Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη ΓΚΟΤΣΙΝΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ | 11 Μαρτίου 2014, 18:52
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑ: Κακώς επιλέξατε να επενδύσετε στην Ελλάδα με υπόδειξη του Κράτους και στις πολλά υποσχόμενες ΑΠΕ. Και να η απόδειξη με το σχέδιο νόμου ¨New Deal¨. 1. Θεσμική εισαγωγή : 1.1 Πρώτον και πάνω απ` όλα είναι η αντισυνταγματικότητα του νόμου. Δεν μπορεί να οδηγηθεί στην Επιτροπή της Βουλής και στην Ολομέλεια νομοσχέδιο αν δεν έχει ελεγχθεί από το Νομικό Τμήμα της Βουλής για την συνταγματικότητα του. Σε περίπτωση που εγκρίνουν αυτό το έκτρωμα οι Νομικοί, θα έχουν ευθύνη. 1.2 Δεύτερον το Νομικό τμήμα του ΣΠΕΦ και κάθε άλλου συλλόγου , με εξέχοντες νομικούς επί κεφαλής, θα πρέπει να κάνουν ενέργειες ώστε να αποτραπεί ένας τέτοιος αντισυνταγματικός νόμος. Αλλιώς οδηγούμαστε εθελοντικά σε μια συμφωνία και αλλιώς πραξικοπηματικά. Θα πρέπει δηλαδή να κάνουν ενέργειες πρόληψης ( όπως εξώδικα, διαμαρτυρίες στην Ε.Ε.) και αργότερα οι απαραίτητες προσφυγές και οι δικαστικοί αγώνες. Οι σύλλογοι θα πρέπει από τώρα να ενημερώσουν τα μέλη τους για τη νομική πορεία που θα ακολουθήσουν. 1.3 Τρίτον θα πρέπει τα κόμματα της Βουλής να ενημερωθούν για την αντισυνταγματικότητα κατ` αρχάς και να το θέσουν στη Βουλή και μετά για το περιεχόμενο του Νομοσχεδίου ώστε να διαμορφωθεί μια πλειοψηφία για να μην περάσει το νομοσχέδιο όπως είναι. 1.4 Τέταρτον ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΣΠΕΦ να δίνει την εντύπωση ότι έχει συμφωνήσει να περάσει ένας νόμος λίγο καλύτερος από το υπάρχον νομοσχέδιο. Θα πρέπει να τονιστεί ότι θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να μην περάσει. 1.5 Πέμπτον Πρέπει να εξεταστεί κατά προτεραιότητα σαν πρώτο σενάριο ο δανεισμός του ΛΑΓΗΕ από εμάς τους Παραγωγούς και να μας δοθεί ανταποδοτικά παράταση στη σύμβαση με τις ισχύουσες κλειδωμένες ταρίφες. Έτσι δεν αλλάζουν οι συμβάσεις. Η παράταση αυτή θα καθοριστεί στο τέλος της εικοσαετίας είτε με παράταση της σύμβασης είτε κατά τη διάρκεια της εικοσαετίας αν το επιτρέψουν τα έσοδα του ειδικού λογαριασμού, αυξημένα λόγω ρύπων ( πρόταση ΠΟΣΠΗΕΦ). 2. Όσον αφορά Θεσμικές παρατηρήσεις επί του Νομοσχεδίου αν δεν περάσουν τα παραπάνω και φυσικά με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος μας. Παρατηρούμε ότι: 2.1 Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το Ν/Σ έχει σκοπό καταχρηστικής / μονομερούς και αυθαίρετης παραχάραξης/ διαγραφής των συνταγματικά κατοχυρωμένων συμβάσεων μας επιρρίπτοντας τις ευθύνες του ελλείμματος, αποκλειστικά στους Παραγωγούς, ενώ την ευθύνη έχει αποκλειστικά το κράτος. Το όποιο νομοσχέδιο θα πρέπει κατ` αρχάς στα πλαίσια του εθελοντικού συμβιβασμού να εξηγεί στον παραγωγό ότι τα λεφτά που του κλέβουν για να διορθώσουν τα λάθη που έκαναν, θα του τα δώσουν σε βάθος χρόνου στο ακέραιο. Πόσα είναι αυτά τα λεφτά είναι εύκολο για τον καθένα να το υπολογίσουμε. ( Χρόνια με μειωμένες συμβατικές τιμές ) * Kwh * τιμή = (Χρόνια επέκτασης * Kwh* τιμή) + λειτουργικά έξοδα των επί πλέον ετών. Η τιμή δε της επέκτασης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερη της συμφωνημένης τιμής. Από την άλλη μεριά πάλι ο Δανεισμός του ΛΑΓΗΕ-ΔΕΔΔΗΕ από τους παραγωγούς λύνει αυτό το θέμα. Όταν θα βάλει αυτή την διάσταση το κράτος ανοίγει η κουβέντα καλοπροαίρετα και δεν υπάρχει κανένας πειθαναγκασμός – εκβιασμός και ¨θα σας τελειώσω αν δεν στείλετε εκπτωτικό¨. 