• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΟΓΔΑΝΗΣ' | 12 Μαρτίου 2014, 19:30

    Τόσο καιρό κάποιοι έλεγαν μην τσακώνεστε για κάτι που δεν έχουμε δει?? Κάποιοι άλλοι αντιδικούσαν στην παραμετροποίηση! Κάποιοι άλλοι περίμεναν απλά να το δούνε από περιέργεια γιατί δεν θα τους αφορούσε! Κάποιοι άλλοι μιλούσαν για τον ρεαλισμό! Λοιπόν ας δούμε που βρισκόμαστε κατόπιν των δεδομένων της διαβούλευσης κατά την ταπεινή μου άποψη: 1) Ο ΛΑΓΗΕ, ο ΔΕΔΔΗΕ, ή ο Προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας, κατά περίπτωση, προβαίνουν έως 31.10.2014 σε μονομερή τροποποίηση της σύμβασης πώλησης/ συμψηφισμού το οποίο θα αφορά την τιμή και την περίοδο επέκτασης της σύμβασης. Δηλαδή όλοι οι άλλοι όροι της σύμβασης θα μείνουν ως έχουν ακόμα και ο το άρθρο 22 Τροποποιήσεις ή το άρθρο 12 Λογαριασμοί και πληρωμές?? Είναι ειρωνικό να αναφέρετε ότι η μονομερής αλλαγή περιορίζεται μόνο στην τιμή και την διάρκεια της σύμβασης!! 2) Αλλάζουν μονομερώς οι τιμές πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας (πίνακας παραμετροποίησης) οι οποίες είναι στους περισσότερους παραγωγούς ενεχυριασμένες σε πιστωτικά ιδρύματα (ενεχυρίαση απαιτήσεων). Τα πιστωτικά ιδρύματα από την στιγμή που μειώνεται η αξία του ενεχύρου (της εξασφάλισης) θα μας ζητήσουν να ενεχυριάσουμε και άλλες ιδιωτικές αξίες για να καλυφθούν από θέμα εγγυήσεων? 3) Το μόνο που ενδιαφέρει την παρούσα κυβέρνηση στην μονομερή κατάσχεση των επενδυτικών αξιών μας είναι να μπορούμε να αποπληρώνουμε τα δάνεια ώστε να μην έχουν πρόβλημα οι Τράπεζες. Για να καταλάβουμε όλοι, παγκοσμίως, τι ανακαλύψανε οι πρωτοπόροι στην Ελλάδα….. Ανακαλύφθηκε ο νέος προσδιορισμός της έννοιας επικερδής επένδυση….. ’ να μπορούν οι επενδυτές να αποπληρώνουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις’, ευχαριστούμε πολύ για άλλη μια πρωτοποριακή αντίληψη που προσφέρατε στην παγκόσμια οικονομική ιστορία. 4) Αναφέρεται το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου ως «Ρυθμίσεις για την εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού του άρθρου 40 Ν.2773/1999 και λοιπές διατάξεις», μπορείτε να μου αναφέρετε μια εξυγίανση που γίνεται ώστε ο ειδικός λογαριασμός να χρηματοδοτείται απρόσκοπτα από τους πόρους που ορίζει το Ελληνικό Σύνταγμα? A. Θα σταματήσουν οι παράνομοι συμψηφισμοί οφειλών μεταξύ προμηθευτών και ΛΑΓΗΕ, αναφέρομαι σε αυτό γιατί με έκπληξη όλοι οι παραγωγοί μάθαμε για τον Νέο Κώδικα Συναλλαγών ΜΔΝ που δίνει δυνατότητα στον ΔΕΔΔΗΕ να εκτελεί χρέη διαχειριστή ειδικού λογαριασμού για τις ΑΠΕ του ΜΔΝ. B. Η ΔΕΗ πλέον ως δια μαγείας δεν θα έχει πρόβλημα με απλήρωτους λογαριασμούς και θα καταβάλλει τα χρήματα που οφείλει στον ειδικό λογαριασμό? C. Τα χρήματα του ΕΤΜΕΑΡ θα πηγαίνουν 100% στον ειδικό λογαριασμό γιατί όπως έχουμε όλοι παρατηρήσει κάποια τεράστια ποσά «χάνουν τον προορισμό τους»!! Ελπίζουμε όλοι ότι, μαζί με την προτεινόμενη μονομερή άρση της στρέβλωση από μέρους των παραγωγών, (άκουσον άκουσον, να ζητάνε τα νόμιμα χρήματα τους από τον ΛΑΓΗΕ) να διορθώσετε και αυτές τις απλές στρεβλώσεις όπως διατείνεστε ότι κάνετε με τον τίτλο του σχεδίου νόμου. 