Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη ΕΛΙΚΑ Α.Ε. | 12 Μαρτίου 2014, 17:33
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναφορικά με τις μεγάλες ΣΗΘΥΑ που βρίσκονται εν λειτουργία, πρέπει να επισημανθούν τα κάτωθι: 1. Ύπαρξη πρόβλεψης για τιμολόγηση από μονάδα ΣΗΘΥΑ ισχύος άνω των 35 MW που έχει λάβει επιχορήγηση Δεν γίνεται κατανοητή η σκοπιμότητα ύπαρξης τιμολογίου με επιχορήγηση (ΜΕ) για εν λειτουργία μονάδες ΣΗΘΥΑ με ισχύ άνω των 35 ΜW. Ως γνωστόν υπάρχει μόνο μια μονάδα ΣΗΘ σε λειτουργία με ισχύ άνω 35 MW, αυτή της εταιρείας ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ Α.Ε.. Σύμφωνα με τον ειδικό όρο της Άδειας Παραγωγής της υπόψη μονάδας ΣΗΘ (Σειρά Α, Β και Γ), όπως ισχύει μετά την Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης με αρ. πρωτ. Δ5/ΗΛ/Γ/Φ28/οικ.10306/29.04.2008, «Ο Αδειούχος υποχρεούται, κατά την έκδοση της άδειας λειτουργίας της Μονάδας, να έχει επιστρέψει αρμοδίως το σύνολο των επιδοτήσεων ή οικονομικών ενισχύσεων που έχει λάβει ένεκα του χαρακτηρισμού του ως Αυτοπαραγωγού …». Η Άδεια Λειτουργίας της υπόψη μονάδας εκδόθηκε με την Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αρ. πρωτ. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ26/31Ε-33Ε-34Ε/21/258/17.01.2013 και άρα μέχρι την ημερομηνία αυτή (17.01.2013) ο Αδειούχος (δηλαδή η εταιρεία ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ Α.Ε.) όφειλε να είχε επιστρέψει τις επιδοτήσεις που είχε λάβει. Επομένως: (α) Θα πρέπει να απαλειφτεί από το σχέδιο νόμου η περίπτωση ύπαρξης τιμολογίου (ΜΕ) για εν λειτουργία μονάδες ΣΗΘΥΑ με ισχύ άνω των 35 MW, και (β) Εάν η εταιρεία ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ Α.Ε. δεν έχει επιστρέψει δεόντως τις ως άνω ληφθείσες επιδοτήσεις ως όφειλε, αυτό συνιστά παρανομία και παραβίαση των όρων της Άδειας Παραγωγής που της έχει χορηγηθεί και οι κατά νόμο υπεύθυνοι θα πρέπει να πράξουν άμεσα τα δέοντα. 2. Χορήγηση υψηλότερης τιμολόγησης για την ηλεκτρική ενέργεια από εν λειτουργία μονάδες ΣΗΘΥΑ σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης με επιδότηση Εφόσον δεν πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους, η χορήγηση υψηλότερου τιμολογίου αγοράς της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση εν λειτουργίας μονάδας ΣΗΘΥΑ που υλοποιήθηκε με επιχορήγηση (ΜΕ) σε σχέση με αντίστοιχη μονάδα που υλοποιήθηκε χωρίς επιχορήγηση (ΧΕ), δεν δικαιολογείται από πλευράς οικονομικής, ανταγωνισμού αλλά και λογικής. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου, είτε για υφιστάμενες είτε για μελλοντικές μονάδες, το τιμολόγιο για την παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από επενδύσεις χωρίς επιχορήγηση (ΧΕ) είναι υψηλότερο απ’ αυτό των επενδύσεων με επιχορήγηση (ΜΕ), όπως είναι βέβαια και το σωστό. 3. Ο τύπος για τον υπολογισμό του ΣΡ δεν στηρίζεται σε κάποια επιστημονική μεθοδολογία Ο μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του συντελεστή ρήτρας καυσίμου (ΣΡ) δεν φαίνεται να προκύπτει από (ή να συνάδει με) κάποια επιστημονική μεθοδολογία. Πολύ περισσότερο θα λέγαμε ότι φαίνεται να προέκυψε από κάποιου είδους «reverse engineering», δηλαδή προσδιορίστηκε πρώτα το επιθυμητό αποτέλεσμα και μετά έγινε ανάποδος υπολογισμός για να βρεθεί ο μαθηματικός τύπος που θα έδινε το αποτέλεσμα αυτό. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής: (α) για τον προσδιορισμό του ΣΡ δεν λαμβάνεται υπόψη ο πραγματικός ηλεκτρικός, θερμικός και συνολικός βαθμός απόδοσης που επιτυγχάνονται από την εγκατάσταση, αλλά κάποιες τιμές που καθορίζονται στο σχέδιο νόμου. (β) οι τιμές αυτές δεν συμβαδίζουν με τις εναρμονισμένες τιμές αναφοράς των βαθμών απόδοσης για την παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας, όπως αυτά καθορίζονται στην Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης με αρ. πρωτ. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/οικ.15606 (ΦΕΚ Β’ 1420/15.07.2009). 4. Δεν προκύπτει από πουθενά η τιμή των 26 €/MWh που υπεισέρχεται στον τύπο υπολογισμού του ΣΡ ως τιμή αναφοράς για φυσικό αέριο ηλεκτροπαραγωγής Προς επίρρωση των όσων αναφέρονται στο ανωτέρω σημείο 3, δηλαδή ότι ο τύπος για τον υπολογισμό του ΣΡ δεν φαίνεται να στηρίζεται σε κάποια επιστημονική μεθοδολογία, και η τιμή αναφοράς των 26 €/MWh ως κόστος προμήθειας φυσικού αερίου επίσης δεν φαίνεται να στηρίζεται σε κάποια λογική (ιστορικά στοιχεία). Συγκεκριμένα δεν γίνεται κατανοητό ποιο είναι το χρονικό σημείο αναφοράς στο οποίο ίσχυε αυτή η τιμή των 26 €/MWh. Την περίοδο του Αυγούστου 2011, οπότε και ψηφίστηκε ο νόμος 4001, η αντίστοιχη τιμή ήταν άνω των 30 €/MWh, τον δε Δεκέμβριο του 2012, οπότε και υπεγράφη η σχετική σύμβαση αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με τον ΛΑΓΗΕ, η αντίστοιχη τιμή ήταν άνω των 36 €/MWh (τα νούμερα αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία που έχει δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα της η ΡΑΕ για τις μεσοσταθμικές τιμές εισαγωγής φυσικού αερίου στο ΕΣΦΑ, λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη το κόστος μεταφοράς και ένα εύλογο περιθώριο κέρδους για τον προμηθευτή).