• Σχόλιο του χρήστη 'Βενέρης Παναγιώτης, Αρχιτέκτων' | 4 Φεβρουαρίου 2014, 18:26

    Πρόταση 1η Στο Ν. 4178 / 12 Αρθ. 49. Παρ 4 αναφέρεται ότι στο άρθρο 21 του ν. 4030/2011 (Α΄ 249) προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής: «3. Στις νησιωτικές περιοχές αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, πέραν των ανωτέρω διατάξεων, είναι αρμόδια για τη γνωμοδότηση επί των αρχιτεκτονικών μελετών για κάθε οικοδομική εργασία για την άδεια της οποίας απαιτείται και η υποβολή αρχιτεκτονικής μελέτης κατά τις κείμενες διατάξεις» Η προσθήκη αυτή ερμηνεύεται από τις πολεοδομικές υπηρεσίες ότι κάθε κτίσμα (ακόμη και το πλέον αδιάφορο σε μια περιοχή εκτός σχεδίου σε οποιοδήποτε νησί), πρέπει να ελέγχεται από το Σ.Α. Αποτέλεσμα της ερμηνείας αυτής είναι να έχουν «φρακάρει» τα Σ.Α. τουλάχιστο για τα μεγάλα νησιά, άνευ ουσιώδους λόγου και βέβαια άνευ προστατευταίου αντικειμένου. Μια τέτοια ρύθμιση θα είχε πιθανόν έννοια μόνο για τα μικρά νησιά όπως αυτά είχαν προσδιορισθεί το 2002 από το τότε Υπουργείο Αιγαίου με ειδικά διατάγματα. Επειδή πιστεύω ότι το πνεύμα του Νομοθέτη ήταν διαφορετικό (δηλαδή ήταν εν ολίγοις ότι περνούσε από ΣΧΟΠ Αιγαίου παλαιότερα, σήμερα να περνά Σ.Α.), αλλά η διατύπωση στο Ν. 4178 / 12 Αρθ. 49. Παρ 4. είναι τέτοια που δημιουργεί παρερμηνείες, θεωρώ ότι η ρύθμιση αυτή (ν. 4178/12 αρθ. 49 παρ. 4) πρέπει να επαλειφθεί με το παρόν Σ/Ν, ή άλλως να περιορισθεί μόνο στα μικρά νησιά που διαθέτουν ειδικά διατάγματα προστασίας. Εξ’ άλλου πιστεύω ότι τα νησιά μας προστατεύονται επαρκώς από τις ρυθμίσεις του Ν 4030/11 αρθ. 21 παρ. 1 και 2. όπως τροποποιούνται με το παρόν Σ/Ν. Προτείνω επομένως την κατάργηση της παρ. 3 του αρθ. 21 του Ν. 4030/11 όπως αυτή προστέθηκε με την παρ. 4 του αρθ. 49 του Ν. 4178/12, ή άλλως, να έχει ισχύ μόνο για τα μικρά νησιά που προστατεύονται με ειδικά Δγματα (κυρίως του 2002) Την πρόταση αυτή κάνω υπό την ιδιότητα του προέδρου Σ.Α. Κω γνωρίζοντας παράλληλα πολύ καλά όλες τις τοπικές ιδιαιτερότητες τουλάχιστο σε επίπεδο Δωδεκανήσου. Πρόταση 2η Επειδή οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν σε τροποποιήσεις του Ν. 4030/11, κρίνω σκόπιμο να κάνω συμπληρωματική παρέμβαση για τροποποίηση του αρθ. 32 του Ν. 4030/11 που αφορά στη σύνθεση των ΣΥΠΟΘΑ Στο Ν. 4030/11 Άρθρο 32 προβλέπεται ότι τα Περιφερειακά ΣΥΠΟΘΑ απαρτίζονται από τρεις εκπροσώπους της Αποκεντρωμ. Διοικ., ένα εκπρόσωπο ΤΕΕ και ένα εκπρόσωπο ΠΕΔ. Σύμφωνα με την εγκ. 10/2012 του ΥΠΕΚΑ, αρμόδια Υπηρεσία για να εισηγείται στα ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. αυτά, είναι η Δνση Περιβάλλοντος – Χωροταξίας της Περιφέρειας. Έτσι, οι αιρετές Περιφέρειες είναι επιφορτισμένες με εισηγήσεις στα αρμόδια περιφερειακά ΣΥΠΟΘΑ δίχως όμως παράλληλα να έχουν εκπρόσωπό τους σ’ αυτά ενώ απεναντίας υπάρχουν τρεις εκπρόσωποι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Το γεγονός αυτό δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων τόσο στον τύπο όσο και στην ουσία. Σημειώνω επιπλέον ότι ενώ οι Περιφέρειες δεν εκπροσωπούνται στα Περιφερειακά ΣΥΠΟΘΑ, η ΕΝΠΕ εκπροσωπείται στο κεντρικό ΣΥΠΟΘΑ. Κατόπιν των ανωτέρω προτείνω στο παρόν Σ/Ν να προστεθεί ρύθμιση η οποία να τροποποιεί το αρθρ. 32 του Ν. 4030/11 έτσι ώστε στη σύνθεση των Περιφερειακών ΣΥΠΟΘΑ να συμπεριλαμβάνεται ως τακτικό μέλος εκπρόσωπος της Περιφέρειας με τον αναπληρωτή του. Έχοντας ασχοληθεί επί σειρά ετών από πλευράς διοίκησης με θέματα πολεοδομικού σχεδιασμού, θεωρώ ότι την άποψή μου αυτή ασπάζονται όσοι ασχολούνται πραγματικά με το αντικείμενο αυτό. Η θέση αυτή είχε επίσης συζητηθεί και παλαιότερα σε επίπεδο ΕΝΠΕ – Επιτροπή Χωροταξίας, η οποία ασφαλώς και συμφωνεί. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι η προτεινόμενη τροποποίηση είναι επιβεβλημένη και μπορεί να συμπεριληφθεί στο παρόν Σ/Ν.