5) Θα ήθελα να γνωρίζω αν τα μαθηματικά και οι οικονομικές γνώσεις του ΥΠΕΚΑ είναι στο μέγιστο επίπεδο ή έχουν προσβληθεί από αλτσχαϊμερ ?? Δεν αντιλαμβάνομαι την παραμετροποίηση στον εξ ορθολογισμό των πληρωμών ενός ειδικού λογαριασμού χωρίς να λαμβάνουν υπόψη, το πόσα χρήματα έχει πάρει ο καθένας από αυτό το λογαριασμό από την στιγμή που άρχισε να πουλάει ρεύμα? Δεν είναι πρέπον αλλά για να αποδείξω την ελλιπέστατη παραμετροποίηση θα κάνω αυτό που είναι της μόδας τον τελευταίο καιρό …ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΠΙΝΑΚΑ…… ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΙΜΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΝΟΜΙΜΗ ΠΛΗΡΩΜΗ ΑΝΑ ΕΤΟΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ 7/2009 -6/2012 ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ Μ.Ο(27%) ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ 100kw 1/7/2009 0,46€/kwh 150000Kwh 69000€ 207000€ 18630€ 50370€ 100kw 1/7/2012 0,40€/kwh 150000Kwh 60000€ 0 16200€ 43800€ Οπότε ο πρώτος συνάδελφος έχει πάρει νόμιμα 258000€ και θεωρητικά θα ζητάει τα επόμενα χρόνια 69000€/χρόνο από τον ειδικό λογαριασμό. Ο δεύτερος συνάδελφος έχει πάρει νόμιμα 40,000€ και θεωρητικά θα ζητάει από τον ειδικό λογαριασμό 46000€/χρόνο από τον ειδικό λογαριασμό. Οπότε οι πίνακές σας αγνοώντας βασικές αρχές υπολογισμού βγάζουν ως αποτέλεσμα ότι το πάρκο του 2012 φέρει μεγαλύτερη ευθύνη για την δεινή κατάσταση του ειδικού λογαριασμού στο παρόν αλλά και στο μέλλον από το πάρκο του 2009, γι’ αυτό εξάλλου και «κουρεύετε» μονομερώς τη τιμή του 2012 . Ένα βασικό κέρδος του εν λόγω σχεδίου είναι ότι το Νόμπελ Οικονομικών Επιστημών φέτος θα έρθει στην χώρα μας λόγω της δημιουργικής λογιστικής του ΥΠΕΚΑ!! 6) Προτείνετε να δεχθούμε την δήμευση των περιουσιακών μας στοιχείων (πιστωτικά τιμολόγια) αλλιώς ο ΛΑΓΗΕ θα σταματήσει να έχει την υποχρέωση να μας πληρώνει για την ενέργεια που θα εγχέουμε στο σύστημα. Αν καταλαβαίνω καλά τα λεφτά που κάποιοι ακόμα χρωστάνε στον ειδικό λογαριασμό π.χ. ENERGA – HELLAS POWER δεν σκοπεύετε να τα διεκδικήσετε με τον ανάλογο ζήλο και αποφασίσατε ότι θα τα πληρώσουμε εμείς οι παραγωγοί φωτοβολταϊκών. Αντιλαμβάνομαι ότι ο ζήλος σας για την επίτευξη του στόχου σας έχει καθ΄ υπερβολή οδηγήσει στον ωμό εκβιασμό των επενδυτών αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι το εξής……. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΣΑΣ!!! Ελπίζω ότι ο στόχος σας να είναι η εξάλειψη του ελλείματος και όχι η καταστροφή των επενδύσεών μας!! Αν είναι το δεύτερο μην κουράζεστε άλλο το πετύχατε, αν όμως είναι το πρώτο θα πρέπει να μάθετε να ακούτε όχι μόνο τις Τράπεζες αλλά και τους παραγωγούς που θα πληρώσουν και άλλα από την τσέπη τους για τις «εγκληματικές» αστοχίες σας και τα «κλεμμένα» των άλλων. 