Αρχική Αυθαίρετη δόμηση 2Άρθρο 03: ΔικαιοπραξίεςΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Τερζίδης, Συμβολαιογράφος | 25 Απριλίου 2013, 18:29
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Το σχέδιο νόμου επαναφέρει την υποχρέωση προσάρτησης τοπογραφικού διαγράμματος σε όλες ανεξαιρέτως τις μεταβιβάσεις ακόμη και των αδόμητων αγροτεμαχίων, τα οποία προέρχονται από αναδασμό ή είναι κληροτεμάχια και είναι αποτυπωμένα σε επίσημο κτηματολογικό χάρτη της Τοπογραφικής Υπηρεσίας, που διενήργησε τον αναδασμό ή την παραχώρηση. Η υποχρέωση αυτή θεσπίστηκε αρχικά με το Ν. 4030/2011 (25/11/2011) και επειδή οδήγησε σε αδιέξοδο μερικούς μήνες μετά (13/02/2012) το αρμόδιο Υπουργείο, προώθησε προς ψήφιση την κατάργηση της ανωτέρω υποχρέωσης, όπως αποτυπώνεται στο άρθρο 49 του Ν. 4042/2012. Έκτοτε και οι συναλλαγές στα αγροτεμάχια λειτούργησαν άψογα και η ανάγκη για την αποτροπή μεταβίβασης αυθαιρέτων κτισμάτων υπηρετήθηκε θαυμάσια. Ευλόγως τίθεται από τον πολίτη το ερώτημα: Τι άλλαξε έκτοτε και επιβάλλεται εκ νέου η υποχρέωση προσάρτησης τοπογραφικού διαγράμματος στις ανωτέρω περιπτώσεις; Το να επιβαρύνονται οι πολίτες με την υποχρέωση σύνταξης τοπογραφικού διαγράμματος, το κόστος του οποίου είναι πολλαπλάσιο της αξίας του προς μεταβίβαση αγρού, με αποτέλεσμα να τίθεται εκτός συναλλαγής ένα μεγάλο μέρος της αγροτικής γης αντίκειται σε κάθε έννοια χρηστής Διοίκησης και δίκαιης και ισόνομης αντιμετώπισης των πολιτών και προστασίας των ατομικών τους δικαιωμάτων και ειδικότερα του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ιδιοκτησίας. 2) Η επιβολή υποχρέωσης προσάρτησης στις συστάσεις ή στις τροποποιήσεις συστάσεων οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών θεωρημένων σχεδίων των κατόψεων, που υποβλήθηκαν για την έκδοση της αδείας οικοδομής είναι ανεφάρμοστη και θα δημιουργήσει τεράστια ανασφάλεια και εμπλοκή στις συναλλαγές. Είναι γνωστό ότι πολλοί φάκελοι αδειών οικοδομής έχουν απολεσθεί από τις Πολεοδομίες ή λείπουν από αυτούς κάποια σχέδια. Το θέμα υφίσταται και σε νεώτερους φακέλους οικοδομικών αδειών, αλλά είναι ιδιαίτερα έντονο σε παλαιότερες άδειες. Επίσης υπάρχουν και άδειες οικοδομής, οι οποίες εκδόθηκαν νομίμως από τα Αστυνομικά Τμήματα ή τα Κοινοτικά Καταστήματα και μάλιστα σχετικά πρόσφατα και φυσικά δεν υφίστανται ούτε σχέδια, ούτε καν αρχείο των σχετικών αδειών. Εάν παραμείνει η εν λόγω διάταξη θα είναι μονόδρομος για τον πολίτη να προσφεύγει σε μηχανικό και να του αναθέτει με τεράστια δαπάνη εκ μέρους του πολίτη την ανασύσταση του φακέλου της αδείας οικοδομής, ο οποίος απωλέσθηκε με ευθύνη της Υπηρεσίας. Συμφωνώ βεβαίως στο να επιβληθεί αυτή η υποχρέωση για τα ακίνητα, των οποίων οι άδειες οικοδομής θα εκδίδονται μετά την έναρξη ισχύος του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου. Όμως και σε αυτήν την περίπτωση η επιβολή κύρωσης ακυρότητας του συμβολαίου σε περίπτωση μη συμμόρφωσης είναι υπερβολική και ατελέσφορη. Θα αρκούσε η πειθαρχική ευθύνη του συμβολαιογράφου.