• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Μ.' | 12 Μαρτίου 2014, 23:21

    Μονομερής τροποποίηση σύμβασης στην οποία ρητά προβλέπεται σταθερή τιμή τιμολόγησης είναι παράνομη, αντισυνταγματική, αυθαίρετη και ανήθικη. Ειδικά στην παρούσα δυσκολη φάση για την χώρα μας, τέτοια νομοθετήματα δυναμιτίζουν την όποια προσπάθεια οικοδόμησης κράτους δικαίου και σχέσεων αμοιβαίας εμπιστοσύνης κράτους πολίτη και προφανώς θα έπρεπε να αποφεύγονται για ευνόητους λόγους. Πέραν της αδιαμφισβήτητης ανωτέρω διαπίστωσης, ειδικά για τα οικιακά Φ/Β μεταξύ των οποίων και το δικό μου : 1. Οι προτεινόμενες υπό διαμόρφωση νέες τιμές, κατόπιν του απαράδεκτα υψηλού κουρέματος για τα οικιακά Φ/Β, ακυρώνουν πλήρως το πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος βάσει του οποίου αναπτύχθηκαν τα συγκεκριμένα Φ/Β. Ετσι ενώ ο τότε νομοθέτης, ορθώς, έδωσε προτεραιότητα στα οικακά Φ/Β (παραγωγή εντός οικιστικού ιστού, απουσία απωλειών μεταφοράς, ευστάθεια του συστήματος, διασπορά των επενδύσεων απο πολλούς μικρούς επενδυτές, κ.λ.π.)αντίθετα με το προτεινόμενο νομοθέτημα επεδεικνύεται μένος και τιμωρητική διάθεση απέναντι στούς εγκαταστάτες των μικρών οικιακών Φ/Β, τα οποία μάλιστα είχαν και σαφώς υψηλότερο κόστος εγκατάστασης ανα μονάδα εγκατεστημένης ισχύος έναντι των μεγαλυτέρων Φ/Β. 2. Με βάση τα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ η συμμετοχή των οικιακών Φ/Β στην επιβάρυνση του εν λόγω λογαριασμού είναι ποσοστιαία πολύ μικρή. Επομένως τι ακριβώς επιθυμείται να εξυγιάνεται με το προτεινόμενο ν/σ και το εξωφρενικό κούρεμα που επιθυμείται να επιβάλλεται στα οικιακά Φ/Β? 3. Είναι απαράδεκτο να "κλείνεται το μάτι" επιφυλάσσοντας προνομιακή μεταχείρηση για μιά ακόμη φορά σε ομάδα πολιτών (προσαύξηση 10% στα αγροτικά Φ/Β) χωρίς καμιά προφανή αιτιολογία. Εκτός αν επιθυμείται να προωθείσετε πρόγραμμα αγρανάπαυσης, αλλά τουλάχιστον δηλώστε το. 4. Η προτεινόμενη κλιμάκωση των μειώσεων στα οικακά Φ/Β είναι εξαιρετικά δυσανάλογη και ετεροβαρής για τα Φ/Β μετά το 2010 το οποίο στερείται αιτιολογίας και αποδεικτικής επάρκειας. Προφανώς συντάχθηκε εκ του πονηρού με στόχο την τιμωρία της μεγάλης μάζας των μικρών εγκαταστατών που ακολούθησαν τους πρώτους "μυημένους", οι οποίοι προστατεύονται αφού τους επιφυλάσεται ελάχιστη μείωση. 5. Δεν είναι δυνατόν να λαμβάνεται ως κριτήριο η ημερομηνία διασύνδεσης αφού κατά κανόνα υπήρχε καθυστέρηση -η οποία τότε δεν ήταν ουσιώδης- απο την πλευρά των Δημόσιων εντεταλμένων για την σύνδεση Υπηρεσιών. Ασφαλώς θα πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψη η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, ή έστω της δήλωσης ετοιμότητας. Γενικά η αίσθηση που αποκομίζεται (μιά περιήγηση στην παρούσα διαβούλευση είναι αρκετή να σας πείσει) είναι η τιμωρητική διάθεση απέναντι στην μεγάλη μάζα των μικρών εγκαταστατών, οι οποίοι προφανώς αντιμετωπίζονται ως "παρίες" αφού μάλλον θεωρείται ότι στερούνται εκπροσώπησης και δυνατοτήτων παρέμβασης. Εύκολα πάντως αντιλαμβάνεται κανείς τι θα σημάνει η επιβεβλημένη πλέον δημιουργία Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας από Οικιακά Φ/Β με προσδοκώμενο αριθμό μελών περι τις 40.000.