Αρχική Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμησηΆρθρο 01- Εκτάσεις περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησηςΣχόλιο του χρήστη ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΥΔΟΥΝΗ | 11 Φεβρουαρίου 2014, 21:39
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικά η "εξομοίωση" των διαδικασιών ανάπτυξης πολεοδομικών σχεδίων με ιδιωτική πρωτοβουλία ιδιωτών ή Οικ. Συν/σμών, που επιχειρείται με το νομοσχέδιο είναι ορθή και ανταποκρίνεται στη διαμορφωμένη νομολογία του ΣτΕ. Όμως δε φαίνεται να έχει εξεταστεί η αναγκαιότητα κατάργησης ή "ενσωμάτωσης" στο Ν/Σχ, ορισμένων χρήσιμων διατάξεων του Π.Δ93/1987(για την πολεοδόμηση εκτάσεων Ο.Σ). Αντίθετα , η ρητή κατάργηση , όπως προβλέπεται στο άρθο 20 του Ν/Σχ, του άρθρου 24 του Ν.2508/1997, μάλλον είναι άστοχη αφού σε άλλες διατάξεις του Ν/Σχ γίνεται επίκληση εφαρμογής του. Mε το πρώτο αυτό άρθρο προκύπτει ότι γίνεται αναφορά σε εκτάσεις που εμπίπτουν σε περιοχές όπου έχει εγκριθεί πολεοδομικό σχέδιο 1ου επιπέδου ή ΖΟΕ. Δεν αποσαφηνίζεται όμως, αν οι εκτάσεις αυτές εμπίπτουν σε ζώνη των σχεδίων αυτών που προορίζονται για πολεοδόμηση.Εαν αυτό ισχύει δηλ. οι εκτάσεις προορίζονται από τα γενικά σχέδια για πολεοδόμηση, τότε γιατί εξαιρούνται οι περιοχές Αττικής, Θεσ/νίκης και τα μικρά νησιά? Αν δεν ισχύει τότε υπάρχει ασάφεια και αοριστία σχετικά με την εξέλιξη των διαδικασιών πολεοδόμησης του ν/σχ και την εφαρμογή των επόμενων άρθρων του, εφόσον πιθανόν θα προταθεί πολεοδόμηση εκτάσεων που από ισχύον ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ δεν προβλέπεται να πολεοδομηθούν. Δεν έχει εκτιμηθεί το γεγονός ότι πλεον της 20ετίας (από την ισχύ του Ν.2242/1994 και όπως κατόπιν εξειδικεύτηκε με το άρθρο 24 του Ν.2508/1997, σε συμμόρφωση με πάγια πλέον νομολογία του ΣτΕ)η ΖΟΕ του Ν.1337/1983 δεν είναι "πλήρες" χωροταξικό ή πολεοδομικό σχέδιο - καθώς δεν περιλαμβάνει προγραμματικά μεγέθη για την πολεοδόμηση-ώστε η ύπαρξή της να αρκεί για την προώθηση πολεοδόμησης δηλ. έγκρισης πολεοδομικής μελέτης. Εξ΄άλλου κάτι τέτοιο,εκτιμώ ότι υπονοείται και με τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν/Σχ, όπου αναφέρεται, η δυνατότητα εκπόνησης ΣΧΑΠ σε επίπεδο Καλλικρατικού Δήμου (και όχι Νομού- Περιφερειακής ενότητας, όπως ισύει με το άρθρο24 του Ν.2508/1997) Μετά δε την ισχύ της ΚΥΑ 107017/2006, σχετικά με την προσαρμογή στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας ΕΕ2001/42 για τήρηση της διαδικασίας Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης (ΣΠΕ)απαιτείται και η τήρηση της διαδικασίας αυτής. Τέλος και κυριότερο με τι είδους πράξη της διοίκησης καθορίζεται η "περιοχή περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης". Αυτό δεν το διέκρινα σε καμιά διάταξη του ν/σχ, και για μεν τα νέα ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ θα μπορούσε να υποτεθεί ότι θα προβλεφθεί ως περιεχόμενο των σχεδίων αυτών αλλά στα ήδη εγκεκριμένα πως θα γίνει? από ποιόν? Και τι ακριβώς σημαίνει περιβαλλοντική αναβάθμιση?Δεν θα έπρεπε να ορίζεται στο ν/σχ? και σε άλλο τμήμα της έκτασης αφορά η περιβαλλοντική αναβάθμιση και σε άλλο τμήμα η ιδιωτική πολεοδόμηση? ή θεωρούμε το καινοφανές, ότι η περιβαλλοντική αναβάθμιση επέρχεται δια της πολεοδόμησης?