Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 02 – Δημόσια ενίσχυση – Κριτήρια υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 1Σχόλιο του χρήστη ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΛΕΡΟΥ ΟΕ | 10 Μαρτίου 2014, 22:44
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΛΕΡΟΥ ΟΕ Υπευθυνος Δ.Χαρινος (πολ.μηχ.) Σχετικά με το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου, εκθέτω παρακάτω τις παρατηρήσεις μου: Λογική των μειώσεων είναι, εκτός του χρόνου κατασκευής που συνδέεται με το μεταβαλλόμενο κόστος κατασκευής, και το αν κάποιος έχει επιχορηγηθεί (κατηγορία ΜΕ) ή όχι (κατηγορία ΧΕ). Αυτό που θεωρώ παράλογο είναι, ότι σε όλες τις περιπτώσεις η επιπλέον μείωση τιμής για την κατηγορία ΜΕ οδηγεί σε τιμή μικρότερη κατά 8 λεπτά ανά KWH (δηλαδή σε σχέση με τις τιμές σύμβασης -16%). Σε μια κλασική μονάδα φ/π ισχύος 100KW, όπως είναι η πλειονότητα των φ/π (καθώς και τα φ/π της «Ενεργειακής Λέρου» - τα 100kw είχαν επιτραπεί στα μη διασυνδεδεμένα νησιά), η ετήσια μείωση που προκαλείται είναι: Παραγωγή 175000kwh * 0,08 ευρώ = 14.000 ευρώ ετησίως για 18 χρόνια (που είναι το υπόλοιπο της σύμβασης με τον ΔΕΔΔΗΕ ) 14000 * 18= 252,000 ευρώ, ενώ η μέση επιχορήγηση ήταν από 100,000 έως 112,000 ευρώ ανά φ/π. Δηλαδή ο υπό διαβούλευση νόμος λειτουργεί τιμωρητικά για όποιον κουράστηκε να ενταχθεί στον Αναπτυξιακό και ληστρικά για το πόσο που επιστρέφεται. Η λογική των τεχνικών του Υπουργείου είναι, ότι όσοι επιδοτήθηκαν έχουν μεγαλύτερο IRR απόδοσης των κεφαλαίων τους και θα έπρεπε, κατά την γνώμη τους, όλοι οι επενδυτές να έχουν την ίδια απόδοση κεφαλαίου… Επιπλέον, πολύ σημαντικό είναι ότι οι Αποφάσεις Ένταξης του Αναπτυξιακού είχαν εγκρίνει για όλους το ίδιο ποσό των 120,000ευρω για Φ/Π των 100KW. Αγνοείται, όμως, σκόπιμα (;) το γεγονός, ότι οι εκταμιεύσεις του Αναπτυξιακού έγιναν μετά από 2,5 χρόνια κατά μέσο όρο, με αποτέλεσμα οι Τράπεζες να έχουν εισπράξει σε τόκους από την εκχώρηση της μελλοντικής επιχορήγησης περίπου από 16,000 έως 18,000 ευρώ για τα ποσά των 100,000 έως 110,000 εκχώρησης υπό μορφή βραχυπρόθεσμου δανείου (Η απόφαση του Αναπτυξιακού προέβλεπε την διαδικασία εκχώρησης της επιδότησης σε τράπεζα με την μορφή βραχυπρόθεσμου δανείου). Επιπροσθέτως, λόγω της δυσκολίας συμπλήρωσης των εντύπων που προβλέπονταν γραφειοκρατικά και των οικονομικών υπολογισμών που επιβάλλονταν, ήταν αναγκαία η χρήση οικονομικού σύμβουλου μέσου κόστους 5% στο πόσο εκταμίευσης δηλαδή άλλες 5,000 έως 5500 ευρώ. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι για ποσό εκταμίευσης 100,000 ευρώ ξοδεύτηκαν 16,000+5,000 = 21,000 ευρώ. Επομένως για πραγματική επιχορήγηση 100,000 – 21,000 = 79,000 ευρώ υποχρεώνομαι να αποδώσω 252,000 ευρώ, ποσό τριπλάσιο της ληφθείσας επιχορήγησης ! Τούτο είναι παράλογο, αν ληφθεί υπόψη, ότι για τραπεζικό δάνειο 79000 ευρώ 18ετους διάρκειας η επιστροφή τόκων και κεφαλαίου θα ήταν περίπου 122,000ευρω (με μέσο επιτόκιο 6%), αντί των 252.000 ευρώ, που προκύπτουν από το νομοσχέδιο. Είναι, λοιπόν, παράλογο ότι ένα κίνητρο για την ανάπτυξη, όπως είναι η επιχορήγηση να γίνεται boomerang σε βάρος του επενδυτή, και μάλιστα με τοκογλυφικούς όρους. Σε τελευταία ανάλυση, αν το Υπουργείο επιμένει να τιμωρήσει όσους έχουν επιδοτηθεί, τουλάχιστον ας το κάνει με τραπεζικά κριτήρια, δηλαδή η μείωση τιμών να είναι το πολύ 4 λεπτά η KWH, δηλαδή μείωση της τιμής 8%, ή να δοθεί η δυνατότητα επιστροφής της επιχορήγησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Το παράλογο της ρύθμισης του νομοσχεδίου φαίνεται ανάγλυφα στην περίπτωση της «Ενεργειακής Λέρου Ο.Ε.»: Συνολικά έχουμε κατασκευάσει 6 φ/π, έχουν εκταμιευτεί οι επιχορηγήσεις των 5 από αυτά και η ΕΤΕ αναμένει την τελευταία. Με την εκταμίευση και της τελευταίας επιχορήγησης, θα εκταμιεύσουμε συνολικά περίπου 645,000 ευρώ, και στα υπόλοιπα 18 χρόνια λειτουργίας θα μας αφαιρεθεί ποσό 1,500,000 ευρώ ! Με εκτίμηση Δημήτρης Χαρινός, Διαχειριστής της «Ενεργειακής Λέρου Ο.Ε.».