Αρχική Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου ΑνάπτυξηςΆρθρο 04: ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥΣχόλιο του χρήστη ΑΜΠΑΡΤΖΑΚΗ ΕΥΓΕΝΙΑ | 22 Ιουλίου 2013, 13:46
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 4- Κατηγοριοποίηση του Εθνικού Χώρου Παρατηρείται μια άλλου τύπου προσέγγιση στη τουριστική κατηγοριοποίηση του εθνικού μας χώρου. Διαφοροποίηση από το γενικό χαρακτηρισμό των τουριστικά αναπτυσσόμενων περιοχών του αρχικού ειδικού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού με την «απόσχιση» των περιοχών με περιθώρια ανάπτυξης μορφών ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού. Προκύπτει εύλογα κατά την άποψη μας λοιπόν το εξής ερώτημα οι περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης μορφών ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού δεν είναι και αναπτυσσόμενες τουριστικά; Από την περιγραφή των περιοχών που υπάγονται στη κατηγορία των αναπτυσσόμενων τουριστικά εμείς θεωρούμαι ότι θα πρέπει η Καστορία να συμπεριληφθεί και σε αυτή τη κατηγορία. Δηλαδή κατά την άποψη μας η Καστοριά είναι μια αναπτυσσόμενη τουριστικά περιοχή με δυνατότητα ανάπτυξης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Στις περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης μορφών ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού στην υποκατηγορία (Β1) Περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού να συμπεριληφθούν ο ορεινός όγκος του Γράμμου και του Βιτσίου. Στην υποκατηγορία (Β2) Πόλοι εντατικής ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού στη περίπτωση (Β.2.1) κάνει λόγω για υφιστάμενα χιονοδρομικά κέντρα καθώς και τους οικισμούς που τα περιβάλλουν χωρίς να ερμηνεύει το υφιστάμενα. Δηλαδή μιλάμε για νομίμως υφιστάμενα ή αναφέρεται στη πραγματική κατάσταση της ύπαρξης τους; Η αναφορά σε υφιστάμενα χιονοδρομικά κέντρα σημαίνει πως αποκλείεται ουσιαστικά η δημιουργία νέων κέντρων; (Β.2.2) Λουτροπόλεις να διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτού του είδους ο χαρακτηρισμός. Ο ορισμός που θα αποδοθεί σε αυτούς τους χώρους να είναι ξεκάθαρος και σαφής. (Δ.2.) Παράκτιος χώρος Να διευκρινιστεί το κατά πόσο η αναφορά των 350 μέτρων από τη γραμμή αιγιαλού αφορά αποκλειστικά και μόνο την εδαφική περιφέρεια των νησιών, ή τυγχάνει εφαρμογής και για τα λιμναία περιβάλλοντα της ηπειρωτικής χώρας δηλαδή 350 μέτρα από τη γραμμή αιγιαλού και παραλίας. (Ε) Ορεινές Περιοχές Βλέπουμε θετικά την αύξηση του υψομετρικού ορίου για την υπαγωγή μιας περιοχής σε αυτή τη κατηγορία καθώς η ορεινότητα συναρτάται άμεσα με το υψόμετρο, παρά ταύτα κρίνουμε σκόπιμο να επισημάνουμε τις πολλαπλές προσεγγίσεις αναφορικά με την απόδοση σε ένα χώρο του χαρακτηρισμού της ορεινότητας με αποκλείνουσες συχνά και αντιφατικές προσεγγίσεις π.χ. Ν.4071/11. (Ζ) Περιοχές του Εθνικού Συστήματος Προστατευόμενων Περιοχών. Ο ορισμός εκτιμούμε ότι χρήζει αναδιατύπωσης καθώς το Εθνικό Σύστημα Προστατευόμενων Περιοχών αποτελείται από όλες τις περιοχές που υπάγονται σε μια ή περισσότερες από τις κατηγορίες του άρθρου 19 του Ν.1650/1986 (ΦΕΚ 160 Α΄) όπως αυτό τροποποιήθηκε από το άρθρο 5 του Ν.3937/11 (ΦΕΚ 60 Α΄). (Η) Προστατευόμενοι και εγκαταλελειμμένοι οικισμοί. Η συμπλήρωση σε σχέση με το σε ισχύ ειδικό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού για το τουρισμό των οικισμών με μηδενικό ή στάσιμο πληθυσμό θα πρέπει κατά την άποψη μας να αξιολογηθεί μήπως και η γενίκευση τελικά δημιουργήσει κατά την εφαρμογή προβλήματα. Στη συγκεκριμένη παράγραφο αναγράφεται «…. καθώς και οι οικισμοί με μηδενικό ή στάσιμο πληθυσμό σύμφωνα με την εκάστοτε τελευταία απογραφή πληθυσμού», μιλάμε δηλαδή για σύγκριση μεταξύ των δυο τελευταίων κυρωμένων απογραφών; Άρα θα λάβει χώρα μια εκ νέου κατάταξη των οικισμών πιθανά διαφορετική από αυτή που έγινε με βάση την Απόφαση του εκάστοτε Νομάρχη. Παρά ταύτα είτε η απόδοση του χαρακτήρα των στάσιμων οικισμών γίνει με το μαθηματικό τρόπο της σύγκρισης είτε με τις ισχύουσες Αποφάσεις Νομαρχών τότε για το Νομό μας τουλάχιστον ο χαρακτηρισμός αυτός θα αποδοθεί στο σύνολο σχεδόν των οικισμών. Γεγονός, που πιθανά να ελλοχεύει κινδύνους όσον αφορά την ιεράρχηση προτεραιοτήτων π.χ. στη περίπτωση της αναγκαιότητας αξιολόγησης για την υπαγωγή σε κάποιο αναπτυξιακό μέτρο. Προτείνεται λοιπόν να αξιολογηθεί η δυνατότητα προσδιορισμού μίας τάξης πληθυσμιακού μεγέθους σε σχέση με τον ορισμό των στάσιμων οικισμών ώστε να υπάρχει μια ιεράρχηση προτεραιοτήτων επί του συνόλου τους π.χ. στάσιμοι για τις ανάγκες εφαρμογής του παρόντος σχεδίου νοούνται οι οικισμοί με πληθυσμό μικρότερο των 300 κατοίκους που δεν εμφανίζουν αύξηση του πληθυσμού τους μεταξύ των δυο τελευταίων κυρωμένων απογραφών. (Ι) Περιοχές ιδιαίτερου χαρακτήρα. Στις ενδεικτικές αναφορές να συμπεριληφθούν και τα πλιθόκτιστα των Κορεστείων. Να διευκρινιστεί εάν η υπαγωγή μιας περιοχής σε μια κατηγορία αποκλείει την υπαγωγή της και σε κάποια άλλη κατηγορία. Στο σημείο αυτό κρίνουμε σκόπιμο να σας κάνουμε κοινωνούς της ανησυχίας μας καθώς κατά την άποψη μας η εισαγωγή νέας τουριστικής κατηγοριοποίησης του εθνικού μας χώρου, με διεύρυνση τόσο των κατηγοριών όσο και των ορισμών τους πιθανά να λειτουργήσει τροχοπεδώντας την επιχειρούμενη επίτευξη του στόχου της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου μας. Θα απαιτηθεί θεωρούμαι να γίνει προσδιορισμός των περιοχών σε αρκετές κατηγορίες μέσω του υποκείμενου σχεδιασμού με ανάλογη εξειδίκευση των κατευθύνσεων του υπό διαβούλευση πλαισίου.