Αρχική Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμησηΆρθρο 23 – Περιοχές Γενικής Κατοικίας (κατηγορία 2)Σχόλιο του χρήστη ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | 14 Φεβρουαρίου 2014, 13:31
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στα πλαίσια διαμαρτυρίας μας για το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο για τις χρήσεις γης με την ονομασία: “Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση – βιώσιμη ανάπτυξη, εγκαταλελειμμένοι οικισμοί και Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί – Χρήσεις Γης”, σύμφωνα με το οποίο προτείνεται να μην επιτρέπεται η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην περιοχή με χρήση γης “Γενικής Κατοικίας”, σας αποστέλλουμε τις απόψεις μας. Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ)είναι ένα δυναμικό πανεπιστημιακό Ίδρυμα οικονομοτεχνικού χαρακτήρα, το οποίο εξειδικεύεται στους γνωστικούς χώρους της οικονομικής και διοικητικής επιστήμης, των διεθνών και ευρωπαϊκών σπουδών, των νέων τεχνολογιών και των επιστημών αποφάσεων. Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και η οποιαδήποτε απαγόρευση της επέκτασης των κτιριακών του υποδομών θα αποτελέσει, επιπλέον των σημαντικότερων επιπτώσεων στην ακαδημαϊκή του λειτουργία, εμπόδιο στην ανάταξη του ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας και στις πολιτιστικές και εμπορικές του δραστηριότητες. Στα πλαίσια αυτά, η ακτινωτή ανάπτυξη του Πανεπιστημίου με κέντρο το σημερινό κτιριακό του συγκρότημα συνάδει με την πολιτική διατήρηση τέτοιων χρήσεων στην μητροπολιτική περιοχή της πρωτεύουσας και στη δημιουργία ενός σημαντικού “Εκπαιδευτικού Πόλου”. Επισημαίνεται ότι το εν λόγω νομοσχέδιο επιδρά δυσμενώς στον εκσυγχρονισμό του Ιδρύματός μας, απαξιώνοντας τη λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το σημαντικό και αναπτυξιακό ρόλο του στο Κέντρο της Αθήνας. Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών θεωρεί ότι αυτή η απαγόρευση δεν θα πρέπει να ισχύσει για υφιστάμενες δομές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ευρίσκονται ήδη εντός πόλεων και ειδικότερα σε περιοχές με χρήση Γενικής Κατοικίας. Θα ήταν δυνατόν μια τέτοια απαγόρευση να ισχύσει μόνο για νέα Πανεπιστήμια (π.χ. μελλοντικά Πανεπιστήμια ιδιωτικού τομέα, νέα Πανεπιστήμια επαρχιακών πόλεων κλπ.). Και τούτο διότι: α) Οι υφιστάμενες δομές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντός τέτοιων περιοχών, όπως είναι το ΟΠΑ και πολλά ακόμη Πανεπιστήμια (π.χ. ΕΚΠΑ) σε διάφορες πόλεις της χώρας και ιδιαίτερα στην πρωτεύουσα θα υποστούν τεράστια υποβάθμιση από την απαγόρευση όχι μόνο της περαιτέρω ανάπτυξής τους, αλλά και της περιορισμένης επέκτασης τους με τα απαραίτητα εκπαιδευτικά κτίρια, γραφειακές εγκαταστάσεις, ερευνητικά ή εκπαιδευτικά εργαστήρια, βοηθητικές εγκαταστάσεις (αρχεία, διοικητικές Υπηρεσίες κλπ). β) Όλα (ή σχεδόν) τα Πανεπιστήμια της χώρας ευρίσκονται εντός κατοικημένων περιοχών και κυρίως εντός περιοχών Γενικής Κατοικίας. Ακόμη και οι Πανεπιστημιουπόλεις των Αθηνών (Πανεπιστημίου Αθηνών και ΕΜΠ) οι οποίες διαθέτουν ιδιαίτερο Ρυθμιστικό Σχέδιο γειτνιάζουν με περιοχές Γενικής Κατοικίας και η αναγκαία ανάπτυξη ή και μικρή επέκτασή τους (διότι είναι πλέον υπερκορεσμένες) είναι υποχρεωτικό να γίνει εντός περιοχών με χρήση γης «Γενική Κατοικία» (Ζωγράφου, Ιλίσια, Καισαριανή κλπ) με αγορά, ενοικίαση ή μετατροπή υφισταμένων κτιρίων ή διαμερισμάτων ή ανέγερση νέων κτιρίων. γ) Η σκοπούμενη διάταξη της απαγόρευσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε περιοχές με χρήση γης «Γενική Κατοικία» φαίνεται ότι καθοδηγείται από την πολιτική βούληση για χωροθέτηση των Πανεπιστημίων εκτός του πολεοδομικού ιστού των πόλεων για πολιτικούς λόγους. Τούτο όμως δεν συμβαίνει σε καμία χώρα του κόσμου, είναι αντίθετο στην υπάρχουσα αντίληψη και πρακτική και θα προξενήσει πλήθος τεράστιων προβλημάτων για τα οποία δεν υφίσταται κανείς προγραμματισμός αντιμετώπισής τους και καμία οικονομική δυνατότητα επίλυσης. Ως παραδείγματα τέτοιων προβλημάτων αναφέρουμε: Πως θα αντιμετωπίσει ένα υπάρχον Πανεπιστήμιο την ανάγκη επέκτασής του κατά 4.000 m2, 5.000 m2 ή 8.000 m2 στο άμεσο μέλλον; - Με την απομάκρυνση των νέων του αυτών κτιριακών εγκαταστάσεων σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων (π.χ. εκτός Αθηνών) με όλα τα προβλήματα που αυτή συνεπάγεται (απώλεια χρόνου, οικονομική επιβάρυνση, δυσλειτουργία, αδυναμία συντήρησης κλπ); Μήπως τότε θα υποχρεωθούν τα Πανεπιστήμια να εγκαταλείψουν τα παλαιά τους εντός πόλεων κτίρια για την ύπαιθρο; - Αυτή η ύπαιθρος, ιδιαίτερα για τις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιάς), σε πόσες δεκάδες χιλιόμετρα θα βρίσκεται από την περιοχή κατοικίας των χρηστών; - Τι προβλέψεις υφίστανται τότε για την ομαλή λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σ’ ότι αφορά: i) Μέσα συγκοινωνίας ii) Οικονομικούς πόρους για την μετεγκατάσταση (και μάλιστα υπό τις παρούσες συνθήκες) iii) Λοιπές δομές που εξυπηρετούν τους χρήστες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης - Πως θα χρησιμοποιηθούν τότε τα διατιθέμενα εντός περιοχής Γενικής Κατοικίας αναρίθμητα κτίρια Εκπαίδευσης για τα οποία δεν υφίσταται κανείς προγραμματισμός; - Ποια δομή θα αναλάβει την συντήρηση των εγκαταλειπόμενων από τα Πανεπιστήμια κτιριακών κελυφών εντός του Πολεοδομικού ιστού; Μήπως με ένα αόριστο νέο γενικό ευχολόγιο οι Δήμοι; (οι οποίοι στην πραγματικότητα δεν έχουν δυνατότητα να συντηρήσουν τις υφιστάμενες υποδομές ιδιοκτησίας τους;) Κατόπιν των ανωτέρω θεωρούμε ότι στις περιοχές με χρήση Γης «Γενική Κατοικία» θα πρέπει να επιτρέπεται και η χρήση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.