2.2 Αν λοιπόν δεν πάμε σε δανεισμό το μίγμα των εκατομμυρίων που θέλουμε να συγκεντρώσουμε θα πρέπει να είναι από το Κράτος, ως κύριος υπεύθυνος, έστω με δάνειο, οι Τράπεζες που μπορούν να κουρέψουν ισοποσοστιαία τις απαιτήσεις τους, οι παραγωγοί και το ΕΤΜΕΑΡ δηλαδή οι καταναλωτές όσο το δυνατόν λιγότερο. 2.3 Φυσικά δεν μπορεί να υπάρχει κούρεμα 35% στην παραγωγή του 2013 όταν έχει επιβληθεί έστω ένα 25-30 % και έχει ολοκληρωθεί το φορολογικό έτος (συνολική επιβάρυνση 56%-60%). Οι τράπεζες πρότειναν 4 μήνες ( Σεπτέμβριος – Οκτώβριος – Νοέμβριος – Δεκέμβριος) να χαρίσουμε από τα χρωστούμενα και εσείς ¨έξυπνα¨ αφαιρείται ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΩΣΤΟΥΜΕΝΑ από το 2013. Μα από αυτά περιμένουμε να ξεχρεώσουμε μέρος των οφειλών και να επιβιώσουμε τουλάχιστον επιχειρηματικά. 2.4 Φυσικά σε όποιον πίνακα λειτουργήσει, που προφανώς πρέπει να είναι δίκαιος και όχι υπέρ των δικών μας παιδιών 2012 -2013 , το Σενάριο (3) του ΣΠΕΦ θα μπορούσε να αποτελέσει βάση συζήτησης, αλλά όχι με επιδότηση (ΜΕ) , ή χωρίς επιδότηση (ΧΕ). Να καταργηθεί εντελώς αυτός ο διαχωρισμός. Γιατί η επιδότηση που δόθηκε προς ενίσχυση των ΑΠΕ από χρήματα της Ε.Ε. μέσω του Υπουργείου Ανάπτυξης όπως σας δηλώνουν με παραδείγματα πολλοί παραγωγοί εισπράχθηκε μετά από 2- 3 χρόνια, αν εισπράχθηκε. Που θα επιστραφούν τα χρήματα της Ε.Ε.; Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι πληρώσαμε προμήθειες Ε/Ε και τόκους στις Τράπεζες. Φυσικά η ημερομηνία κατάταξης στον πίνακα πρέπει να γίνει με βάση τις ημερομηνίες των συμβάσεων των έργων με τον ΛΑΓΗΕ και όχι με τις ημερομηνίες σύνδεσης από τη ΔΕΗ. Επίσης η κατανομή των συμβατικών περιόδων να εναρμονιστεί σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο ( 6 μήνες και όχι 3 μήνες). 2.5 Θα πρέπει το σενάριο που θα φτιαχτεί και θα ψηφιστεί να εξηγεί πως δεν παράγεται νέο έλλειμμα στον λογαριασμό και να εξηγεί επίσης πως θα πληρωθούν τα χρωστούμενα συγκεντρωτικά και άμεσα. 2.6 Φυσικά δεν μιλάμε για φορολογική ενημερότητα στον ΛΑΓΗΕ –ΔΕΔΔΗΕ, φυσικά θα πρέπει να συμψηφιστεί το οφειλόμενο ΦΠΑ, φυσικά θα πρέπει να καταργηθεί το τέλος επιτηδεύματος και φυσικά να καταργηθεί η διπλοασφάλιση στον ΟΑΕΕ και να μην καταργηθεί ή μειωθεί η τιμαριθμική αναπροσαρμογή του άρθρου 25 του Ν. 3468/2006. Όλα τα παραπάνω σε αυτή την παράγραφο είναι αυτονόητα. 3. Επίλογος: Τελευταίο θέμα αφήνω πάλι τους συντάκτες του νομοσχεδίου εν καιρώ κρίσης. Κάποιοι επωφελούνται από τις μειωμένες αντιδράσεις του φοβισμένου κόσμου και ευνοούν επιχειρηματικά συμφέροντα με το αζημίωτο. Θα πρέπει να τους ξέρουμε για τι εν καιρώ Ειρήνης ( βλέπε μετά την κρίση), όλοι οι κυβερνώντες θα απολογηθούν στα δικαστήρια για την ασκηθείσα πολιτική και οι συντάκτες του παρόντος νομοσχεδίου θα πρέπει να λογοδοτήσουν για το νομοσχέδιο που εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα. Είναι ο υπογράφων Γιάννης Μανιάτης Υπουργός ή κάποιοι σύμβουλοι του που δεν τους έλεγξε; Είναι ο Ασημάκης Παπαγεωργίου Υφυπουργός ή κάποιοι σύμβουλοι του που είναι φιλικά προσκείμενοι στα συμφέροντα του φυσικού αερίου μας εμπαίζουν εδώ και χρόνια; Για την Ν. ΓΚΟΤΣΙΝΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε. Ο Διαχειριστής Νικόλαος Έξαρχος