Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Πετσανούκης | 11 Μαρτίου 2014, 19:40
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εκπροσωπώντας τρεις εταιρίες συνολικής ισχύος 285KWp ,οι διαφωνίες και οι προτάσεις μας συνοψίζονται στα παρακάτω σημεία : 1.Δεν γίνεται λόγος για την ισχύ των έργων που κατανέμονται στην κάθε κατηγορία και την επίδραση αυτών βάσει των εισπράξεών τους στο έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού. Τα έργα που συνδέθηκαν εντός του 2009 – 2011 είναι επί το πλείστον έργα μικρής ισχύος και το ειδικό κόστος κατασκευής τους (€/kW) ήταν πολύ μεγαλύτερο από τα έργα που κατασκευάστηκαν μεταγενέστερα. Το ίδιο ισχύει και για το κόστος συντήρησης. Συνεπώς οι μειώσεις στις τιμές θα έπρεπε να είναι σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από ότι στα έργα του 2012 και του 2013, πράγμα που δεν ισχύει. Συγκεκριμένα ,οι σταθμοί μικρής κλίμακας, και ειδικά αυτοί της περιόδου 2010 – 2011 έχουν υποστεί δυσβάσταχτη μείωση της εγγυημένης τιμής που κυμαίνεται από 20% σε περίπτωση μη λήψης επιδότησης έως και 40% σε περίπτωση επιδότησης. Αντιθέτως, έχουν ευνοηθεί οι σταθμοί μεγαλύτερης κλίμακας οι οποίοι επί το πλείστο εγκαταστάθηκαν το 2012 και το 2013. Στα πλαίσια της διαφάνειας και της ειλικρινούς προσπάθειας εύρεσης μιας λύσης που πραγματικά να εξασφαλίζει περίπου την ίδια απόδοση για όλες τις σχετικές επενδύσεις, θεωρούμε επιβεβλημένο να αναρτήσει το ΥΠΕΚΑ τα στοιχεία συγκέντρωσης ισχύος (και συνεπώς κόστους στο λογαριασμό ΑΠΕ), προκειμένου να γίνει φανερό ότι μικρά ποσοστά (2-4%) περαιτέρω μείωσης στις καινούριες και μεγάλες μονάδες (2012 & 2013) θα προκαλούσαν υποδιπλασιασμό της αναγκαίας μείωσης στις μικρές και παλαιότερες. 2.Οι προτεινόμενες μειώσεις σε έργα που έχουν λάβει επιδότηση βάσει του αναπτυξιακού είναι υπέρογκες. Πιο συγκεκριμένα, το ποσό της κρατικής ενίσχυσης που έχουν λάβει είναι πολύ μικρότερο από τα έσοδα που θα χάσουν λόγω της μείωσης της τιμής πώλησης της ενέργειας για τα επόμενα 17-18 έτη . Η λήψη επιχορήγησης αναπτυξιακού ή όχι αυτή δεν μπορεί να παραμετροποιηθεί, σε αντίθεση με ότι επιβάλλεται στις ταρίφες. Η φυσιογνωμία της διαγραφής χρέους ως άπαξ έκτακτο μέτρο επί του τζίρου του 2013 και μάλιστα σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή (π.χ. τώρα), θα δημιουργούσε εκ νέου στρέβλωση υπέρ όσων έργων προς το παρόν δεν έχουν εκταμιεύσει αναπτυξιακό (σύμφωνα με τις επιταγές του ν/σ για εκταμίευση επιχορήγησης άνω του 50%), αλλά αυτό θα συμβεί κάπου παρακάτω στο μέλλον, δεδομένου μάλιστα και του μεγάλου αριθμού των Υπαγωγών και Αποφάσεων Ολοκλήρωσης στον ν. 3299 που εκκρεμούν ακόμη από το 2010 αλλά και από το 2012 δυνάμει του ν. 4072/2012 να εκδοθούν. Επιπλέον ο ορίζοντας μηδενισμού του χρέους του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ μέχρι το τέλος τους 2014 δεν αφήνει περιθώριο για μετάθεση της συμμετοχής μέσω της διαγραφής μεταγενέστερα, όπου θα μπορούσαν έτσι να συμπεριληφθούν και οι περιπτώσεις καθυστερημένης εκταμίευσης των επιδοτήσεων. 