Αρχική Δασικά ΟικοσυστήματαΆρθρο 1 – Γενικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Μανώλης Μπαλτάς, ReDePlan AE Consultants | 2 Οκτωβρίου 2013, 09:17
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ Με πολύ σεβασμό στις απόψεις των οικολογικών οργανώσεων και των εκπροσώπων τους, βασική επιδίωξη των οποίων (κατά τεκμήριο) είναι η προστασία του δασικού πλούτου και του ονομαζόμενου ΦΥΣΙΚΟΥ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, τολμώ να υποβάλλω τις προτάσεις και παρατηρήσεις μου, μελετώντας το Ν/Σ από την πλευρά της ανάπτυξης μέσω επενδύσεων. Από την πλευρά δηλαδή που ορίζει/θεωρεί τον άνθρωπο και τις οικονομικές και κοινωνικές του ανάγκες ως μέρος / τμήμα (αναπόσπαστο) του φυσικού οικοσυστήματος. Στο πλαίσιο αυτής της θεώρησης, λαμβανομένων υπόψη και των οικονομικών συνθηκών που αντιμετωπίζει η χώρα, το Ν/Σ μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ!! Μπορεί δε να αποδειχθεί στο μέλλον και ΔΑΣΟΚΤΟΝΟ, καθώς συνεχίζει και ενισχύει άμετρα την ανέλεγκτη εξουσία των Δασικών Υπηρεσιών, αναγορεύοντας την υποκειμενική κρίση και αξιολόγηση του Δασάρχη και κυρίως των υφισταμένων του, ως τη μοναδική διαδικασία ανάδειξης και λήψης απόφασης (ανεπιστρεπτί) για τα φυσικά/ δασικά χαρακτηριστικά μιας οποιασδήποτε έκτασης! Έτσι: - η κατάργηση ή η μη θεσμοθέτηση ποσοτικοποιημένων κριτηρίων αξιολόγησης ή άλλης ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ / ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ αξιολόγησης του δασικού χαρακτήρα των εκτάσεων, - η αναιτιολόγητη επιμονή του νομοθέτη να ΑΡΝΕΙΤΑΙ κάθε θεσμοποίηση της συμμετοχής της ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ της ιδιωτικής οικονομίας (outsourcing) στις διαδικασίες έκδοσης Πράξεων Χαρακτηρισμού, - η διακράτηση όλων των "άσσων"/δικαιωμάτων αυστηρά και σε όλες τις περιπτώσεις (πχ προθεσμίες) υπέρ των δασικών υπηρεσιών, - η έτι περαιτέρω αυστηροποίηση των όρων και περιορισμών που διέπουν τις σχέσεις δασικών υπηρεσιών και πολιτών, υπέρ του αλάνθαστου και στιβαρού ΚΡΑΤΟΥΣ και των υπηρεσιών του, αναμφίβολα θα οδηγήσουν (σύντομα θα αποδειχθεί) στην αύξηση της αυθαιρεσίας και της ανέλεγκτης κρίσης των υπηρεσιών που συχνά συναντάται στο χώρο, πολλάκις έχει καταγγελθεί και γενικότερα εκκολάπτει συνθήκες ανάπτυξης διαφθοράς και "συναλλαγών" κάθε είδους! Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι η εξουσία διαφθείρει και η ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΔΙΑΦΘΕΙΡΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ!! Απόρροια αυτής της "λενινιστικής" θεώρησης / θεοποίησης της κρατικής αυθεντίας είναι ότι αναμένεται να δούμε να καταστρέφεται ο φυσικός πλούτος της χώρας όταν το επιθυμεί και το "μηχανεύει" το πελατειακό κράτος ή άλλες συνθήκες άνομων συναλλαγών, πολλές εκ των οποίων έχουν την αφετηρία τους σε μη γνωστά και κατονομαζόμενα ανταγωνιστικά συμφέροντα και να καταστρέφονται επενδυτικές προσπάθειες, περιβαλλοντικά συμβατές, από καθόλου υπαρκτές αντικειμενικές συνθήκες. Να καταστρέφονται νομίμως επιδιωκόμενα επενδυτικά σχέδια, απλώς και μόνο λόγω έλλειψης "κινήτρων" κάθε λογής, ή από ιδεοληψίες ή από τον εθισμό ή τέλος την άδολη και ηθική κατά τα άλλα, εμμονή και παραδοσιακή κουλτούρα σκέψης, αυθαίρετης κρίσης, αξιολόγησης και απόφασης των δασικών υπηρεσιών στο όνομα ενός "υπέρτερου" δημοσίου συμφέροντος που μας έφτασε εδώ που μας έφτασε!!!! Και δεν θεωρείται καθόλου απίθανο, αυτή η νέα αυταρχική αυστηροποίηση του εντόνου κρατισμού να γεννήσει νέα εγκλήματα κατά της φύσης (νέους εμπρησμούς, κ.