Αρχική Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών ΕνέργειαςΆρθρο 3 Διατάξεις για την άδεια εγκατάστασης και λειτουργίαςΣχόλιο του χρήστη ΒΙΔΑΛΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ | 15 Ιανουαρίου 2010, 14:26
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη Κυρία υπουργέ: Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία (νόμος 3468/06 άρθρο 7 παράγραφος β) επιτρέπεται να εγκατασταθούν φωτοβολταικες εγκαταστάσεις σε δάση η δασικές εκτάσεις, εφόσον έχει επιτραπεί επ’αυτόν η εκτέλεση έργων σύμφωνα με τα άρθρα 45 και 58 του ν. 998/79 (ΦΕΚ 289 ά ) όπως ισχύει , ή το άρθρο 13 του ν. 1734/87 (φεκ 189ά ), όπως ισχύει. Ο νομοθέτης προφανώς αναφέρεται σε εδαφικές εκτάσεις που τελεσίδικα έχουν χαρακτηριστεί δάση ή δασικές εκτάσεις. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που η δασική υπηρεσία μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου επενδυτή χαρακτήρισε κατά τη γνώμη της κάποια έκταση δασική και ο ιδιοκτήτης έχει υποβάλει ένσταση κατά της απόφασης ως προς το χαρακτήρα της έκτασης από τον αρμόδιο δασάρχη και περιμένει να συνέλθει η αρμόδια επιτροπή προκειμένου να αποφασίσει για τον χαρακτήρα της έκτασης . Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την ημερομηνία υποβολής της ένστασης μέχρι τελεσίδικα να αποφανθούν οι αρμόδιες επιτροπές για το χαρακτήρα (δασική ή μη ) της έκτασης, η δασική υπηρεσία δεν χορηγεί άδεια επέμβασης στην εν λόγω εδαφική έκταση που πρόκειται να εγκατασταθεί η φωτοβολταϊκή μονάδα , παρά μόνο αν ο ενδιαφερόμενος παραιτηθεί από την διεκδίκηση του, ως προς το χαρακτήρα της εδαφική έκτασης, με αποτέλεσμα: 1) Αν ο ενδιαφερόμενος παραιτηθεί των νομίμων δικαιωμάτων του (δηλαδή από την ένσταση κατά της απόφασης χαρακτηρισμού τις έκτασης ως δασική ) η δασική υπηρεσία θα του χορηγήσει άδεια παρέμβασης και θα προχωρήσει η αδειοδοτηκή διαδικασία, παράλληλα όμως ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης εδαφικής έκτασης στερείται την ιδιοκτησία του αφού οριστικά χαρακτηρίζεται δασική. 2) Στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν παραιτηθεί από την διεκδίκηση η δασική υπηρεσία δεν χορηγεί άδεια επέμβασης μέχρι να τελεσιδικησει η υπόθεση, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προχωρήσει η αδειοδοτηκή διαδικασία, με αποτέλεσμα στις περισσότερες περιπτώσεις να ματαιώνεται το έργο. Εδώ αυτονόητα γεννιέται το εξής λογικό ερώτημα: Αφού ο νόμος προβλέπει την δημιουργία φωτοβολτάϊκων εγκαταστάσεων μέσα σε δάση και σε δασικές εκτάσεις, ποια η σκοπιμότητα τη αναμονής μέχρι τη λήψη τελεσίδικης απόφασης χαρακτηρισμού της έκτασης; Κάλλιστα θα μπορούσε η δασική υπηρεσία να χορηγήσει άδεια παρέμβασης για την δημιουργία της φωτοβολταϊκής εγκατάστασης προκειμένου να προχωρεί η αδειοδοτική διαδικασία, και παράλληλα θα αναμενόταν η τελεσίδικη απόφαση χαρακτηρισμού τις εν λόγω έκτασης , αφού ο χαρακτήρας της τελεσίδικης απόφασης (όποιος και να είναι ) δεν αναστέλλει την εγκατάσταση της φωτοβολταϊκής μονάδας. Πιστεύω ότι στο νέο νόμο για τις ΑΠΕ πρέπει να γίνει σαφές ότι οι δασικές υπηρεσίες θα χορηγούν άδεια επέμβασης για την δημιουργία φωτοβολταϊκης μονάδας στον ενδιαφερόμενο επενδυτή, ανεξάρτητα αν για την εν λόγω εδαφική έκταση έχει εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση ως προς το χαρακτήρα της Προτείνω να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου 5γ του άρθρο 3 το παρακάτω κείμενο: στις περιπτώσεις που έχει εμπρόθεσμα υποβληθεί ένσταση κατά της πράξης χαρακτηρισμού ακολουθείται η προαναφερόμενη διαδικασία χωρείς να προαπαιτείται η παραίτηση της αξίωσης από τον υποβληθέντα την ένσταση.