστικών και Εκπολιτιστικών Συλλόγων Δήμου Λαυρεωτικής με την επωνυμία: «ΔΙΑΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΩΝ ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ» Πανόραμα Θορικού, Δήμος Λαυρεωτικής ΤΘ 8501 ΤΚ 19001 Επικοινωνία: Νικηφόρος Φρατζέσκος fra1@otenet.gr Πανόραμα 22/4/2013 Στην περιοχή της Ομοσπονδίας μας, (ανατολικά παράλια Δήμου Λαυρεωτικής), υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός αυθαιρέτων (περίπου 2700) που βρίσκεται σε Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (περιοχή Β΄ κατοικίας) και στην οποία είναι σε εξέλιξη μελέτες πολεοδόμησης με αυτοχρηματοδότηση οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα λόγω των ατέρμονων διαδικασιών που απαιτούνται. Θεωρούμε ότι οι αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται σε περιοχές με εγκεκριμένα Γ.Π.Σ. ή σε περιοχές Β΄ κατοικίας που έχει ξεκινήσει η διαδικασία ένταξης στο σχέδιο πόλης πρέπει να αντιμετωπιστούν με διαφορετικό τρόπο διότι: 1. Θα μπορούσαν να είναι ήδη νόμιμες εάν οι διαδικασίες πολεοδόμησης (γνωμοδοτήσεις φορέων, διαδικασίες ΥΠΕΚΑ, ΣτΕ, Προεδρικό Διάταγμα, κ.λ.π) δεν διαρκούσαν από δέκα έως δεκαπέντε χρόνια. 2. Εάν η αντιμετώπιση από το νόμο, των αυθαιρέτων σε Γ.Π.Σ. ή περιοχές Β΄ κατοικίας είναι η ίδια όπως στα άλλα αυθαίρετα, για ποιο λόγο ο ιδιοκτήτης που θα ρυθμίσει το αυθαίρετό του σήμερα (και για τα επόμενα τριάντα χρόνια) να θέλει να ενταχθεί σε εγκεκριμένο σχέδιο; Είναι προφανές ότι το ενδιαφέρον για ένταξη στο σχέδιο πόλης των περιοχών που βρίσκονται εντός Γ.Π.Σ. ή Ζ.Ο.Ε. Β΄ κατοικίας θα ατονήσει και πιθανώς ακόμα και να τορπιλιστεί, με άμεσες αρνητικές συνέπειες στην περιβαντολογική ανάπτυξη των περιοχών καθόσον θα στερηθούν έργα υποδομής και κοινής ωφέλειας όπως ρυμοτομία, χώρους πρασίνου, αποχέτευση κ.λ.π. 3. Επίσης και το ΣΤΕ με πρόσφατη απόφαση κατηγοριοποίησε περιοχές του βρίσκονται εντός ΓΠΣ ως περιοχές υπό ένταξη σε σχέδιο πόλης. 4. Ειδικά όσες περιοχές μπαίνουν στο σχέδιο πόλης έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται περισσότερο αδικημένες για το λόγο ότι αν τελικά ενταχθούν στο Ν.4014 και καταβληθούν τα πρόστιμα, όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πολεοδόμησης θα καταβληθούν επιπλέον και όσες επιβαρύνσεις αναλογούν για τη νομιμοποίηση των οικοπέδων και των αυθαιρέτων κτισμάτων. Επειδή οι αυθαίρετες κατασκευές εντός Γ.Π.Σ. ή Ζ.Ο.Ε. Β΄ κατοικίας που έχει ξεκινήσει η ένταξη στο σχέδιο πόλης είναι κατά την άποψη μας μια διαφορετική κατηγορία, η οποία δεν ανήκει στα εγκεκριμένα σχέδια αλλά είναι καθοδόν για την απόκτηση εγκεκριμένων σχεδίων, προτείνουμε να προστεθεί στο άρθρο 26 του Ν.4014/2011 η παράγραφος 2α ως εξής: ‘Στην περίπτωση κατασκευών ή χρήσεων που βρίσκονται σε εγκεκριμένα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (Γ.Π.Σ), Σχέδια Χωρικής Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ), Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε) ή άλλου τύπου σχεδιασμό και προβλέπονται ως περιοχές επεκτάσεων σχεδίου πόλης Α΄ κατοικίας ή Β΄ κατοικίας που έχει ξεκινήσει η διαδικασία ένταξης στο σχέδιο πόλης εφόσον καταβληθεί το παράβολο της παραγράφου 10 του άρθρου 11 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου και εκδοθεί οικοδομική άδεια εντός τριών ετών από την κύρωση της πράξης εφαρμογής του εγκεκριμένου σχεδίου δεν οφείλουν άλλο πρόστιμο οποιασδήποτε άλλης διάταξης νόμου.’ Με εκτίμηση Για την Ομοσπονδία Η Διοικούσα Επιτροπή Ο Πρόεδρος Νικηφόρος Φρατζέσκος Ο Γραμματέας Θεμιστοκλής Μακαντάσης