Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος | 10 Μαρτίου 2014, 10:43
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρχικά να σχολιάσω κάποιες τοποθετήσεις, που μετράνε την μείωση μεταξύ διαφορετικών τρόπων υπολογισμού και προτείνουν τρόπους καλύτερης κατανομής της μείωσης: Κύριοι, έχετε καταλάβει ότι ως επενδυτές υφιστάμεθα ληστρικό ΕΚΒΙΑΣΜΟ; Για ποια μείωση ομιλούμε, και προτείνουμε τροποποιήσεις μάλιστα; Επίσης, το ΥΠΕΚΑ έχει καταλάβει ότι οι υφιστάμενες συμβάσεις έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα και ότι θα κινηθούμε δικαστικά μαζικά και οργανωμένα; Πρέπει να βρεθεί κάποια λύση η οποία να ικανοποιεί τους επενδυτές (εξυγίανση κλάδου, έγκαιρες πληρωμές κλπ) αλλά η λύση που προωθείται είναι σε εντελώς λανθασμένη κατεύθυνση και οδηγεί τις επενδύσεις σε ολοκληρωτική καταστροφή, όπως ήδη παρέθεσαν κάποιοι συνάδελφοι με συγκεκριμένα παραδείγματα. Ως γνωστόν, το συσσωρευμένο έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ οφείλεται σε στρεβλώσεις ετών, τις οποίες η ολιγωρία του ΥΠΕΚΑ άφησε να παραμένουν. Οι στρεβλώσεις έχουν συγκεκριμένο όνομα: Τρόπος υπολογισμού ΟΤΣ. Από αυτές τις στρεβλώσεις ο ειδικός λογαριασμός παρουσίαζε διαρκώς αυξανόμενο έλλειμμα, ενώ ωφελούμενοι κατά το ίδιο ποσόν ήταν οι τελικοί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας. Άρα έχουμε να κάνουμε με ένα έλλειμμα που αφενός δημιουργήθηκε από διαρθρωτικά προβλήματα δομής με υπαίτιους (ΥΠΕΚΑ, ίσως και ΡΑΕ, και εν πάσει περιπτώσει Δημοσίους φορείς), ωφελημένους (πάροχοι - ΔΕΗ) και θιγμένους (ΛΑΓΗΕ, παραγωγοί) (βλ. ΕΜΠ, ΙΟΒΕ κ.α.). Πώς γίνεται οι θιγμένοι να καλούνται να πληρώσουν για την αποκατάσταση του ελλείμματος; Που είναι η συμμετοχή των υπαιτίων (κράτος) και των ωφελημένων από την χρόνια στρέβλωση; Καθώς το παρόν άρθρο ασχολείται με το τρέχον έλλειμμα, δηλαδή την μη δημιουργία νέου, που είναι τα αντισταθμιστικά κίνητρα του κράτους προς τους παραγωγούς, οι οποίοι ΤΟΝΙΖΩ έχουν συνάψει συμβάσεις με τιμές και όρους που ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ θέσπισε; Δεν βλέπω κάτι για μείωση φορολόγησης εισοδημάτων από παραγωγή ηλ. ενέργειας, για παράδειγμα. Δεν βλέπω για αναδρομική εισφορά στην ΔΕΗ (α.ε. με κέρδη άνω του 1 ΔΙΣ!!! για το 2013) που τόσα χρόνια ωφελήθηκε από την κατάσταση αυτή με την ΟΤΣ, προκειμένου να συμβάλει και αυτή ως είναι ηθικό, στην αντιμετώπιση του ελλείμματος. Το μέτρο κρίνεται λοιπόν ως μια επιβολή αναδρομικών οριζόντιων περικοπών, με εκβιαστικούς όρους και αποσπασματικό χαρακτήρα, που οδηγεί τις επενδύσεις στην καταστροφή καθιστώντας μια πληθώρα εξαυτών ζημιογόνες (σχολιάζω δε, την διακριτική μεταχείριση που τυγχάνει μερίδα επενδύσεων με παλαιές ταρίφες που έχουν ήδη κάνει απόσβεση σημαντικού μέρους της επένδυσης), δεν εγγυάται την εξυγίανση του κλάδου, ούτε την μελλοντική αποπληρωμή των υποχρεώσεων. Ως επενδυτές αναμένουμε σημαντικές βελτιώσεις με μείωση των ποσοστών περικοπής στις συμβασιοποιημένες τιμές, συμμετοχή του κράτους στην αποκατάσταση του θεσμού του ειδικού λογαριασμού (φορολόγηση κερδών από παραγωγή ηλ. ενέργειας στο 10%, απόδοση μέρους του ΦΠΑ της παραγόμενης ηλ. ενέργειας υπέρ του ειδικού λογαριασμού) και αναδρομική εισφορά της ΔΕΗ Α.Ε. και τυχόν άλλων παραγωγών, αναλογικά με το διαχρονικό μερίδιό τους στην αγορά ηλ. ενέργειας, για τμηματική επιστροφή του ωφέλους που αποκόμισαν διαχρονικά από την στρεβλότητα της ΟΤΣ.