7) Εσείς δεν ήσασταν που σε κάθε ευκαιρία κατηγορούσατε την άναρχη εισροή των φωτοβολταϊκών στο σύστημα ως τον καίριο παράγοντα εκτροχιασμού του ειδικού λογαριασμού και τώρα….. ανοίγετε την πόρτα για 200MW φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων τον χρόνο!! Όπως αναφέρει και σε επιστολές προς παραγωγούς ο Συνήγορος του Πολίτη : «Καταλήγοντας, ο Συνήγορος του Πολίτη αναγνωρίζει ότι η τιμολόγηση και ποσόστωση μεταξύ των διαφορετικών τρόπων παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ αποτελούν κυρίως πολιτική απόφαση. Εντούτοις, οι καθυστερήσεις πληρωμών των παραγωγών, συνεπεία της ύπαρξης ελλείμματος στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ οφείλονται στις λανθασμένες εκτιμήσεις και στρεβλώσεις του παρελθόντος. Επομένως, προκύπτει εν προκειμένω ότι οι πολιτικές επιλογές κάμπτουν βασικές αρχές του κράτους δικαίου, όπως τις αρχές της χρηστής διοίκησης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου προς τη Διοίκηση, μετακυλώντας μέρος του κόστους στον καταναλωτή και θέτοντας σε κίνδυνο τις επενδύσεις.» Κρίνοντας το παραπάνω αντιλαμβάνομαι ότι ο Συνήγορος του Πολίτη δεν βρίσκει καμία ευθύνη στους νόμιμους επενδυτές αλλά αναγνωρίζει ως κύριους υπευθύνους τους πολιτικούς προϊσταμένους για την κατάσταση των ΑΠΕ στη χώρα μας. Συγχαρητήρια κύριοι υπεύθυνοι του YΠEKA που είστε σταθεροί στις απόψεις και συνεχίζετε με τις «εγκληματικές» σας ενέργειες να επιβαρύνετε επενδυτές και καταναλωτές για χάρη …… ποιών???? 8) Θα πρότεινα ως ένα ακόμα έσοδο του ειδικού λογαριασμού την επιστροφή του 15% των αμοιβών των προμηθευτών ενέργειας μέσω φυσικού αερίου και ΣΗΘΥΑ στον ΛΑΓΗΕ ως συνέπεια της αναδρομικής συμφωνίας που κλείσατε με τη Gazprom. Δεν μπορώ να σας κάνω ασφαλή αναφορά στο ποσό, γιατί κανείς μας δεν ξέρει με τις χρόνιες στρεβλώσεις, με πόσα χρήματα έχουν αμειφθεί και «πριμοδοτηθεί» οι μονάδες φυσικού αερίου από τους ειδικούς λογαριασμούς του ΛΑΓΗΕ. Θα θέλαμε επι της ευκαιρίας να μας διαφωτίστε πάνω σε αυτό το θέμα!! 9) Θεωρώ ως πολύ βασικό αυτό που έχει ειπωθεί από συναδέλφους γνώστες του αντικειμένου που αναφέρονται στις αποσβέσεις παγίων οι οποίες βάση Κ.Φ.Ε Αρ.31 παρ1 περ στ, όσες επενδύσεις έχουν λάβει αναπτυξιακό βάση του ν.3299/2004 στις αποσβέσεις τους εγγράφουν όλο το ποσό της επένδυσης χωρίς να αφαιρούν το ποσό που έχουν πάρει από τον αναπτυξιακό. Εντοπίζω μια παράμετρο που θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη στην παραμετροποίηση καθώς οι εν λόγω επενδύσεις απολάμβαναν «φοροαπαλλαγή» και για το ποσό του αναπτυξιακού. 10) Μια ωραιότατη δημιουργία διαφθοράς στο Δημόσιο θα είναι ο δειγματοληπτικός έλεγχος από το ΥΠΕΚΑ των παραγωγών οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι δεν έχουν πάρει αναπτυξιακό. Κύριοι του ΥΠΕΚΑ θα σας πρότεινα να πάρετε τα ανάλογα στοιχεία από το Υπουργείο Ανάπτυξης και να τα αντιπαραβάλλετε με τις Τράπεζες ώστε επιτέλους να μάθετε ποιοι επενδυτές έχουν πάρει αναπτυξιακό για να μην χρειαζόμαστε μετά Εισαγγελείς Διαφθοράς για να δούμε την αξιοπιστία των ελέγχων σας και κάποιοι «πονηροί» στο μεσοδιάστημα να κερδίζουν στην υγειά των έντιμων κοροΐδων. Επιτέλους χορτάσαμε από Επιτροπές σε αυτή τη χώρα που σκοπό είχαν την διαφάνεια και τον έλεγχο των σχέσεων του Δημοσίου με τους Προμηθευτές!! 11) Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου θεωρώ ότι είναι δικαιολογημένη η καθυστέρηση, κατά τουλάχιστον 8 μήνες, του εν λόγω νομοσχεδίου καθώς είχατε τεράστιο πρόβλημα στο πως θα καταφέρετε καθολικά να προσβάλλεται, με το εν λόγω σχέδιο νόμου, κάθε έννοια εθνικού και κοινοτικού δικαίου. Ειλικρινά έχω την απορία πιστεύετε ότι τέτοια κατάπτυστα νομοθετήματα θα «σταθούν» στα Ελληνικά και στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια ή υπολογίζετε ότι πολύ λίγοι θα καταφέρουν να τελεσιδικήσουν λόγω της άθλιας οικονομικής κατάστασής που μας έχετε φέρει με τις επιλογές σας οπότε αν μη τι άλλο τους περισσότερους «καταφέρατε να τους φάτε»!!. 12) Προφανώς με το εν λόγω νομοσχέδιο ανοίγει ο δρόμος για μονομερής αλλαγές και για άλλες κανονικές και «αμαρτωλές» συμβάσεις μεταξύ ιδιωτών και Δημοσίου, θεωρείστε ως δεδομένο ότι δεν γίνεται να υπάρχουν «ειδικές συνθήκες» στη χώρα και περιορισμοί κέρδους μέσο IRR μόνο για τα φωτοβολταϊκά και όλοι οι υπόλοιποι μεγαλόπρομηθευτές, μεγαλοκατασκευαστές, «εθνοσωτήρες» στο απυρόβλητο!!! Στο τέλος θα ήθελα να σας αναφέρω ότι στην ιδιαίτερη κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας και με τις αγορές στραμμένες πάνω μας θα πρέπει να πράξετε όπως συμβουλεύει και η Ευρωπαϊκή Ένωση, « τα Κράτη –Μέλη πρέπει να αποφεύγουν μονομερής και αναδρομικές αλλαγές στο νομικό πλαίσιο των επενδύσεων καθώς το αποτέλεσμα που πετυχαίνουν τέτοιες αλλαγές δεν είναι το επιθυμητό αλλά το αντίθετο, κλονίζουν το επιχειρηματικό περιβάλλον και την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην κυβέρνηση της χώρας». Δεν θα είναι καθόλου φρόνιμο να διασυρθούμε πάλι ως χώρα στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς για κρατικές επιχορηγήσεις, αθέμητο ανταγωνισμό και νόθευση της αγοράς με πρακτικές εναντίον της ελεύθερης επιχειρηματικότητας και της ελευθερίας των συμβάσεων. Θα ήταν καλύτερο έστω και την ύστατη στιγμή να σας στηρίξουμε όλοι και να αρθρώσετε λόγο στην Τρόικα και να πάρετε παράταση 1 χρόνο για την επίλυση του προβλήματος καθώς δεν ενεργήσατε έγκαιρα ως ΥΠΕΚΑ για την ανάλυση και την επίλυση του προβλήματος. Να κάτσουμε μαζί όλοι οι εμπλεκόμενοι με ειλικρίνεια και υπευθυνότητα να συμφωνήσουμε και να λύσουμε το πρόβλημα του ειδικού λογαριασμού με δικαιοσύνη, εντιμότητα και νομιμότητα με την συνδρομή και την σύμφωνη γνώμη όλων. Ενέργειες, μη τήρησης των υπογραφών της χώρας, δεν είναι αποδεκτές και δημιουργούν αρνητικό προηγούμενο σε μελλοντικές επενδύσεις οπότε θα ήταν καλύτερο για όλους μας και για την χώρα τέτοιες ενέργειες να παραμείνουν κλειδωμένες στο χρονοντούλαπο μαζί με την ΧΟΥΝΤΑ. Με εκτίμηση Σπύρος Μπογδάνης Έλληνας – Ευρωπαίος πολίτης Παραγωγός ενέργειας από φωτοβολταϊκα