3.Είμαστε αντίθετοι στην άρση της αναστολής αδειοδοτήσεων και συμβολαιοποιήσεων με τους διαχειριστές νέων Φ/Β πάρκων, αφού ο εθνικός στόχος του 2020 έχει υπερκαλυφθεί και νέος ολοκληρωμένος ενεργειακός σχεδιασμός δεν υφίσταται 4.Οι δανείστριες τράπεζες για μία ακόμη φορά παραμένουν προκλητικά στο απυρόβλητο των κουρεμάτων των παραγωγών. Στο ν/σ δεν υπάρχει καμία αναφορά στο ποια θα είναι η συμμετοχή τους στο κούρεμα, 5.Η παράταση των συμβάσεων πώλησης των παραγωγών να παρέχεται με κλειδωμένη ταρίφα ίση με την νέα μειωμένη, αφού οι περικοπές αφορούν επίσης κλειδωμένες τιμές. Ζητείται επίσης το διάστημα της παράτασης να ανέλθει από 5ετία στα 8,5 χρόνια ώστε σε τρέχουσες τουλάχιστον αξίες να αντισταθμίσει την μεσοσταθμική περικοπή. 6.Στην διαγραφή των χονδρικά 360 εκατ. ευρώ αυτών πρέπει να συμμετέχουν και τα οικιακά Φ/Β, επί των πωλήσεων τους το 2014 αφού δεν μπορούν να εκδώσουν πιστωτικό για το 2013 λόγω έλλειψης λογιστικών βιβλίων. Είναι παντελώς άδικο ενώ πληρώνονταν από τον ίδιο λογαριασμό, αφορολόγητα, εμπρόθεσμα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες επαγγελματικές ΑΠΕ που βιώνουν καθυστερήσεις 7 – 8 μηνών και δεν έχουν μέχρι σήμερα εισφέρει τίποτα (έχουν απαλλαχθεί από την εισφορά 1,5 χρόνο τώρα), να απαλλαχθούν από την διαγραφή χρέους και να την επωμισθούν έτσι οι υπόλοιποι Έτσι το ποσό της διαγραφής θα μοιραστεί σε δικαιότερη και μεγαλύτερη βάση. 7.Δεν αντιλαμβανόμαστε και είμαστε αντίθετοι στην προνομιακή άνευ ουδεμίας τεχνοκρατικής τεκμηρίωσης διαφοροποίηση των αγροτικών φωτοβολταϊκών στο άρθρο 1 (διακριτή μεταχείριση). Τα συγκεκριμένα μάλιστα πάρκα έχουν τύχει ιδιαίτερα προνομιακού υψηλού FIT ως προς τον χρόνο υλοποίησης τους (2013), αφού τα προηγούμενα χρόνια τους δόθηκαν αλλεπάλληλες χαριστικές παρατάσεις διακράτησης FIT πολύ πέραν του 18μηνου. Αν η Πολιτεία επιθυμεί να επιδοτήσει τους αγρότες, ας το κάνει –όπως άλλωστε συμβαίνει- στις αποκλειστικά αγροτικές τους δραστηριότητες. Συμφωνούμε με την άρση της απαγόρευσης πώλησης των αγροτικών Φ/Β πάρκων προ της παρέλευσης πενταετίας στο άρθρο . Ορθώς με την πώληση αυτή θα πρέπει αυτοδικαίως να λήγουν όλα τα σχετικά προνόμια που τα συνοδεύουν. Οι άδεις στους αγρότες δόθηκαν για να κρατήσουν τα πάρκα, να παραμείνουν επαρχία και όχι για να τα πουλήσουν σε επιτήδειους. Για το λόγο αυτό δεν θα ήταν ειδική κατηγορία και να πάρουν τις άδειες πριν από τους υπολοίπους .