Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη ΘΕΣΙΦ | 10 Μαρτίου 2014, 09:32
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΙΦ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ Ο Σύνδεσμός μας κατ’ αρχήν θεωρεί παράνομη και αντισυνταγματική την πρακτική που προωθεί το Υπουργείο για μονομερή εκ μέρους του ΛΑΓΗΕ τροποποίηση της σύμβασης πώλησης/ συμψηφισμού με την οποία θα προσδιορίζεται η νέα τιμή αποζημίωσης (Άρθρο 4 .2 ) των Φ/Β παραγωγών. Εκτιμούμε ότι η χρονική στιγμή της δημοσιοποίησης του σχεδίου νόμου και η ασφυκτική προθεσμία της διαβούλευσης αποσκοπούν στην συγκάλυψη των αυθαιρεσιών που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο ,της απουσίας κάθε επιστημονικής τεκμηρίωσης στις προτεινόμενες τιμές και τους συντελεστές και εν τέλει στην εφαρμογή της ειλημμένης απόφασης ότι οι παραγωγοί Φ/Β θα αναλάβουν αυτοί και μόνον ,αποκλειστικά και εξ ολοκλήρου, την εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ ως κυρίως υπεύθυνοι για την ελλειμματικότητα του. Πιο συγκεκριμένα ΑΡΘΡΟ 1. Στο Αρθρο 1 επανακαθορίζονται οι τιμές πώλησης της kwh περιλαμβάνοντας μια μεσοσταθμική μείωση περίπου 30%. Ο Σύνδεσμος μας αναγνωρίζει ότι οι παραγωγοί Φ/Β πρέπει να συμβάλουν από την πλευρά τους και σύμφωνα με τις δυνατότητες τους στην εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ στην δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η χώρα μας . Επιπροσθέτως ο ΘΕΣΙΦ πιστεύει ότι και η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει να καλύψει ένα μέρος του ελλείμματος . Με την πρόσφατη εξάλειψη των στρεβλώσεων της ΟΤΣ που τεχνηέντως την διατηρούσαν σε χαμηλές τιμές αυξάνοντας έτσι το λογιστικό έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ , αλλά και των τιμών των ρύπων διεθνώς ,πιστεύουμε ότι μια μείωση των FIT κατά 15% μεσοσταθμικά και παραμετροποιημένα θα ήταν αποτελεσματική και οι παραγωγοί θα επιτύχουν το αυτονόητο , δηλαδή το να παραμείνουν βιώσιμες οι επιχειρήσεις τους. ΑΡΘΡΟ 3 . Στο χωρίς περιγραφή και επικεφαλίδα Αρθρο 3 προβλέπεται εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, οι παραγωγοί Φ/Β οφείλουν να εκδώσουν εκπτωτικό-πιστωτικό παραστατικό , με το οποίο να παρέχουν έκπτωση σε ποσοστό 35% οι επί της συνολικής αξίας της πωληθείσας ενέργειας για το 2013. Προτείνουμε για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω , η έκπτωση να περιοριστεί σε ποσοστό 15% επί της συνολικής αξίας της πωληθείσας ενέργειας για το 2013 και το υπόλοιπο να ανακεφαλαιοποιηθει από τον ΛΑΓΗΕ . Στη παράγραφο 2 του ίδιου Άρθρου αναφέρεται ότι με την παρέλευση της προθεσμίας της παραγράφου 1 και μέχρι την έκδοση και παράδοση του παραστατικού που αναφέρεται στην παράγραφο αυτή, αναστέλλεται η υποχρέωση, του ΛΑΓΗΕ καταβολής τιμήματος για την ποσότητα ενέργειας που παραδίδεται από τον μήνα έναρξης ισχύος του παρόντος και εφεξής. Βρίσκουμε επιεικώς κακόβουλη και εκβιαστική τη πρακτική του Υπουργείου να εκπαραθυρώνει από το σύστημα όσες