Αρχική Αυθαίρετη δόμηση 2Άρθρο 18: Γενικές διατάξεις υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμουΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ | 25 Απριλίου 2013, 20:57
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρθρο 18 : (Γενικές διατάξεις υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου) Εάν διατηρηθεί το Παράρτημα του Ν. 4041/2011 θα επαναληφθεί το εξής παράδοξο : Ο μέγιστος συντελεστής επιβάρυνσης του προστίμου για οποιοδήποτε συνδυασμό (τουλά-χιστον δύο) εκ των παραβάσεων 5, 7, 8 , 9 και 3 (όταν η αλλαγή χρήσης αφορά μετατροπή βοηθητικών χώρων σε χώρους της κυρίας χρήσης του ακινήτου και λογίζεται ως υπέρβαση δόμησης) είναι 2,00 για τις αυθαίρετες κατασκευές που έγιναν χωρίς οικοδομική άδεια, ενώ ο αντίστοιχος συνδυασμός παραβάσεων σε αυθαίρετες κατασκευές καθ΄ υπέρβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας ενδέχεται να προκύψει κατά πολύ μεγαλύτερος (από 2,24 έως 6,70). Θα πρέπει να τεθεί ως max. για τις περιπτώσεις αυτές ο συντελεστής 2,00 για προφανείς λόγους ισονομίας των πολιτών. Ο περιορισμός του προστίμου να γίνεται αυτόματα στα αντίστοιχα φύλλα καταγραφής του συστήματος του ΤΕΕ. Στις περιπτώσεις συγκυριότητας ακινήτου, η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των ποσοστών υπέρβασης των πολεοδομικών παραβάσεων που προβλέπει το Σχέδιο Νόμου (σύγκριση με το μέρος των επιτρεπομένων πολεοδομικών μεγεθών που αναλογούν στο ποσοστό συνιδιο-κτησίας) οδηγεί σε σημαντική αύξηση των συντελεστών τετραγωνιδίων (σε σχέση με τον Ν. 4014/2011) και του αντίστοιχου ενιαίου ειδικού προστίμου. Η παραπάνω τροποποίηση, εφ΄ όσον υιοθετηθεί, αντιμετωπίζει, εν μέρει, το πρόβλημα που δημιουργείται. Να αποσαφηνιστεί εάν συμμετέχουν στον υπολογισμό του ποσοστού υπέρβασης δόμησης και οι χώροι που τακτοποιήθηκαν με βάση προγενέστερες διατάξεις (Ν. 3775/2009, Ν. 3843/2010 και Ν. 4014/2011). Αφορά τα φύλλα καταγραφής που περιλαμβάνουν ως μόνη παράβαση την υπέρβαση δόμησης. Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί πλήρως ποιές περιπτώσεις θεωρούνται αλλαγές χρήσεις και ποιές υπερβάσεις δόμησης. (π.χ. η αλλαγή της κατά την άδεια χρήσης σε άλλη που έχει μικρότερο επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης τι συνιστά και πώς υπολογίζεται – με τον συντελεστή 3α ή με τους 5α έως 5δ :). Ο συντελεστής 3α είναι ιδιαίτερα μεγάλος, αφού η διαφοροποιημένη χρήση επιτρέπεται στην περιοχή του ακινήτου (άλλως αποκλείεται η υπαγωγή στον Νόμο, κατά το άρθρο 6). Προτείνεται η μείωσή του στο 1,1. Η αλλαγή της νόμιμης χρήσης σε άλλη - επιτρεπόμενη (ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις και λιγότερο οχλούσα), δεν μπορεί να τιμωρείται εξ΄ ίσου ή και περισσότερο από παραβάσεις υπέρβασης δόμησης, κάλυψης η παραβίασης των πλευρικών αποστάσεων και της υποχρεω-τικής πρασιάς, που προκαλούν πολύ σημαντικότερες βλάβες στο οικιστικό περιβάλλον της περιοχής του ακινήτου. Θα πρέπει να μηχανογραφηθεί και η διαδικασία υπολογισμού των προστίμων της κατηγορίας 13, αφού δημιουργείται παράρτημα με τον ειδικό προϋπολογισμό τους. Να εξετασθεί η δυνατότητα υπαγωγής στην κατηγορία αυτή (μετά από γνωμάτευση της Επιτροπής του ΄Αρθρου 12) και επιγραφών ή διαφημιστικών πινακίδων που έχουν τοποθετηθεί σε διάφορους χώρους κτιρίων, χωρίς την απαιτούμενη άδεια. Μέχρι σήμερα οι παραβάσεις αυτές υπολογίζονται κατά το δοκούν από κάθε Μηχανικό και δεν υπάρχει δυνατότητα μείωσης των προστίμων λόγω παλαιότητας, παρ όλο που προβλέπεται στον Ν. 4014/2011. Το θέμα των επιγραφών – πινακίδων αποτελεί συνεχή αιτία προστριβών μεταξύ Συνιδιοκτητών ή διαφορετικής αντιμετώπισης πολιτών από τις αρμόδιες Αρχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.