Αρχική Δασικά ΟικοσυστήματαΆρθρο 5 – Επιτρεπτές επεμβάσειςΣχόλιο του χρήστη ΚΕΡΑΜΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ | 26 Σεπτεμβρίου 2013, 01:51
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ “Δασικά οικοσυστήματα: Ορισμοί, μέτρα προστασίας, ανάπτυξης και διαχείρισης” στις προβλεπόμενες στο Άρθρο 5 - Επιτρεπτές επεμβάσεις σε δάση, δασικές εκτάσεις κλπ, επιτρέπεται σωρεία επεμβάσεων σε δάση, δημόσιες δασικές εκτάσεις, αναδασωτέες εκτάσεις, και ιδιωτικές δασικές εκτάσεις, όπως Γεωργική εκμετάλλευση, Κτηνοτροφική εκμετάλλευση, Διάνοιξη οδών, Εγκαταστάσεις τουριστικού χαρακτήρα, Κατασκηνώσεις, Βιομηχανικές εγκαταστάσεις, κατασκευή μικρών και μεγάλων έργων υποδομής, εκτέλεση έργων πολιτιστικού χαρακτήρα, κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων, εκπαιδευτικών κτηρίων με τις συνοδές τους εγκαταστάσεις, νοσοκομείων, θεραπευτηρίων και εγκαταστάσεων των Περιφερειακών Συστημάτων Υγείας και Πρόνοιας (Πε.Σ.Υ.Π.), ιερών ναών και παντός είδους μονών, μετοχίων αυτών ή ησυχαστηρίων, σωφρονιστικών καταστημάτων, εγκαταστάσεων των Σωμάτων Ασφαλείας, χώρων αποθήκευσης και επεξεργασίας στερεών και υγρών αποβλήτων, δομικών ή μηχανικών κατασκευών, για τοποθέτηση κεραιών, πομπών αναμεταδοτών και άλλων συναφών εγκαταστάσεων με τα απαραίτητα συνοδευτικά έργων αυτών κλπ Και μόνον για τις εκτάσεις των οικοδομικών συνεταιρισμών και ιδιαίτερα αυτών που αγόρασαν με νομιμότητα ιδιωτικές δασικές εκτάσεις πριν το Σύνταγμα του 1975, το νομοσχέδιο απαγορεύει την οικιστική αποκατάσταση των εκτάσεών τους, και τους παραπέμπει στην τράπεζα γης η οποία στην ουσία είναι ανταλλαγή. Ας σημειωθεί ότι το μέτρο της ανταλλαγής δεν έρχεται στην επιφάνεια για πρώτη φορά. Έχει από χρόνια θεσμοθετηθεί και προβλεφθεί σε διάφορες διατάξεις νόμων, δοκιμάστηκε και απέτυχε παταγωδώς στην πράξη γιατί ουδέποτε εφαρμόστηκε για πολλούς λόγους . Να σημειωθεί ακόμη ότι η έκταση που καταλαμβάνουν πανελλαδικά οι εκτάσεις όλων των οικοδομικών συνεταιρισμών είναι μηδαμινή, πρόκειται για ελάχιστες χιλιάδες στρέμματα, σε αντίθεση με τις εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δασικής γης και φυσικού πλούτου της χώρας μας που θα καταληφθούν από τις «επιτρεπτές παρεμβάσεις» του νομοσχεδίου. Αξίζει επιπλέον να επισημανθεί ότι οι Ο.Σ. είναι φορείς ευρύτερου ενδιαφέροντος με περιβαλλοντικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς σκοπούς γιατί υποστηρίζουν την οργανωμένη οικιστική δραστηριότητα, ήπιας μορφής σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος και παρέχουν συνεπώς τα εχέγγυα αξιοπιστίας για την ορθή διαχείριση εκτάσεων γης. Και τέλος η κατοχή των εκτάσεών τους και η δυνατότητα αξιοποίησής τους τελεί υπό καθεστώς πλήρους νομιμότητας. Συνεπώς πρέπει με σχετική συμπλήρωση του νομοσχεδίου να συμπεριληφθεί και σχετική ρύθμιση η οποία να επιτρέπει την αξιοποίηση εκτάσεων ΟΣ που είχανε αλλάξει νόμιμα δασικό προορισμό πριν την έναρξη ισχύος του Συντάγματος του 1975 με διοικητικές πράξεις και αποφάσεις των αρμοδίων αρχών βάσει των οποίων επετράπη και εγκρίθηκε από την πολιτεία η αγορά τους για οικιστικούς σκοπούς, η οικιστική καταλληλότητά τους και η περαιτέρω αξιοποίησή τους με σκοπό και προορισμό την οικιστική αποκατάσταση των μελών τους.