Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη Κώστας Παναγιωτόπουλος | 12 Μαρτίου 2014, 16:35
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΕΛΕΙΨΗΣ ΝΟΜΙΝΌΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΒΟΗΘΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΚΙΣΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΑΠΌ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ Φ/Β ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΧΕΡΙ ΣΕ ΟΤΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΧΟΥΜΕ. Αν γίνει μονομερής τροποποίηση της σύμβασής μου τότε το ενέχυρο που έχω δώσει στην τράπεζα δεν έχει ισχύ και μπορούν να κάνουν απαιτητό το δάνειο. Αν οι τράπεζες δεχτούν να υπογραφεί νέα σύμβαση δανείου θα ζητήσουν να μπουν άλλες εγγυήσεις και όχι τα Φ/Β πάρκα μας ή τα οικιακά Φ/Β. 2. Τα παλιά πάρκα παραμένουν στο απυρόβλητο όχι μόνο για την ισχύ ενεχύρου ως προς τις τράπεζες αλλά και ως προς τα έσοδά τους. Ειδικά αυτά τα οποία είχαν επιδοτηθεί μέσω αναπτυξιακού νόμου 3299/2004. Σύμφωνα με τον ΚΦΕ άρθρο 31, παρ. 1 περ. στ’ όπως ίσχυε, οι αποσβέσεις που αναλογούσαν στην αξία παγίων στοιχείων που επιχορηγούνταν από Ν.1892/1990, Ν2601/1998 ή από την Ευρωπαϊκή ένωση, για την πραγματοποίηση των επενδύσεων, δεν αναγνωρίζονται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα. Το παρόν όμως δεν ίσχυε για τις αποσβέσεις των παγίων στοιχείων που επιχορηγούνται με το Ν. 3299/2004. Σαν αποτέλεσμα όσοι έλαβαν επιχορήγηση μέσω αναπτυξιακού νόμου 40% τουλάχιστον οπότε τα χρήματα αυτά μπήκαν αφορολόγητα ως δώρο στο ταμείο τους ενώ συνέχιζαν να λαμβάνουν έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα για το σύνολο της επένδυσης και ότι για το ποσό το οποίο είχαν καταβάλει στην πράξη. Οπότε αν κάποιος έχει λάβει επιδότηση 40% σε πάρκο που κόστιζε 550.000 Ευρώ το 2007 ήτοι 220.000 τότε αυτό το πάρκο έχει λάβει και φοροαπαλλαγή 30% Χ 220.000 = 66.000 Ευρώ. Τελικά το πραγματικό κόστος επένδυσης ισοδυναμεί σε 264.000 Ευρώ δηλαδή όσο ένα πάρκο μέχρι τα μέσα το 2012. Συνοψίζοντας το πάρκο του 2007 με επιδότηση από αναπτυξιακό νόμο • κόστισε λιγότερο από ένα πάρκο του 2011 (κόστος περίπου 300.000 Ευρώ χωρίς να δικαιούται αναπτυξιακό), • πληρώθηκε πλήρως για 4 έτη περισσότερο από αυτό του 2011, • κουρεύεται κατά 2 cents για 13 έτη ενώ αυτό του 2011 κατά 7,5 cents για 17 έτη. 3. Τι σχέση έχει πότε συνδέθηκε ένα πάρκο αφού η ΔΕΗ καθυστέρησε πολλές φορές να συνδέσει πάρκα στην ώρα του είτε από έλλειψη υλικών π.χ. μετρητών και μετασχηματιστών είτε από φόρτο εργασίας π.χ. ΔΕΗ Κορωπίου που είχε και το φόρτο εργασίας της κλειστής ΔΕΗ Λαυρίου με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις να είναι 9 μήνες. Κάποιοι με οικιακά Φ/Β συνδέθηκαν μετά το εξάμηνο που προέβλεπε η σύμβασή τους αλλά δεν είχε αρχίσει να πέφτει η τιμή ανά εξάμηνο και συνδέθηκαν με την τιμή που οριζόταν τη στιγμή σύνδεσης. Μπορεί να διατήρησαν την τιμή γιατί σε κάποιες περιπτώσεις η τιμή ήταν ίδια και μετά το εξάμηνο και δεν συνέφερε να μηνύσουν τη ΔΕΗ γιατί έχασαν απλά κάποιους μήνες τώρα όμως η μείωση είναι μεγάλη και θα μηνύσουν τη ΔΕΗ. Κέρδη 1,3 δις Ευρώ έχει φέτος άρα μπορεί να πληρώσει τα σπασμένα 25 ετίας...