• Σχόλιο του χρήστη 'Ted' | 13 Μαρτίου 2014, 11:11

    Με το Ν/Σ αυτό επιχειρείτε να αποτελειώσετε το πιο υγειές κομμάτι της ελληνικής επιχειρηματικότητας που απέμεινε. Είναι οι τελευταίοι άνθρωποι, κατά κύριο λόγο Έλληνες, που πίστεψαν στο Ελληνικό κράτος και επένδυσαν στους πιο δύσκολους καιρούς, σε δραστηριότητα που δεν μπορούν να την πακετάρουν και να φύγουν. Μην γελιέστε: Tα Φ/Β μπορεί να είναι ή να μην είναι η κύρια ασχολία τους. Πολλοί ανήκουν σε άλλους επιχειρηματικούς κλάδους, όπου θα μεταφερθεί το σκουλήκι που βάλατε στα Φ/Β. Είναι αυτό το κομμάτι του ενεργού πληθυσμού που ακόμη και η ίδια η Τρόικα επιμένει να στοχεύσετε με το δήθεν πρωτογενές πλεόνασμά σας. Οι μόνοι πλέον που απομένουν για να επενδύσουν σε αυτό το επιχειρηματικό τοπίο που δημιουργείτε είναι οι μεγάλοι διαπλεκόμενοι, ή κάποια sovereign funds και μεγάλες πολυεθνικές με το κράτος τους από πίσω σε περίπτωση που στραβώσει κάτι. Οδηγείτε τον τόπο σε αφελληνισμό. Δεν θέλουμε να μας σώσετε έτσι. Ευχαριστούμε. Η ιδέα σας για την ανάπτυξη είναι να πλένουμε τις πετσέτες των Ευρωπαίων τουριστών ή, στην καλύτερη περίπτωση, οι μισοί Έλληνες να ψήνουν σουβλάκια για τους άλλους μισούς που θα είναι οικονομικά ανενεργοί. Θέλετε να μας γδάρετε; Εντάξει! Βάλετε φόρους επί των κερδών όσους θέλετε. Τα κέρδη και μόνο πιστοποιούν την ικανότητα συνεισφοράς του πολίτη και της επιχείρησης στα κοινά. Σε αυτά αναφέρεται το σύνταγμα όταν μιλάει για φοροδοτική ικανότητα. Έχετε ορκιστεί σε αυτό. Μετά ας πιστώσει το υπουργείο οικονομικών το ΛΑΓΗΕ με τα φορολογικά αυτά έσοδα. Αλλά όχι... Αν το κάνατε αυτό ο φορολογικός συντελεστής μας για το 2013 θα έβγαινε μεγαλύτερος από 100% (30% εισφορά στο τζίρο + 35% επιστροφή τζίρου + 26% φόρος κερδών + 10% φόρος μερισμάτων + φόρος επιτηδεύματος έδρας και καταστημάτων + ασφαλιστικές εισφορές + χαρτόσημα + ΟΓΑ + συμπληρωματικοί φόροι + επιμελητήρια, κλπ, κλπ). Πως θα σερβίρατε κάτι τέτοιο (sic)! Ακόμα και στους τόκους που πληρώνουμε στην τράπεζα θέλετε μερίδιο (0.6% του δανείου ετησίως). Είσαστε εσείς οι ίδιοι που βάλατε και τους αγρότες σε συτή τη λούμπα (Μανιάτης ως υφυπουργός). Είσαστε εσείς οι ίδιοι που σε καιρό έκτακτης εισφοράς δώσατε παρατάσεις επί παρατάσεων για να διπλασιαστεί η εγκατεστημένη ισχύς Φ/Β. Είσαστε εσείς οι ίδιοι που νομοθετήσατε διαφορετικά για παλιούς/νέους ηπειρωτικούς/ΜΔΝ, ΜΕ/ΧΕ, μεγάλους/μικρούς, επαγγελματίες/οικιακούς, αγρότες και μη, βορείους/νοτίους, καουμπόηδες και ινδιάνους. Είσαστε εσείς οι ίδιοι που ακόμα και σήμερα, χωρίς να μπορείτε να εξάγετε την περίσσεια παραγωγής, θέλετε να ανοίξετε τις πύλες για πρόσθετη