Αρχική Αθλητικές ΕγκαταστάσειςΆρθρο 09: Τροποποιήσεις διατάξεων περί Συμβουλίων ΑρχιτεκτονικήςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ | 29 Ιανουαρίου 2014, 12:58
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Α. Μετά τη θέσπιση του πλέγματος των ρυθμίσεων του Ν.4030/11 και του Ν.4067/12 αλλά και με τις προτεινόμενες διορθωτικές αλλαγές, έχει καταργηθεί ο αρχιτεκτονικός έλεγχος σε όλους τους Αξιόλογους και Ενδιαφέροντες οικισμούς της χώρας. Παράλληλα παραμένει η υπερβολική απαίτηση ελέγχου όλων ανεξαιρέτως των "Ειδικών Κτιρίων" (=κτίρια στα οποία τυχόν κατοικία καταλαμβάνει λιγότερο από 50% της συνολικής επιφάνειας) όπως αποθήκες, βιοτεχνίες, κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, διώροφες οικοδομές με ισόγειο κατάστημα και όροφο κατοικία. Έτσι δεν απαιτείται γνωμοδότηση Σ.Α. για περιοχές με ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά που αξίζει να διατηρηθούν (π.χ. ο Αξιόλογος οικισμός "Αγ. Γερμανός" Πρεσπών ο οποίος είναι σε διαδικασία κήρυξης ως παραδοσιακός δομείται σήμερα ανεξέλεγκτα) ενώ το Σ.Α. απασχολείται με "ειδικά κτίρια" ανεξαρτήτως μεγέθους και σημασίας σε αδιάφορες αρχιτεκτονικά περιοχές, σε ΒΙΠΕ και σε κτηνοτροφικές ζώνες. Προτείνεται η επαναφορά της απαίτησης για αρχιτεκτονικό έλεγχο σε όλους τους Ενδιαφέροντες και Αξιόλογους οικισμούς και ο περιορισμός του ελέγχου των "ειδικών κτιρίων" μόνο σε αυτά που χαρακτηρίζονται ως "ειδικά κτίρια δημόσιου ενδιαφέροντος" σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.22 του ΝΟΚ. Β. Προτείνεται η μεταφορά του εδαφίου "καθώς και σε κτίρια ή γήπεδα που είναι σε επαφή με κτίριο ή χώρο που έχει κηρυχτεί διατηρητέο." από την περίπτωση β στην περίπτωση α της προτεινόμενης αντικατάστασης της παρ.1 του άρθρου 21 ώστε να μη υπάρχει και για αυτά τα κτίρια η υπερβολική και άνευ ουσίας απαίτηση ελέγχου από το Σ.Α. όταν οι εργασίες περιορίζονται στο εσωτερικό υφιστάμενων κτιρίων. Γ. Στην περίπτωση 1δ του προτεινόμενου άρθρου 21 η αναφορά "Για κατασκευαστικά έργα διαμορφώσεων κοινόχρηστων ή αδόμητων χώρων." είναι ασαφής ως προς τους "αδόμητους χώρους". Ενδεχομένως νοούνται οι ΔΗΜΟΣΙΟΙ αδόμητοι χώροι και θα πρέπει να γίνει η σχετική συμπλήρωση Δ. Στην περίπτωση 1ζ του προτεινόμενου άρθρου 21 θα πρέπει να προστεθεί και η παρ.4 του άρθρου 1 του από 24.05.1985 Π.Δ/γματος (ΦΕΚ 270 Δ΄/85) η οποία αφορά στη διάσπαση όγκου των κτιρίων των λοιπών ειδικών χρήσεων. Διαφορετικά θα πρέπει να ορισθεί αν για τις χρήσεις αυτές είναι ή δεν είναι επιτρεπτή η διάσπαση όγκου. Ε. Στην παρ.1 του προτεινόμενου άρθρου 21 θα πρέπει να προστεθεί και η περίπτωση του τελευταίου εδαφίου της παρ. 8 του από 24.04.1985 Π.Δ/γματος (ΦΕΚ 181 Δ'/85) (ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 2000 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ). Διαφορετικά θα πρέπει να ορισθεί η διαδικασία με την οποία θα είναι επιτρεπτή η ανέγερση κτιρίου ενιαίου όγκου άνω των 2000κμ όταν το επιβάλλουν λόγοι λειτουργικοί σε οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων. ΣΤ. Θα πρέπει να προστεθούν στην παρ.1 του προτεινόμενου άρθρου 21 και οι περιπτώσεις περιοχών που έχουν υπαχθεί σε ειδικό καθεστώς προστασίας κατ'εξουσιοδότηση του Ν.1650/86 και έχουν θεσπιστεί για αυτές ειδικοί μορφολογικοί όροι δόμησης οι οποίοι προέβλεπαν έλεγχο από την ΕΠΑΕ με στόχο τη διατήρηση του τοπίου και της τοπικής αρχιτεκτονικής. Για παράδειγμα η περιοχή που καλύπτει το Εθνικό Πάρκο Πρεσπών (ΚΥΑ 28651/09, ΦΕΚ-302/Δ/23-7-09) μετά την εφαρμογή της νέας παρ.4 του άρθρου 21 του Ν.4030/11 δεν θα υπόκειται σε ειδικό αρχιτεκτονικό έλεγχο παρόλο που είναι απαραίτητος και η πράξη χαρακτηρισμού της περιοχής το προβλέπει ρητά (άρθρο 3). Παπαγιαννάκης Μιχαήλ Αρχιτέκτων