Αρχική Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμησηΆρθρο 01- Εκτάσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησηςΣχόλιο του χρήστη E.A. | 11 Φεβρουαρίου 2014, 18:09
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πρώτη παράγραφος του άρθρου 1, η οποία εισάγει μάλιστα την έννοια "περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης", αναφέρει "Εδαφική έκταση που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως, εκτός οικισμών προ του 1923 καθώς και εκτός οικισμών μέχρι 2.000 κατοίκους η οποία ανήκει (….) και περιλαμβάνεται στα όρια εγκεκριμένων Γ.Π.Σ. ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. ή Ζ.Ο.Ε. με τις επιφυλάξεις του παρόντος νόμου μπορεί να καθορίζεται ως περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης". Έτσι όπως είναι γραμμένο μοιάζει σαν να εννοεί ΚΑΘΕ σχετική έκταση που βρίσκεται εντός εγκεκριμένου ΓΠΣ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ της χρήσης που ορίζει αυτό το ΓΠΣ. Διαφορετικά, αν δηλαδή δεν εννοεί αυτό, πρέπει να σημειωθεί εξαρχής. Το πρόβλημα αυτό φαίνεται καλύτερα βλέποντας τη διατύπωση του άρθρου 4 "Διαδικασίες Πολεοδόμησης" όπου αναφέρει «Η περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης απαιτείται να εμπίπτει: α. Είτε σε περιοχή ειδικά ρυθμιζόμενης πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ) μέσα σε εγκεκριμένο Γ.Π.Σ ή Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π (…) β. Είτε να πληροί τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και προϋποθέσεις του άρθρου 2 ως Περιοχή Περιβαλλοντικής Αναβάθμισης και Ιδιωτικής Πολεοδόμησης». Οι προϋποθέσεις του άρθρου 2 αφορούν και τις δύο παραγράφους του? Σε αυτή την περίπτωση προκύπτει ότι εκτάσεις οικοδομικών συνεταιρισμών των περιοχών της παρ. 1 του άρθρου 2 μπορούν να πολεοδομούνται, ανεξαρτήτως της χρήσης που προβλέπει το εγκεκριμένο ΓΠΣ (ίσως και ανεξαρτήτως της ύπαρξης εγκεκριμένου ΓΠΣ, καθώς για τις ειδικές εκτάσεις περιβαλλοντικής κλπ. δεν αναφέρεται ως προϋπόθεση η ύπαρξη εγκεκριμένου ΓΠΣ). Με άλλα λόγια εκτάσεις οικοδομικών συνεταιρισμών κλπ. στις περιοχές Αττικής, Θεσ/νίκης, Ιωαννίνων, Πάτρας, Βόλου, Λάρισας και Ηράκλειου Κρήτης, με κάποιες προϋποθέσεις, μπορούν να πολεοδομούνται, αλλά ανάλογες εκτάσεις στις άλλες περιοχές της χώρας (Καβάλα, Καλαμάτα, Κοζάνη, Πρέβεζα κλπ.) πρέπει αν είναι εντός ΠΕΡΠΟ. Αν όμως λάβουμε υπόψη την παράγραφο 2 του άρθρου 2 όπου είναι δυνατή υπό προϋποθέσεις η πολεοδόμηση δασικών εκτάσεων κλπ. , δηλαδή εκτάσεων που διέπονται από κάποιο καθεστώ ς προστασίας ανεξάρτητα αν είναι εντός εγκεκριμένου ΓΠΣ και ανεξάρτητα σε ποια περιοχή της χώρας βρίσκονται, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι όλες οι περιοχές της χώρας μπορούν να πολεοδομηθούν υπό προϋποθέσεις πλην αυτών που βρίσκονται σε περιοχές εκτός Αττικής, Θεσ/νίκης, Ιωαννίνων, Πάτρας, Βόλου, Λάρισας και Ηράκλειου Κρήτης, ΔΕΝ είναι προστατευταίες εκτάσεις και χαρακτηρίζονται από ΓΠΣ ως ΠΕΡΠΟ! Όλα αυτά τα επισημαίνω γιατί με τον τρόπο που είναι τουλάχιστον διατυπωμένο το σχέδιο νόμου δεν γίνεται καθαρό εξαρχής ποιες εκτάσεις μπορούν να πολεοδομηθούν και υπάρχουν κρίσιμες αντιφάσεις που ακυρώνουν την πρόθεση επίλυσης χρόνιων προβλημάτων. Ένα παράδειγμα μόνον είναι ότι δεν ξεκαθαρίζεται πουθενά τι συμβαίνει με εκτάσεις που δεν είναι καθορισμένες ως ΠΕΡΠΟ από τα ΓΠΣ και δεν είναι δάση, δασικές ή αναδασωτέες εκτάσεις και αρχαιολογικοί χώροι ή τμήματα γης υψηλής παραγωγικότητας. Σε τέτοιες εκτάσεις εμπίπτει ένα μεγάλο μέρος οικοδομικών συνεταιρισμών που είχαν έγκριση οικιστικής καταλληλότητας και δεν προχώρησε η έγκριση της πολεοδομικής τους μελέτης λόγω σχετικών αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, χωρίς να εμπίπτουν σε περιοχές με κάποιο καθεστώς προστασίας.