επιχειρήσεις δεν αποδεχθούν τις προτάσεις ενώ από την άλλη να υπογράφονται νέες συμβάσεις Φ/Β όπως προβλέπεται στο Αρθρο 6 του παρόντος σχεδίου νόμου και μάλιστα με τιμές 268 έως και 302 €/MWh σύμφωνα με το Πίνακα 3 του Ν. 3734/09. Η πρόταση μας είναι για τις παραπάνω επιχειρήσεις οι τιμές FIT να αναπροσαρμόζονται σύμφωνα με τον παραπάνω αναφερόμενο Πίνακα. ΑΡΘΡΟ 4 Στο Αρθρο 4 προβλέπεται η επέκταση της σύμβασης πώλησης κατά 5 χρόνια και για ίσο χρόνο οι απαιτούμενες άδειες παραγωγής και λειτουργίας . Στους παραγωγούς κατά το διάστημα επέκτασης της σύμβασης πώλησης δίδονται οι δυνατότητες είτε να πωλούν την παραγόμενη ενέργεια με όρους λειτουργίας συστήματος και αγοράς είτε κατά προτεραιότητα και με τιμή που καθορίζεται σε 80 €/MWh, για ορισμένη ετήσια ποσότητα ενέργειας . O ΘΕΣΙΦ ζητά την επέκταση της σύμβασης οπωσδήποτε με την ισχύουσα τιμή πώλησης που θα περιλαμβάνεται στους πίνακες του Άρθρου 1. του παρόντος σχεδίου νόμου και που θα ισχύει για τα προσεχή χρόνια διότι έτσι σε κάθε περίπτωση θα αναπληρώνονται οι απώλειες που δημιουργούνται από τη μείωση των FIT σε βάθος 20 ετών . ΑΡΘΡΟ 6 Ο ΘΕΣΙΦ είχε και παλαιότερα τοποθετηθεί υπέρ της φειδωλής και με μέτρο ανάπτυξης των ΑΠΕ και δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε και για τους ίδιους λόγους τώρα ,είμαστε κάθετα αντίθετοι στη συνέχιση της σύνδεσης νέων εγκαταστάσεων ΑΠΕ στο δίκτυο (ενδεικτικά αναφέρουμε τις υψηλές τιμές FIT των Ηλιοθερμικών σταθμών ,Βιομάζας και Βιοαερίου ) διότι έτσι είναι μαθηματικά βέβαιο ότι εντος των αμέσως προσεχών ετών θα προκύψει εκ νέου έλλειμμα και τα συνήθη θύματα θα κληθούν από τους συνήθεις θύτες να περικόψουν εκ νέου τις «εγγυημένες» τιμές πώλησης. Οφείλει η Πολιτεία το να ξεκαθαρίσει οριστικά την αγορά ενέργειας από ΑΠΕ , εδώ και τώρα, με πλήρη δέσμευση της τόσον για τις χορηγούμενες άδειες και τιμές πώλησης όσο και για τη σταθερότητα και αξιοπιστία του συστήματος και όχι να επιτρέπει στον εκάστοτε Υπουργό να παρεμβαίνει και να αλλάζει κατά το δοκούν τους κανόνες με καταστροφικές συνέπειες. Εν κατακλείδι ο Σύνδεσμος μας υποβάλλει τις ενστάσεις του στο σχέδιο νόμου και τονίζει ότι με την προχειρότητα και την αυθαιρεσία του ,μας πείθει ότι ουδεμία βελτίωση επιφέρει στα παρακάτω μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος : Α) Το ταμειακό έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς με αποτέλεσμα παρά τις ανελέητες περικοπές που μας προτείνονται και την εξάλειψη του λογιστικού ελλείμματος . Απαιτείται άμεσα να βρεθεί τρόπος ώστε ο Λειτουργός να μας εξοφλεί χωρίς ούτε μια μέρα καθυστέρησης καθώς κάτι τέτοιο δεν θα δικαιολογείται λογιστικά. Β) Το Τραπεζικό σύστημα παραμένει άθικτο ως προς το πρόβλημα μη συνεισφέροντας στην επίλυση του, είτε με μείωση επιτοκίων είτε με κούρεμα και είναι απολύτως σαθρό και υποκριτικό το επιχείρημα περί επιμήκυνσης της δανειακής σύμβασης καθότι κάτι τέτοιο είναι προς όφελος των Τραπεζών και μόνον. H Γενική Συνέλευση Λάρισα 09/03 2014