Αρχική Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου ΑνάπτυξηςΆρθρο 06:ΕΙΔΙΚΕΣ – ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου | 22 Ιουλίου 2013, 13:07
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου, (ΣΦΣ) έχει σαν κύριο σκοπό την προώθηση του σιδηροδρόμου και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, στην Ελλάδα. Στα πλαίσια αυτού του σκοπού ακολουθεί η παρακάτω πρόταση. Στις ειδικές εναλλακτικές μορφές τουρισμού θα πρέπει να συμπεριληφθεί ο τουριστικός και μουσειακός σιδηρόδρομος. Σε πολλά μέρη του κόσμου λειτουργούν μουσειακοί – τουριστικοί σιδηρόδρομοι με μεγάλη επιτυχία. Η διεθνής ένωση μουσειακών σιδηροδρόμων, με στοιχεία του2008, υπολογίζει με συντηρητικούς υπολογισμούς ότι ο αριθμός των σιδηροδρομικών τουριστών αγγίζει τους 80.000.000 τουρίστες οι οποίοι έχουν σαν πρωτεύον θέμα τον σιδηρόδρομο αλλά σχεδόν πάντα συνδυάζεται με πολλές δράσεις, όπως φωτογράφηση τοπίων, τροχαίου υλικού, περιήγηση σε μνημεία, αρχαιότητες, ιστορικές τοποθεσίες γαστρονομία κλπ. Ο σιδηροδρομικός τουρισμός είναι ανεπτυγμένος σε πολλές χώρες του κόσμου, Για παράδειγμα μπορούμε να αναφέρουμε τους τουριστικούς συρμούς της Amtrak όπως το California Zephyr, το Texas Eagle κλπ οι οποίοι έχουν τουριστική πληρότητα πάνω από το 50% των συρμών και για το κλείσιμό θέσης απαιτείται σε ορισμένες περιπτώσεις να προηγηθεί κράτηση μερικές εβδομάδες πριν το ταξίδι. Εκατοντάδες τουριστικά τραίνα με μεγάλη παράδοση λειτουργούν στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Νορβηγία κλπ. Κορυφαία χώρα στην ανάπτυξη του τουριστικού σιδηρόδρομου είναι η Ελβετία με τεράστια πυκνότητα τουριστικών δρομολογίων. Τα τελευταία χρόνια έχουν μπει στην αγορά και πρώην Ανατολικές χώρες όπως η Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία, Βουλγαρία κλπ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον Υπερσιβηρικό που έχει εξελιχθεί σε αμιγώς τουριστικό σιδηρόδρομο πολυτελείας. Εκτός από τους συρμούς σε πολλά μέρη λειτουργούν δρεζίνες (μικρά οχήματα για μεταφορά 4-6 ατόμων) οι οποίες οι οποίες βέβαια λειτουργούν μέσα σε πλαίσια ειδικών κανόνων. Οι δραστηριότητες του σιδηροδρομικού τουρισμού, σε αντίθεση με τον ανεπτυγμένο εποχικό τουρισμό που έχουμε στην χώρα μας, μπορεί να αναπτυχθούν όλες τις εποχές του χρόνου. Στις ΗΠΑ ο σιδηρόδρομος Durango-Silverton στο Κολοράντο ενώ λειτουργεί κατά βάση τους καλοκαιρινούς μήνες, τον χειμώνα ανοίγει συγκεκριμένες ημερομηνίες με πολύ ακριβότερες τιμές για φωτογραφικό τουρισμό. Στην Ελλάδα έχουμε τις γραμμές του Πηλίου και του Οδοντωτού οι οποίες έχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Επίσης μπορούμε να αναφέρουμε τις προσπάθειες των συλλόγων φίλου σιδηροδρόμου σε καταργημένες γραμμές της Θεσσαλίας. Εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης παρουσιάζει το μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου το οποίο σταμάτησε την λειτουργία του πριν τέσσερα περίπου χρόνια μετά από πλήρη ανακατασκευή κόστους 100 εκατ. Ευρώ. Εάν συνυπολογίσουμε τροχαίο υλικό, εγκαταστάσεις, μηχανήματα κλπ, διαπιστώνουμε ότι ένα σιδηροδρομικό σύστημα 250 εκατομ. Ευρώ απαξιώνεται... Το μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι παρουσιάζει τα εξής χαρακτηριστικά: •Είναι το μεγαλύτερο μετρικό δίκτυο στην Ευρώπη. Αυτό από μόνο του μπορεί να προωθήσει στις πρώτες θέσεις της προτίμησης των τουριστών. •Ορεινοί όγκοι οι οποίοι σε συνδυασμό με τα σχετικά σιδηροδρομικά έργα, γέφυρες κλπ, αποτελούν υπέροχα τοπία φωτογράφησης περιήγησης κλπ. •Πρόσβαση σε καθαρές θάλασσες. •Ήπιο κλίμα τους περισσότερους μήνες, άρα και λειτουργία για πολλούς μήνες στην διάρκεια του έτους. •Υπάρχουν αρχαιολογικοί προορισμοί παγκοσμίου εμβέλειας όπως Ολυμπία, Μυκήνες κλπ. •Τοπικά προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας και χώροι παραγωγής του, όπως το λάδι και τα ελαιοτριβεία. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου, σε συνεργασία με τουριστικά γραφεία, έχει διοργανώσει δέκα εκδρομές στο διάστημα Σεπτέμβριος 2012 – Ιούλιος 2013, με σχεδόν 100% πληρότητα. Κατά την διάρκεια αυτών των εκδρομών διαπιστώθηκε ότι το δίκτυο είναι απόλυτα ασφαλές και λειτουργικό. Χρειάζεται βέβαια αποκατάσταση των αυτόματων μηχανισμών φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων οι οποίοι έχουν λεηλατηθεί. Οι τοπικές αρχές υποστηρίζουν την λειτουργία του σιδηροδρόμου και είμαστε σίγουροι ότι θα προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια. Το ανθρώπινο δυναμικό σε όλα τα επίπεδα, διαθέτει μεγάλη εμπειρία και δυναμική ώστε να υποστηρίξει την προσπάθεια. Είμαστε σίγουροι ότι ο σιδηροδρομικός τουρισμός στην Ελλάδα, και ειδικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου μπορεί να αναδειχθεί σε μια σταθερή πηγή ανάπτυξης και πλούτου για όλες τις κοινωνικές ομάδες και μπορεί να δώσει νέες θέσεις εργασίας. Χρειάζεται βέβαια την θεσμική στήριξη του κράτους.