ισχύ στο σύστημα. Πόσο ακόμα για να αρχίσουν να πέφτουν από μόνοι τους οι διακόπτες; Που είναι ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός σας; Έστω κι αν το ψηφίζατε όπως είναι, πιστεύετε ότι θα ξέρανε οι λογιστές τι να κάνουν με όλα αυτά τα παγκοσμίως πρωτόγνωρα που προτείνετε; Κανένα πρόβλημα όμως. Θα εκδίδατε ερμηνευτικές εγκυκλίους μεγαλύτερες σε όγκο από το ίδιο το νομοσχέδιο και αυτές θα ήταν φυσικά κατά το δοκούν. Και βέβαια ούτε λόγος στο Ν/Σ για τα επιδεινούμενα χρέη προς το ΛΑΓΗΕ, που εγγυώνται τις καθυστερήσεις πληρωμών και νέες διαγραφές δικών μας εσόδων στο διηνεκές. Προφανώς για το λόγο αυτό μας ζητάτε εδώ να σας δώσουμε υπεύθυνα το κόστος επένδυσης. Θα σας χρειαστεί στην αμέσως επόμενη επίθεση. Τα έχετε κάνει τόσο μαντάρα που δεν μπορείτε ούτε να νομοθετήσετε πια. Στην ενεργειακή αγορά της Ελλάδος τώρα πια χρωστάνε όλοι σε όλους. Μέσα σ’ όλη αυτή την απαξίωση θέλετε και να ιδιωτικοποιήσετε τη ΔΕΗ, τη ραχοκοκαλιά της Ελληνικής βιομηχανίας που καταντήσατε φοροεισπράκτορα χωρίς ρευστότητα. Προφανώς με τίμημα ένα ξεροκόμματο. Και εμείς δεν κάνουμε άλλη δουλειά, χρόνια τώρα, από το να διαβάζουμε δεκάδες νομοσχέδια ενεργειακά, φορολογικά, εργατικά, τραπεζικά, κλπ, κλπ, και να μαχόμαστε για να περισώσουμε ότι μπορούμε. Θα έχετε προσωπικές ευθύνες για τις οποίες θα λογοδοτήσετε προσωπικά στη δικαιοσύνη. Αλλά, ξέρουμε, έχετε άλλες προτεραιότητες: Πετρέλαιο, αέριο, κλπ. Είστε καθηγητές πανεπιστημίου και δεν πέρασε από το μυαλό σας ότι ήταν πριν δεκαετίες που έπρεπε να προχωρήσει η Ελλάδα σε τέτοιες κατευθύνσεις, όταν οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας και οι τεχνολογίες για την χρήση του ήταν παγκοσμίως πολύ περιορισμένες. Αλλά τότε το Ελληνικό κράτος «βούλωνε τα πηγάδια» και θεωρούσε τους επιστήμονές του φαιδρούς. Ακόμη και εάν έχουμε δυναμικό να καλύψουμε με αυτό τον τρόπο 50% των αναγκών της Ευρώπης σε αέριο, η Ρωσία τι θα κάνει; Θα κάνει χώρο να περάσουμε; Τίποτε δεν θα πάρετε κύριοι. Οι τιμές θα κατακρημνιστούν. Ούτως ή άλλως, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό θα χαθεί στα ξένα χέρια που θα κάνουν τις εξορύξεις και τα υπόλοιπα θα τα πάρουν οι δανειστές. Τελειώνω τα γενικά λέγοντας ότι, βέβαια, δεν υπάρχει κουτάκι για την υπογραφή μας σύμφωνα με το υπό συζήτηση έκτρωμα. Αν αποφασίσετε να αλλάξετε πορεία και αναζητήσετε την υπογραφή μας, δεν υπάρχει περίπτωση να την έχετε αν δεν καταστεί σαφές ότι οι συμβάσεις μας θα διέπονται από το Αγγλικό ή ανάλογο δίκαιο με σαφείς ρήτρες σε περίπτωση νέας αθέτησης. Ειδικά για το ΜΔΝ: Οι πίνακες τιμών φαίνονται νοθευμένοι όσον