Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 02 – Δημόσια ενίσχυση – Κριτήρια υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 1Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Παπαγεωργίου | 12 Μαρτίου 2014, 10:15
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η ,εκ των υστέρων, τιμωρία όσων εντάχθηκαν σε προγράμματα άμεσης ή έμμεσης επιχορήγησης είναι παράνομη και αντιβαίνει σε πλειάδα βασικότατων συνταγματικών διατάξεων και ευρωπαϊκών νόμων. Η μόνη περίπτωση που αυτό θα ήτο έννομο είναι αν αναφερόταν ξεκάθαρα προ της υποβολής αίτησης των επιχειρηματιών για ένταξη στους ανωτέρω νόμους. Στον 3468/06 όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του από τον 3794/09 και τους μεταγενέστερους νόμους, αναφέρεται η διακριτή μεταχείριση των εγκαταστάσεων που λαμβάνουν κάποιου είδους δημόσιας επιχορήγησης (χωρίς να υπάρχει φυσικά το, επίσης, αυθαίρετο όριο του 20% που αναφέρετε) ως εξής (Άρθρο 13 παράγραφος 1γ): «γ) Η παραγόμενη ενέργεια από σταθμούς ΑΠΕ πλην φωτοβολταϊκών και ηλιοθερμικών σταθμών, εφόσον οι επενδύσεις υλοποιούνται χωρίς τη χρήση δημόσιας επιχορήγησης, τιμολογείται με βάση τις τιμές του ανωτέρω πίνακα τιμολόγησης, προσαυξημένες κατά ποσοστό 20% για τις περιπτώσεις (α), (δ), (ζ), (η) και (ιζ), καθώς και κατά ποσοστό 15% για τις περιπτώσεις (θ) έως (ιε). Για την περίπτωση (ιστ), η προσαύξηση κατά 15% εφαρμόζεται μόνο στο σταθερό σκέλος της τιμολόγησης, εφόσον η επένδυση υλοποιείται χωρίς επιχορήγηση από οποιοδήποτε εθνικό, ευρωπαϊκό ή διεθνές πρόγραμμα ή αναπτυξιακό νόμο, για την κάλυψη τμήματος της σχετικής δαπάνης ούτε υπόκειται σε φοροαπαλλαγή οιασδήποτε μορφής, περιλαμβανομένου και του αφορολόγητου αποθεματικού.» Βλέπουμε λοιπόν ότι δίνει από 15% μέχρι 20%, ανάλογα την τεχνολογία, προσαύξηση στην τιμή πώλησης της ενέργειας σε σχέση με τις τιμές του πίνακα που αναφέρει. Αντιθέτως, στην περίπτωση του υπό συζήτηση σ/ν οι τιμές ΧΕ είναι υψηλότερες ακόμη και 54,05% των τιμών ΜΕ (πάρκο 100KW έως 500KW Β τρίμηνο 2012) ενώ ο μέσος όρος του ποσοστού μείωσης μεταξύ ΧΕ και ΜΕ, με εξαίρεση τα έργα προ του 2009 και τα πρώτα τρία τρίμηνα του ίδιου έτους όπου οι εγκαταστάσεις είναι σχεδόν μηδενικές, φτάνει στο 35,03%. Τι έχει αλλάξει στα οικονομικά μοντέλα με τα οποία έχετε υπολογίσει την προσαύξηση στις τιμές του άρθρου 13 του ν.3468, με αυτά που υπολογίσατε την μείωση αυτών στο άρθρο 1 του παρόντος σ/ν και υπερδιπλασιάζετε την μείωση όταν μάλιστα οι οικονομικοί όροι πλέον είναι κατά πολύ δυσχερέστεροι από τότε; Έχουμε λοιπόν, από την μία πλευρά, έναν ψηφισμένο νόμο που αναφέρει εξ’ αρχής για κάποιες κατηγορίες εγκαταστάσεων ΑΠΕ προσαύξηση στην τιμή πώλησης τους κατά μέσο όρο, ανάλογα την τεχνολογία, 17,5% αν δεν αναζητήσει ο επιχειρηματίας επιχορήγηση και του δίνει την εύλογη άνεση να επιλέξει τι δρόμο θα ακολουθήσει. Από την άλλη έχουμε ένα υπό ψήφιση σχέδιο νόμου που αφαιρεί αναγκαστικά και χωρίς να δώσει την οποιαδήποτε επιλογή σε όσους έχουν λάβει επιχορήγηση, 35,03% στις τιμές πώλησης ενέργειας επιπλέον, σε σχέση με τους υπόλοιπους και τους καταδικάζει σε οικονομικό θάνατο.