λπ.), ως αντίδραση σε μια βίαιη αναιτιολόγητη κρατική αυθαιρεσία του τελευταίου δασικού υπαλλήλου που θα σου τύχει στο δρόμο σου για να "περιποιηθεί" και να αξιολογήσει την επένδυσή σου, από την άποψη της δασικής νομοθεσίας! Γιατί είναι πολύ γνωστό σε όσους ασχολούνται με ωρίμανση επενδύσεων ότι Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ 1ου ΔΑΣΙΚΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΟΤΕ!!! Ακόμη και στην πιο κραυγαλέα περίπτωση οπού το "κρανίου τόπος" χαρακτηρίζεται δάσος!!! καμία αίτηση θεραπείας, ενδικοφανής προσφυγή, ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΥΧΗ για ευνόητους λόγους!! Στο πλαίσιο αυτού του γενικού σχολίου οφείλω να εκτιμήσω και να παραδεχτώ ότι τα προαναφερθέντα κακώς κείμενα καθώς και οι συνέπειες που προβλέπεται να προκληθούν από πολλές διατάξεις του Ν/Σ, ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ, πολύ δε περισσότερο δεν αφορούν την επιδιωκόμενη στοχοθεσία ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΑΣΩΝ, αν συμμετείχαν (δεν γνωρίζουμε) στη κατάρτιση του Ν/Σ. Γιατί είμαι σε θέση να υποστηρίξω σθεναρά ότι τα στελέχη αυτά στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποτελούν ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΗΘΟΥΣ, ΕΥΠΡΕΠΕΙΑΣ, ΓΝΩΣΕΩΝ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΤΗΤΑΣ, φωτεινή εξαίρεση στο σκοτεινό δημόσιο, για τον τρόπο που συναλλάσσονται, συνεργάζονται, εξυπηρετούν τον πολίτη και ανταποκρίνονται στα αιτήματά του. Και το πράττουν αυτό υποστηρίζοντας ακράδαντα και χωρίς καμία έκπτωση το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ και τους Δημόσιους Θεσμούς, πάντα όμως με ακλόνητα επιχειρήματα και ρητές αναφορές στο νόμο και τα δικαιώματα της Διοίκησης, μακριά από αυθαίρετες ερμηνείες, υποκειμενικές αξιολογήσεις και προσεγγίσεις ή αναιδείς και "φασίζουσες" συμπεριφορές που συχνά συναντάς σε κάθε λογής άσχετους και ανίκανους "δημόσιους λειτουργούς"!!! Αντιστοίχως οφείλω να παραδεχτώ ότι τα προβαλλόμενα, παραπάνω, κακώς κείμενα, ουδόλως αφορούν δεκάδες ή/και εκατοντάδες ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ στελέχη των Δασικών Υπηρεσιών με θαυμάσιες σπουδές και αίσθηση καθήκοντος που δίνουν τη μάχη των «γενεών» για να επιβάλλουν την επιστημονική αλήθεια και το πραγματικό δημόσιο συμφέρον. Δοθέντων αυτών των δεδομένων, η τυχόν ανάμειξη όλων αυτών των στελεχών στη κατάρτιση του Ν/Σ (αν υπήρξε) και η διατύπωση κάποιων αναιτιολόγητων διατάξεων του, μπορεί να ερμηνευθεί μόνο με βάση τα υποκειμενικά κριτήρια που εμφιλοχωρούν στη σκέψη κάθε νομοθέτη που καλείται να "κτίσει" θεσμούς. Πιο συγκεκριμένα, συχνά ο νομοθέτης νομοθετεί με βάσει το προσωπικό του ήθος και τον τρόπο άσκησης της διοίκησης που ο ίδιος διαχειρίζεται!! Ξεχνάει δηλαδή (ο νομοθέτης) ότι οι θεσμοί που εισηγείται θα διαρκέσουν για χρόνια και μετά από αυτόν και θα χρησιμοποιηθούν, συχνά αντίθετα προς τη δική του βούληση, από τους κάθε λογής εφαρμοστές (διάβαζε κακοποιητές) των θεσμών. Αν τώρα ο "νομοθέτης" έχει απτά παραδείγματα (πολλών) ΚΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ οφείλει να το λάβει σοβαρά υπόψη του!!!! Στην περίπτωσή μας μια ΓΕΝΝΑΙΑ θεσμική αναδιάρθρωση που θα εξασφάλιζε στον πολίτη στοιχειώδη ισοτιμία στη διοικητική διαχείριση των Δασικών υποθέσεων είναι η απάντηση των καιρών στα όσα επί δεκαετίες έχουν συντελεστεί και σ’ αυτόν τον τομέα. Μια τέτοια θεώρηση είναι εξάλλου εναρμονισμένη με τις γενικές στρατηγικές θεσμικής αναθεώρησης που το κράτος υιοθετεί τα τελευταία χρόνια, για φυγή προς τα μπρός, για μια νέα περίοδο "δοκιμής" σε μια νέα ισορροπία κράτους-πολίτη!!! Για να μη μας ξανάρθουν νέες ΤΡΟΪΚΕΣ, τουλάχιστον σύντομα (πάλι) και να φύγουν οι εγκατεστημένες στη χώρα μας στον ταχύτερο δυνατό χρόνο!!! ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το υπό διαβούλευση Ν/Σ, που καταρτίζεται για χρόνια (από Υπουργό Παπακωσταντίνου) "εσωτερικά" είναι πολύ σοβαρό για να ψηφιστεί μετά από 10 και 15 μέρες διαβούλευσης ΧΥΜΑ!!!!! Πρέπει να ανοίξει αμέσως ΘΕΣΜΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ και να υπάρξει έμπρακτη απόδειξη της αξίας του διαλόγου, μέσω της αποδοχής των προτάσεων που έχουν σπέρμα δικαίου ή μέσω της τεκμηριωμένης άρνησης τους! Σε αντίθετη περίπτωση ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ γιατί είναι ταυτόχρονα ΑΝΤΙΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ!!! Το κλειδί που του δίνει αυτή την "οξύμωρη" δυναμική είναι η αυθαιρεσία που δεσπόζει, ως διοικητική πρακτική, σε ένα ευρύτατο φάσμα κρίσιμων διατάξεών του, βούτυρο στο ψωμί της διαφθοράς και του πελατειακού κράτους! Σημείωση: στο πλαίσιο του διαθέσιμου χρόνου υποβάλλονται ακολούθως προτάσεις και παρατηρήσεις σε επιλεγμένα άρθρα, λυπάμαι όμως για το ότι αναμένεται να αγνοηθούν!!!!!