Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη Μ. Βαφειάδου | 9 Μαρτίου 2014, 15:56
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 1: Σε πρώτη ανάγνωση καλή η προσπάθεια δικαιότερης κατανομής των βαρών του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ μεταξύ των παραγωγών ΑΠΕ σε σχέση με την υφιστάμενη έκτακτη ειδική εισφορά. Υπάρχουν, ωστόσο, περιθώρια βελτίωσης. Πιό συγκεκριμένα: 1. Είναι κοινό μυστικό οτι η απότομη διείσδυση των φωτοβολταϊκών ιδιαίτερα μετά το 2011 (κι αφού είχε φρενάρει η δανειοδότηση από πλευράς τραπεζών) οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε «ξέπλυμα χρήματος». Ως εκ τούτου, προτείνω την προσθήκη της ακόλουθης παραγράφου στο άρθρο 1: «Για Φ/Β σταθμούς ισχύος άνω των 20kW για την κατασκευή των οποίων δεν χρησιμοποιήθηκε τραπεζικός δανεισμός οι τιμές του πίνακα θα ισχύσουν μειωμένες κατά 30%. Η μείωση θα ανασταλεί με την προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο παραγωγό «Πόθεν έσχες» για το ποσό που αντιστοιχεί στην κατασκευή του έργου (μειωμένο κατά το ποσό της δημόσιας επιχορήγησης, εφόσον υφίσταται). Το ποσό που αντιστοιχεί στο κόστος κατασκευής υπολογίζεται από το ΥΠΕΚΑ με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του και αποτελεί παράρτημα του παρόντος. Υπεύθυνη για την έκδοση του «πόθεν έσχες» θα είναι η αρμόδια ΔΟΥ του παραγωγού (του νομικού προσώπου ή/και των μετόχων/εταίρων αυτού σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο δεν έχει άλλες πηγές εσόδων που να δικαιολογούν την προέλευση των χρημάτων). Σε περίπτωση αλλοδαπού νομικού προσώπου η βεβαίωση θα προσκομίζεται από την αρμόδια φορολογική αρχή της χώρας στην οποία έχει την έδρα του το αλλοδαπό νομικό πρόσωπο και θα προσκομίζεται μαζί με την επίσημη μετάφρασή της στα ελληνικά. Με την προσκόμιση του «Πόθεν έσχες» εντός εξαμήνου από την ισχύ του παρόντος νόμου ο παραγωγός θα αποζημιώνεται αναδρομικά για την απώλεια εσόδων κατά το διάστημα μέχρι την προσκόμισή του και η τιμή θα επανέρχεται στην αναφερόμενη στον πίνακα. Σε διαφορετική περίπτωση η μείωση του 30% θα ισχύσει για όλη τη διάρκεια της σύμβασης.» 2. Αδυνατώ να κατανοήσω την προσαύξηση του 10% της τιμής για τους επαγγελματίες αγρότες. Για ποιό λόγο να τύχουν εκ νέου προνομιακής μεταχείρισης εις βάρος των λοιπών παραγωγών και καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας; Να θυμίσω οτι η προτεραιότητα που δόθηκε το 2010 στην εξέταση των αιτημάτων των κατ’ επάγγελμα αγροτών έναντι των λοιπών επενδυτών καθυστέρησε για διάστημα πλέον του ενός έτους ή και ματαίωσε άλλες επενδύσεις για να καταλήξει σε φιάσκο, με τους αγρότες να διαμαρτύρονται για εξαπάτηση και υπερχρέωση στις τράπεζες. Η λύση είναι απλή: εφόσον το θέμα είναι οικονομικό με τους αγρότες να δυσκολεύονται να αποπληρώσουν τα δάνειά τους προς τις τράπεζες (που σημειωτέον δόθηκαν ως επί το πλείστον από την Αγροτική Τράπεζα στο 100% της επένδυσης χωρίς δηλαδή την ίδια συμμετοχή που ζητήθηκε από τους λοιπούς επενδυτές), ας δοθεί η δυνατότητα στους αγρότες να μεταβιβάσουν την κυριότητα των έργων τους στις τράπεζες που έχουν αναλάβει τα δάνειά τους με αντάλλαγμα ετήσιο μίσθωμα για την εκχώρηση της γης τους. Προτείνεται το ποσό των 1000 ευρώ ανά έτος σε βάθος 20ετίας ή το ισόποσο σε σημερινή αξία με εφάπαξ καταβολή. Τα ποσά αυτά οι τράπεζες θα μπορούν να τα συμψηφίσουν με λοιπές οφειλές των αγροτών, απομειώνοντας έτσι το σύνολο του αγροτικού χρέους. Στη συνέχεια οι τράπεζες θα έχουν τη δυνατότητα μεταβίβασης των έργων αυτών σε τυχόν άλλους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Εάν η Κυβέρνηση θέλει να στηρίξει ουσιαστικά τους αγρότες ας τους δώσει κίνητρα να εξασκήσουν το επάγγελμά τους στην κατεύθυνση νέων προσοδοφόρων καλλιεργιών προς όφελος των αγροτών, αλλά και των λοιπών πολιτών, οι οποίοι έχουν κουραστεί να σηκώνουν το βάρος των «ρουσφετιών» του πολιτικού συστήματος σε μεμονωμένες συντεχνίες.