• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ' | 10 Μαρτίου 2014, 18:25

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 40 Ν. 2773/1999 ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» Εκτός του ότι το σχέδιο νόμου καταργεί μονομερώς υπογεγραμμένες συμβάσεις, δεν αίρει τις στρεβλώσεις που δημιουργούν το έλλειμμα (ΟΤΣ, ΑΔΙ, κ.α.) , δεν επιμερίζει το σωρευμένο έλλειμμα και σε αυτούς που ευνοήθηκαν (προμηθευτές και Φ. Α. ), δεν θίγει τις τράπεζες και δεν εγγυάται την ομαλοποίηση των πληρωμών (ταμειακό έλλειμμα) και την μη δημιουργία νέου ελλείμματος , υπάρχουν και οι εξής κατ΄ άρθρο παρατηρήσεις: Αρθρο 1 Παραγρ. 1 Πίνακας α’ τιμές για Φ/Β 1. Πριν το 2009 ΜΕ έχουν σχεδόν αποσβεσθεί , πρέπει +10% 2. Η διαφορά από ΧΕ σε ΜΕ πρέπει να είναι ανάλογη σε όλους 3. Οι τιμές για τα Φ/Β πάνω από 500 Kw , που είναι το 40% της ισχύος των φωτοβολταϊκών (800MW), και έχουν οικονομίες κλίμακας και ευνοϊκότερη δανειοδότηση ουσιαστικά είναι ίδιες με τα μεγαλύτερα των 100 Kw και υπερπροστατεύονται έναντι των μικρότερων. Πολλές κατηγορίες -χωρίς ουσία. 4. Η προσαύξηση του 10% για τα φ/β κάτω των 20Kw όταν οδηγεί σε ανώτερη τιμή από την υπάρχουσα να παραμένει σε ισχύ η υπάρχουσα τιμή.(διαφορετικά πάρκα μεταγενέστερα θα πληρώνονται με ανώτερη τιμή) 5. Να μην ισχύει η προσαύξηση 10% για τους αγρότες δεδομένου ότι φορολογούνται με 13% αντί 26% που φορολογούνται οι υπόλοιποι και δεν υπάγονται στον ΟΑΕΕ. Πίνακες β’,γ’,δ’ τιμές για λοιπές ΑΠΕ Στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει αύξηση τιμής σε σχέση με το Ν3468/2006 και το Ν 3851/2010. Η δε διαφορά από ΧΕ σε ΜΕ είναι μικρή. Απορώ γιατί παραμένει σταθερή η τιμή τους από το 2007 , είναι δυνατόν τόσα χρόνια να μην βελτιώθηκε ούτε το κόστος εγκατάστασης ούτε η απόδοσή τους; Ο κλάδος των ΣΗΘΥΑ καταναλώνει φυσικό αέριο και δεν είναι ΑΠΕ. Να μην πληρώνεται από τον λογαριασμό ΑΠΕ, όπως γίνεται από το 2009. Ακόμη είναι παράλογο και παράνομο (εθνικό και ευρωπαϊκό Δίκαιο) να προβλέπεται πρόσθετη αποζημίωση στην οποία προστίθεται και το μέσο κόστος CO2 που αντιστοιχεί στην ηλεκτροπαραγωγή Παραγρ. 3 Να καταργηθεί, γιατί θα έχουμε το παράδοξο πάρκα που ενεργοποιήθηκαν την ίδια περίοδο να πληρώνονται με διαφορετική τιμή. Αρθρο 2 Παραγρ. 2 Να καταργηθεί και ο διαχειριστής να πάρει άμεσα τα στοιχεία από το ΥΠΑΝ και να κατατάξει αυτόματα ανάλογα τα πάρκα σε ΜΕ ή ΧΕ. Ειδάλλως για μεγάλο χρονικό διάστημα όλοι οι παραγωγοί θα πληρώνονται ως ΜΕ και κανεις δεν θα μπορεί να καλύψει τις υποχρεώσεις του. Αρθρο 3 Παραγρ.1 Να μην κοπεί πιστωτικό για το 2013 αλλά η περικοπή του 35% και του 10% να γίνει στα τιμολόγια του 2014 Για τους μήνες που έχουν ήδη κοπεί τα τιμολόγια θα κοπεί αντίστοιχα μικρότερο τιμολόγιο τον πρώτο μήνα από την ψήφιση του νόμου. Ειδάλλως οι παραγωγοί για το 2013 θα έχουν εισπράξει (όταν τα εισπράξουν ) λόγω της έκτακτης εισφοράς και του πιστωτικού μόνο το 40% του εισοδήματος και θα έχουν πληρώσει ΦΠΑ για το 100% και φόρο εισοδήματος για το 100%. Πρέπει να εξαιρεθούν από την περικοπή του 35% όσα Φ/Β πάρκα συνδέθηκαν με τιμή πώλησης σύμφωνα με την Αριθμ. Υ.Α.Π.Ε./Φ1/2301/οικ.16933(ΦΕΚ Β' 2317/10-08-2012) (<225€/Mwh). Παράγρ. 2. Να καταργηθεί Παραγρ. 3 Να καταργηθεί. Αρθρο 4 Παραγρ. 