Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 05 – Τροποποίηση άρθρου 13 του ν.3468/2006Σχόλιο του χρήστη ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ | 10 Μαρτίου 2014, 17:11
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα κριτήρια βάσει των οποίων έγιναν οι μειώσεις στις τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας για τους σταθμούς βιοαερίου(κατηγορίες 16 &17 του σχεδίου νόμου) είναι ακατανόητα. Από τις προτεινόμενες νέες τιμές βγαίνουν τα ακόλουθα συμπεράσματα: 1. Τιμωρούνται οι σταθμοί που θα γίνουν(δεδομένου ότι δεν έχουν γίνει) οι οποίοι δεν θα κάνουν χρήση επιδότησης. Τα ποσοστά μείωσης της τιμής είναι -21,73% για σταθμούς με εγκατεστημένη ισχύ 3MW. Τα αντίστοιχα ποσοστά μείωσης για τους σταθμούς που θα κάνουν χρήση επιδότησης είναι -18,18% και -15%. Αν αυτό δεν είναι ένα επιπλέον αντικίνητρο για επενδυτές που τρέχουν ήδη τις διαδικασίες αδειοδότησης με ίδια κεφάλαια και δανεισμό με τα γνωστά σημερινά επιτόκια τότε τι είναι; 2. Υποθέτω ότι οι αρμόδιοι που ασχολήθηκαν με το θέμα γνωρίζουν ότι η μεταβολή του κόστους κατασκευής ενός σταθμού βιοαερίου συναρτήσει της εγκατεστημένης ισχύος δεν είναι γραμμική. Το κόστος ανά MW για ένα σταθμό 5MW είναι μικρότερο από ένα σταθμό 1,5 ή 1 MW. Τα προτεινόμενα όμως ποσοστά μείωσης τιμής για τους σταθμούς ισχύος άνω των 3MW είναι μικρότερα από εκείνα των σταθμών κάτω των 3MW.(18,7% έναντι 21,73% και 15% έναντι 18,18% για τις 2 κατηγορίες ΜΕ και ΧΕ αντίστοιχα). Αρα οι μικροί σταθμοί που είναι και η συντριπτική πλειοψηφία θα τιμωρηθούν περισσότερο, ιδίως αν έχουν κάνει την επιλογή να μη ζητήσουν επιδότηση. Η ουσία είναι ότι οι σταθμοί βιοαερίου βασίζονται σε μια πλήρως αειφορική αντιρρυπαντική τεχνολογία, που αφενός διαχειρίζεται αποτελεσματικά πληθώρα οργανικών αποβλήτων, αφετέρου παράγει βιοαέριο(ανανεώσιμο καύσιμο που είναι μίγμα μεθανίου και διοξειδίου του άνθρακα) για παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας. Δεν παράγει κανένα απόβλητο, αντίθετα αυτό που μένει από τη διαδικασία επεξεργασίας των οργανικών αποβλήτων είναι καθαρό οργανικό λίπασμα. Είναι κάτι διαφορετικό από όλους τους άλλους σταθμούς ΑΠΕ, αποτελεί λύση για την υποδοχή των αποβλήτων μεγάλης γκάμας κτηνοτροφικών μονάδων και βιομηχανιών τροφίμων. Επιπλέον η φύση των προϊόντων που διαχειρίζεται και παράγει(οργανικά απόβλητα, θερμότητα, οργανικά λιπάσματα) δημιουργεί συνέργειες με τις τοπικές κοινωνίες, δημιουργεί άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία, άρα τοπική ανάπτυξη και μάλιστα με μηδενική όχληση και ρύπανση. Η Πολιτεία θα έπρεπε να θέτει σε προτεραιότητα την ανάπτυξη τέτοιων μονάδων με κίνητρα άμεσα οικονομικά αλλά και επιβοήθηση των συνεργειών με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους αγρότες. Επειδή πρόκειται για σύνθετη τεχνολογία και εμπεριέχει ρίσκα, οι άνθρωποι που ασχολήθηκαν και ασχολούνται με την ανάπτυξη τέτοιων μονάδων είναι λίγοι και ακόμα λιγότεροι αυτοί που κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αδειοδοτική διαδικασία περνώντας μέσα από απίστευτα εμπόδια άγνοιας, φοβικής αντιμετώπισης από πολίτες και υπηρεσιακούς παράγοντες, γραφειοκρατία και ατέλειες του Νομοθετικού πλαισίου. Γι αυτό οι σταθμοί βιοαερίου των κατηγοριών 16 και 17 που έχουν κατασκευαστεί είναι κάτω από 10, αυτοί που είναι σε στάδιο ολοκλήρωσης της αδειοδότησης είναι λίγοι και θα υλοποιηθούν ελάχιστοι από αυτούς αν δεν μειωθεί το εξοντωτικό κούρεμα που επιβάλλεται με το σχέδιο νόμου, στο όνομα μιας εν δυνάμει απειλής στη βιωσιμότητα του ΛΑΓΗΕ. Κατά τη γνώμη μου ,για λόγους ισότιμης μεταχείρισης και μόνο, δεν δικαιολογείται κούρεμα μεγαλύτερο του 10% από τις προηγούμενα ισχύουσες τιμές. ευχαριστώ Ελευθ. Κρυσταλλίδης-μηχανολόγος μηχανικός