αφορά τη λογική τους με περίεργους τρόπους. Για παράδειγμα, αν ο πήχυς εσόδων της επένδυσης Φ/Β σταθμών στο ΜΔΝ είναι ψηλότερα από τα αντίστοιχα ηπειρωτικά πάρκα, πράγμα με το οποίο συμφωνούμε, εξηγήστε το εξής: Στο Ν/Σ, από το Β τρίμηνο 2011 έως και το Α τρίμηνο 2013, τα Φ/Β έως 100 KWp ΧΕ πληρώνονται 10 Ευρώ/MWH περισσότερο αν είναι ΜΔΝ. Αλλά με μιά φωτεινή εξαίρεση! Το Α και το Β τρίμηνο του 2012, όπου οι ταρίφες περιέργως εξισώνονται. Τι συνταρακτικό ανατρέπει ξαφνικά τη λογική σας μόλις φτάνετε σε αυτά τα δύο εξάμηνα, που δεν υπάρχει ούτε πριν ούτε μετά; Για τα ΜΔΝ, και ιδιαίτερα για μικρά νησιά, μεγάλο ποσοστό του συνολικού κόστους είναι οι δαπάνες των συνδέσεων στο δίκτυο, των χωματουργικών, εργατικών, μεταφορικών, περιφράξεων, σκυροδεμάτων για θεμελειώσεις, και βάσεων αλουμιλίου ή χάλυβος (λόγω αλμύρας, κλπ). Στην περίπτωσή μας οι συλλέκτες κόστησαν αρκετά λιγότερο του 50% του συνολικού κόστους. Με την πάροδο του χρόνου οι Φ/Β συλλέκτες και τα εργατικά έγιναν πιο οικονομικά, οι αντιστροφείς ομοίως, αλλά λιγότερο, και όλα τα άλλα κόστη ακολούθησαν την αντίθετη πορεία. Με τέτοια δεδομένα, για παράδειγμα 30% μείωση στις τιμές των συλλεκτών συνεισφέρει λιγότερο από 15% μείωση στο κόστος του έργου. Συνεπώς οι ποσοστιαίες μειώσεις κόστους με την πάροδο του χρόνου που προφανώς εφαρμόστηκαν στο μοντέλο του υπουργείου έπρεπε να διαφοροποιηθούν για το ΜΔΝ. Εκ του αποτελέσματος που μας παρουσιάζετε, οι διαχρονικές μειώσεις που χρησιμοποιήσατε είναι ύποπτες για την ακρίβειά τους, ακόμα και για το ηπειρωτικό σύστημα. Παραπέμπουμε και στο http://www.nrel.gov/docs/fy13osti/56776.pdf για να ελέγξετε τους υπολογισμούς σας. Επίσης η καθυστέρηση μεταξύ (α) σύμβασης πώλησης (ή παραγγελίας εξοπλισμού αν προτιμάτε) και (β) σύνδεσης του έργου ήταν προφανώς στατιστικά μεγαλύτερη στο ΜΔΝ. Πολλά νησιά δεν έχουν τις κατάλληλες υπηρεσίες της ΔΕΗ επι τόπου, ούτε καν ημερήσια σύνδεση με την πρωτεύουσα. Άρα τα τρίμηνα του μοντέλου σας αδικούν το ΜΔΝ αν δεν ληφθεί υπόψη η πρόσθετη καθυστέρηση. Το πιο σωστό είναι να χρησιμοποιηθεί η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης για την παραμετροποίησή σας και όχι η ημερομηνία σύνδεσης. Αν λάβετε υπόψη την προσφορά των Φ/Β στην προστασία του τουριστικού περιβάλλοντος, καθώς και την σταθερότητα και την επάρκεια του συστήματος των νησιών, ακριβώς επάνω στις ημερήσιες αιχμές της τουριστικής περιόδου, θα πρέπει να τα εξαιρέσετε τελείως από το τσεκούρι του υπό συζήτση Ν/Σ. Μαζί με τα αντίστοιχα αιολικά δεν είναι πιο ακριβά από το diesel που αντικαθιστούν. Θυμηθείτε μόνο τα blackout στη Σαντορίνη πέρυσι.