Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη ΚΑΛΑΜΠΟΚΗΣ ΝΙΚΟΣ | 12 Μαρτίου 2014, 11:46
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριοι, καταρχήν σας δηλώνω την πλήρη αντίθεση μου με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου διότι είναι κατάφωρα άδικο και διάτρητο νομικά σε μελλοντικές δικαστικές διεκδικήσεις των παραγωγών. Σας παραθέτω ορισμένες προτάσεις που πιστεύω ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση. ΑΡΘΡΟ 1- Θα μπορούσατε να παρατείνετε για κάποια χρονική περίοδο την έκτακτη ειδική εισφορά αλληλεγγύης σε ποσοστό 25%, συμπεριλαμβάνοντας και τα οικιακά φ/β και δίνοντας σαν αντιστάθμισμα μια επέκταση των υπογεγραμμένων συμβάσεων με την τιμή πώλησης που θα ισχύει τότε στην αγορά/ σύστημα. Αυτή η λύση δεν θα θεωρούνταν μονομερής αλλαγή συμβάσεων. Αυτό σε συνδυασμό Α)με μια λελογισμένη αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ, Β)με την άμεση αλλαγή στον υπολογισμό της τιμής αγοράς της kWh προσθέτοντας το κόστος των ΜΔΝ και ΑΔΙ ώστε να υπολογίζεται το πραγματικό κόστος ενέργειας θα έλυνε το πρόβλημα του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού. ΑΡΘΡΟ 2- Η προσπάθεια ανάκτησης κρατικών ενισχύσεων και πολύ δε περισσότερο ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ενισχύσεων είναι παράνομη και πιστεύω ότι περνάει την εικόνα ότι όποιος διανοηθεί να υπαχθεί σε αναπτυξιακό νόμο για κάποια επένδυση κινδυνεύει να "τιμωρηθεί" εκ των υστέρων. Επομένως προτείνω την απόσυρση του εν λόγω άρθρου. ΑΡΘΡΟ 3- Το προτεινόμενο ποσοστό έκπτωσης 35%,για τις πωλήσεις του 2013(τζίρο), είναι εξωπραγματικό και θα οδηγήσει στην οικονομική καταστροφή τους παραγωγούς, με δεδομένο ότι έχουν ήδη υποστεί την έκτακτη ειδ. εισφορά αλληλεγγύης 25-42% για το 2013. Εναλλακτικά θα μπορούσε να πιστωθεί ένα μικρότερο ποσοστό της τάξης του 10% για το 2013 και 10% για το 2014 , το οποίο και θα πρέπει να εκπίπτει εις ολόκληρο από τα ακαθάριστα έσοδα του παραγωγού. Η όποια διαφορά ήθελε προκύψει πρέπει να καλυφθεί από την Α.Μ.Κ του ΛΑΓΗΕ από τα οφειλόμενα κεφάλαια των Energa και Hellas Power . ΑΡΘΡΟ 4- Είναι αδιανόητη και άκρως προβληματική η μονομερής αλλαγή των συμβάσεων των παραγωγών εκ μέρους των ΛΑΓΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ. Ακόμη η τιμή της kWh για τα έτη της επέκτασης πρέπει να υπολογίζεται με βάσει την ΟΤΣ που θα ισχύει τότε ( δηλ. μετά από π.χ. 20 έτη). Επιπλέον για ποιο λόγο αίρεται η αναστολή της εισαγωγής νέων ΑΠΕ τη στιγμή που και ο στόχος του 2020 έχει καλυφθεί και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους επιπλέον πόρους που θα χρειασθούν μελλοντικά οδηγώντας σίγουρα τον λογαριασμό ΑΠΕ σε νέα ελλείμματα και επομένως σε νέα μέτρα σε βάρος των παραγωγών;;;;;;;;; Τέλος είναι απαραίτητη η άμεση εφαρμογή των εξής: α) Η κατοχύρωση και αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος των πληρωμών (πληρωμή εντός 45 ημερών από το τέλος κάθε μήνα) αντί των 8 μηνών που είναι η σημερινή πρακτική του ΛΑΓΗΕ. Και η πλήρης εξόφληση της παραγωγής του 2013. β) Ο συμψηφισμός οφειλών των παραγωγών από φόρους(Φ.Π.Α.,εισόδημα κλπ)και εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία με τα οφειλόμενα από τους ΛΑΓΗΕ/ΔΕΔΔΗΕ. γ) Η συμμετοχή των τραπεζών με γενναία μείωση των επιτοκίων, παροχή περιόδου χάριτος και επιμήκυνση των δανείων των παραγωγών( ανεξαρτήτως της νομικής μορφής, επαγγέλματος, τεχνολογίας/είδους ΑΠΕ, μεγέθους κλπ)