• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Χωλίδης' | 27 Απριλίου 2013, 01:24

    Δεν βλέπω να ξεκαθαρίζει το τι γίνεται με τις κατασκευές σε πλατείες και πεζοδρόμια που χρησιμοποιούνται από μαγαζάτορες. Κατά την απόλυτη αρχή “τα υπερκείμενα είκει τοις υποκειμένοις” (τουλάχιστον μέχρι την πρόσφατη ψήφιση του Ν 3986/2011 όπου φαίνεται κάπως να κάμπτεται) αυτές οι κατασκευές ανήκουν στους ΟΤΑ. Αυτές οι κατασκευές επιφέρουν 2 βλάβες. Βλάβη προσωπικότητας με την απομείωση του αγαθού της ελεύθερης διέλευσης, αγαθό που το διαχειρίζονται οι ΟΤΑ και επιβάλλουν τις σχετικές κυρώσεις και βλάβη του οικιστικού περιβάλλοντος που προστατεύουν οι ΥΔΟΜ. Οι ΟΤΑ συνήθως δεν προστατεύουν το 1ο αγαθό που δέχεται και την περισσότερη βλάβη με την αιτιολογία ότι αν η ΥΔΟΜ προστατέψει το 2ο αγαθό θα προστατευθεί έμμεσα και το 1ο. Όμως, μιλάμε συνήθως για πολύ ελαφρές κατασκευές και ακούω ότι στο δίκτυο έχουν μεγάλη πέραση λύσεις που καθιστούν δύσκολο το χαρακτηρισμό αυτών ως εργασίες δόμησης και την επιβολή πολεοδομικών κυρώσεων. (Άλλωστε πολλές φορές τα πρόστιμα διατήρησης αντιμετωπίζονται ως ανεκτές αυξήσεις μισθώματος) Πιστεύω ότι αυτές οι ελαφρές κατασκευές με πρώτη πρόχειρη ανάγνωση εντάσσονται εσφαλμένα στο παρόν άρθρο. Θα πρότεινα, εφόσον εμμένουμε στην αναγκαιότητα να ενεργούν οι ΥΔΟΜ, να χαρακτηρισθούν σε δική τους κατηγορία με ξεχωριστές κυρώσεις που θα βασίζονται στο εμβαδόν και θα αφορούν παραβίαση των όρων μίσθωσης κοινοχρήστων χώρων για τραπεζοκαθίσματα ή περιπτέρων που βλάπτει το αγαθό της ελεύθερης διέλευσης ανεξαρτήτως του αν αποτελούν εργασίες δόμησης και που θα επιβάλλονται τόσο στον κύριο αυτών (ΟΤΑ) όσο και στο νομέα (μαγαζάτορες). Άλλως να μην θεωρούνται αυθαίρετες, να μην επεμβαίνουν οι ΥΔΟΜ, για να αποφασίζει επιτέλους ο κάθε ΟΤΑ , χωρίς την υπεκφυγή του διαβιβαστικού στις ΥΔΟΜ και της συναρμοδιότητας, αν θα προστατέψει την ελεύθερη διέλευση. Αγαθό που έχει υποχρέωση με σύνεση να διαχειρίζεται.