Αρχική Δασικά ΟικοσυστήματαΆρθρο 5 – Επιτρεπτές επεμβάσειςΣχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚH ΕΤΑIΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού | 27 Σεπτεμβρίου 2013, 12:10
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 5 Άρθρο 45-Παράγραφος 3, Παράγραφος 5 Θεωρούμε ασύμβατες και επικίνδυνες τις χρήσεις που προωθούνται στις εν λόγω περιοχές. Άρθρο 45-Παράγραφος 8 Στην πράξη έχει φανεί πως οι πόροι του Πράσινου Ταμείου έχουν κατευθυνθεί για δράσεις διαφορετικού χαρακτήρα σε σχέση με τους στόχους του και συνεπώς προκύπτουν αμφιβολίες για τις προθέσεις του νομοθέτη. Άρθρο 47-Παράγραφος 1 Απαιτείται επιστημονική τεκμηρίωση των προτεινόμενων διατάξεων, καθώς η προσέγγιση που προωθείται είναι απλοϊκή. Ως βασικό προαπαιτούμενο των προωθούμενων δραστηριοτήτων θα πρέπει να ζητείται θετική αδειοδότηση του αρμόδιου Δασαρχείου. Άρθρο 47-Παράγραφος 6 Η διάταξη που προβλέπει παράταση της προθεσμίας με απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ είναι αμφιβόλου σκοπιμότητας και στόχευσης. Το τίμημα χρήσης δεν νοείται να είναι χαμηλότερο από το 100% της αντικειμενικής του αξίας. Άρθρο 47-Παράγραφος 10 Δεν προσδιορίζεται το ποσό του χρηματικού ανταλλάγματος που οφείλουν να αποδίδουν οι κάτοχοι, δημόσιων και μη, εκτάσεων για την αλλαγή της χρήσης τους. Άρθρο 47α-Παράγραφος 2 Προωθούνται δραστηριότητες απολύτως ασύμβατες με τα δάση, τις δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις με αποτέλεσμα να υπάρχουν καταστροφικές συνέπειες για τόσο ευαίσθητα και σύνθετα οικοσυστήματα, όπως τα δάση, οι δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις. Άρθρο 48-Παράγραφος 1, Παράγραφος 2, Παράγραφος 3, Επιεικώς απαράδεκτη διάταξη. Οι προτεινόμενες δραστηριοτήτων είναι αποδεκτό να πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε δημόσιες γαίες και μόνο έπειτα από σχετικές μελέτες. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δίνεται το περιθώριο αδειοδότησης των προτεινόμενων δραστηριοτήτων σε δάση, δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις. Άρθρο 49 Οι διατάξεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο προωθούν μεγάλης κλίμακας επενδύσεις, οι οποίες είναι ασύμβατες με το τοπίο, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων σε δάση, δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις (!!). Οι προτεινόμενες διατάξεις θα επιφέρουν την πλήρη οικοπεδοποίηση και άρα θα έχουν καταστροφικά αποτελέσματα για τις ως άνω περιοχές. Επιπλέον, δε νοείται κατά κανένα λόγο η εκχώρηση της διαχείρισης των εν λόγω περιοχών στην ελεύθερη ερμηνεία περί προστασίας κάθε ιδιώτη επενδυτή, διότι ακυρώνεται η συνταγματικά επιβεβλημένη ευθύνη του κράτους να προστατεύει αξίες που είναι σημαντικότερες της «αξιοποίησης», όμως που συμβαίνει να είναι θεμελιακές και για την οικονομική ανόρθωση της χώρας. Το άρθρο πρέπει να αφαιρεθεί από το σχέδιο νόμου καθώς προκύπτουν ζητήματα συνταγματικότητας. Άρθρο 50-Παράγραφος 2 Οι προτεινόμενοι συντελεστές αποτελούν αντικείμενο σχεδιασμού κατωτέρου σχεδιαστικού επιπέδου και πρέπει να εκτιμώνται κατά περίπτωση και σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής. Άρθρο 51-Παράγραφος 1 Οι προτεινόμενες δραστηριότητες είναι αποδεκτό να πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε δημόσιες γαίες και μόνο έπειτα από σχετικές μελέτες. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δίνεται το περιθώριο αδειοδοτησης τους σε δάση, δασικές ή αναδασωτέες εκτάσεις. Άρθρο 52-Παράγραφος 1 Η πραγματοποίηση οποιασδήποτε έρευνας με γεωλογικές, κοιτασματολογικές, γεωφυσικές και γεωχημικές μεθόδους οφείλει να προϋποθέτει την έγγραφη έγκριση της αρμόδιας Δασικής Αρχής. Ο νομοθέτης πρέπει να απαγορεύει τις εν λόγω δραστηριότητες σε δάση, δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις, συμβάλλοντας με την προσέγγιση αυτή στην προστασία τους από μεταλλευτικές και εξορυκτικές δραστηριότητες. Άρθρο 53-Παράγραφος 1 Ο νομοθέτης οφείλει να απαγορεύσει ρητά την εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομής σε δάση, δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις. Άλλωστε η αποσπασματική άσκηση πολιτικής με την κατά περίπτωση έκδοση ΚΥΑ, αποτελεί λανθασμένη πρακτική και αποτελεί πρωταρχικό αίτιο για την σημερινή χαοτική κατάσταση του χωροταξικού γίγνεσθαι. Άρθρο 54-Παράγραφος 3 Κατά την αποκατάσταση του φυσικού τοπίου δεν νοείται να προωθείται αλλαγή των χρήσεων γης. Άρθρο 57 Οι προτεινόμενες επεμβάσεις θα πρέπει να αποκλείονται σε δασικές εκτάσεις και να επιτρέπονται μόνο σε δημόσιες γαίες. Άρθρο 58 Να μην εξαιρούνται διατάξεων κατεδάφισης σε υφιστάμενα κτίρια και υποδομές εντός πάρκων και αλσών. Άρθρο 59 Οι προτεινόμενες διατάξεις που προβλέπουν την κατασκευή έργων Μετρό, Τραμ και συνοδών έργων σε πάρκα και άλση είναι απαράδεκτες και πρέπει να αφαιρεθούν.