1 Η πώληση της ενέργειας στην πενταετία της παράτασης να γίνεται στη τιμή του κάθε σταθμού σύμφωνα με τον πίνακα α΄ του άρθρου 1 για τα Φ/Β, ειδάλλως δεν αποτελεί κίνητρο για την εισφορά τους στο μηδενισμό του ελλείμματος. Είναι σκανδαλώδης η παράταση των λοιπών ΑΠΕ ,πλην Φ/Β, να είναι πενταετής για εισφορά 10% της ετήσιας παραγωγής τους . Η ποσότητα ενέργειας κάθε σταθμού κατά την παράταση να προκύψει από το μέσο ετήσιο όρο της ενέργειας της εικοσαετίας και όχι από τον πίνακα των συντελεστών απόδοσης( δεν δικαιολογείται ο διαφορετικός συντελεστής απόδοσης στο διασυν/νο και το μη διασυν/νο σύστημα του πίνακα). Παραγ.2 Να προστεθεί η πρόβλεψη στις νέες συμβάσεις για ρήτρα "περί αλλαγής νομοθετικού πλαισίου" ώστε να μην μας πιάνουν οι αλλαγές στην τιμή πώλησης της ενέργειας και να προστατευόμαστε από μελλοντικά νέα κουρέματα . Αρθρο 5 Παραγρ. 1 , β΄ Οι προτεινόμενες τιμές για νέους σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ είναι αυθαίρετες και υπερβολικά υψηλές και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις υψηλότερες από τις τιμές των Φ/Β του 2013 που θεωρούνται ακριβά. Ο κλάδος των ΣΗΘΥΑ καταναλώνει φυσικό αέριο και δεν είναι ΑΠΕ. Να μην πληρώνεται από τον λογαριασμό ΑΠΕ, όπως γίνεται από το 2009. Ακόμη είναι παράλογο και παράνομο (εθνικό και ευρωπαϊκό Δίκαιο) να προβλέπεται πρόσθετη αποζημίωση στην οποία προστίθεται και το μέσο κόστος CO2 που αντιστοιχεί στην ηλεκτροπαραγωγή Αρθρο 6 Να καταργηθεί, δεδομένου ότι ήδη έχουν καλυφθεί οι στόχοι σε Φ/Β έως το 2020 και δεν μπορεί να κουρεύονται ισχύουσες συμβάσεις για να μηδενισθεί το έλλειμμα και ταυτόχρονα να υπογράφονται νέες . Σε διαφορετική περίπτωση να καθοριστεί ετήσιο πλαφόν για τα διάφορα μεγέθη ισχύος και να υπογράφονται συμβάσεις σε τιμές που θα προκύπτουν με μειοδοτικό διαγωνισμό κάθε χρόνο. Τα νέα Φ/Β που γίνονται με fast track και πέραν των εθνικών στόχων, δεν μπορεί να πληρώνονται με τιμή μονάδος του πίνακα και να επιβαρύνουν το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ και τον Έλληνα καταναλωτή. Να καθοριστεί ετήσιο πλαφόν και να υπογράφονται συμβάσεις σε τιμές που θα προκύπτουν με μειοδοτικό διαγωνισμό κάθε χρόνο. Αρθρο 7 Να αποσυρθεί γιατί κατά παράγραφο: 1. Μειώνει χαριστικά το τέλος των μονάδων ΑΠΕ υπέρ ΟΤΑ κατά 50%. 2. Δίνει δικαίωμα πώλησης στα αγροτικά φ/β, οπότε με την προσαύξηση του 10% στη τιμή που τους δίνει με το άρθρο 1 αποκτούν και πλεονέκτημα σε περίπτωση πώλησης του σταθμού(χαριστική διάταξη). 3. Μεταθέτει την υποχρέωση των μεγάλων να εκδίδουν υπέρ του λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ εγγυητικές επιστολές από 1/5/2014 σε 1/1/2015 (χαριστική και φωτογραφική διάταξη) 4. Όπως και στην παρ.3 (χαριστική και φωτογραφική διάταξη) 5. Μεταθέτει την υποχρέωση των μεγάλων να καταβάλουν ετήσιο τέλος υπέρ του λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ ανάλογα με την ισχύ τους από 1/5/2014 σε 1/1/2015 (χαριστική και φωτογραφική διάταξη) 6. 7. 8. Υπήρχε δυνατότητα μεταφοράς θέσης στα 5 χλμ και γίνεται εντός της Περιφέρειας και με τη παρ. 5 δίνεται και προσαύξηση στη τιμή 10% (χαριστική και φωτογραφική διάταξη) Αρθρο 10 1. Κατάργηση αναπροσαρμογής τιμών, να αποσυρθεί γιατί με την πάροδο του χρόνου η πρόσοδος θα απαξιωθεί. 2. Κατάργηση αναπροσαρμογής τιμών, να αποσυρθεί γιατί με την πάροδο του χρόνου η πρόσοδος θα απαξιωθεί. 3. Κατάργηση αναπροσαρμογής τιμών, να αποσυρθεί γιατί με την πάροδο του χρόνου η πρόσοδος θα απαξιωθεί. 4. Κατάργηση έκτακτης εισφοράς 5. 6. Κατάργηση αναστολής νέων αδειών και συμβάσεων , να αποσυρθεί δεδομένου ότι ήδη έχουν καλυφθεί οι στόχοι σε Φ/Β έως το 2020 και δεν μπορεί να κουρεύονται ισχύουσες συμβάσεις για να μηδενισθεί το έλλειμμα και ταυτόχρονα να υπογράφονται νέες 7. Κατάργηση αναστολής νέων αδειών και συμβάσεων Φ/Β, να αποσυρθεί δεδομένου ότι ήδη έχουν καλυφθεί οι στόχοι σε Φ/Β έως το 2020 και δεν μπορεί να κουρεύονται ισχύουσες συμβάσεις για να μηδενισθεί το έλλειμμα και ταυτόχρονα να υπογράφονται νέες 8. (χαριστική και φωτογραφική διάταξη), να αποσυρθεί 9. (χαριστική και φωτογραφική διάταξη), να αποσυρθεί