• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρούση Βασιλική' | 13 Μαρτίου 2014, 11:47

    Καταρχήν διαφωνώ με την τακτική του κουρέματος των τιμών που έχει δεσμευθεί η Πολιτεία δια μέσου της ίδιας ηγεσίας (Μανιάτης ,Μαθιουδάκης ) που υπήρχε τότε στο ΥΠΕΚΑ. Την ανικανότητα τους να προβλέψουν να φτιαχτεί απο την αρχή ένα μητρώο μονάδων ΑΠΕ ώστε να γίνεται συνεχώς έλεγχος για την εγκατεστημένη ισχύ αυτών των μονάδων ώστε αντίστοιχα να προσαρμόζουν τις τιμές για τις νέες συνδέσεις θα την πληρώσουν οι πολίτες που εμπιστεύθηκαν τα λόγια τους και εκ του αποτελέσματος φαίνεται να τους παραμύθιασαν με παχυλές αμοιβές για 20 και 25 χρόνια. θεωρώντας όμως οτι το μη χείρον βέλτιστον προτείνω να γίνει πιο δίκαια η κατανομή των μειώσεων. Ως βασική φιλοσοφία των κινήτρων που δίνονταν για την εγκατάσταση ΑΠΕ ήταν οι η καθιέρωση των εγγυημένων τιμών ανα τεχνολογία να έχει κάποια χαρακτηριστικά. Η φιλοσοφία αυτή ανατρέπεται πλήρως όπως αποδεικνύεται παρακάτω 1.Είναι άδικο να αντιμετωπίζονται οι εγκαταστάσεις από Φ/Β στέγης με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται οι επιχειρήσεις. Διότι οι επιχειρήσεις διέθεσαν χιλιάδες ευρώ και χρηματοδοτήθηκαν από τράπεζες για να βγάλουν κέρδος γνωρίζοντας τις ενδεχόμενες επιπτώσεις. Ενώ ο μη επιτηδευματίας πολίτης, ήθελε να εξασφαλίσει ένα σταθερό έσοδο και εμπιστεύθηκε το Νομοθετικό πλαίσιο που η παρούσα ηγεσία του υπουργείου είχε θεσμοθετήσει από το 2009.Με το έσοδο αυτό προγραμμάτισε π.χ την αποπληρωμή δανείου για το σπίτι που έφτιαξε η αγόρασε και για το οποίο η δόση οχι μόνο δεν μειώθηκε καθόλου αλλά απεναντίας γίνεται όλο και πιο δυσχερής η καταβολή της. 2.Δεν λαμβάνεται υπόψη σας στη μεθοδολογία υπολογισμού ενός οικιακού Φ/Β επάνω στη σκεπή: α)τη δυσκολία της εγκατάστασης, β)τις σκιάσεις που δημιουργούνται γ)τις αποκλίσεις από τον ιδανικό προσανατολισμό, προβλήματα που δεν υπάρχουν στην εγκατάσταση ενός Φ/Β πάρκου έξω στην ύπαιθρο 3. Δεν σέβεται τη φιλοσοφία των προηγούμενων νόμων που λάμβαναν υπόψη τις δυσκολίες κατασκευής ενός Φ/Β στέγης δίνοντας καλύτερη τιμή σε σχέση με τα Φ/Β πάρκα. Οι οικονομίες κλίμακος που επιτυγχάνονται στις μεγάλες εγκαταστάσεις δίνουν ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τα Φ/Β στέγης, και για το λόγο αυτό οι τιμές των Φ/Β στέγης θα πρέπει να είναι αρκετά υψηλότερες απο τις τιμές των Φ/Β υπαίθρου όπως είχαν από την αρχή διαμορφωθεί. Πώς είναι δυνατό ενα Φ/Β στέγης εγκατεστημένο το 4ο τρίμηνο του 2010 να εισπράτει 535 ευρώ /MWH και Φ/Β πάρκο υπαίθρου 415 ευρώ /MWH εγκατεστημένο την ίδια περίοδο, όταν οι αντίστοιχες τιμές για το 2ο τρίμηνο του 2012 εξομοιώνονται σχεδόν πλήρως στα 345 και 340 ευρώ/MWH ? 4. Όλοι γνωρίζουμε οτι το κόστος χρήματος ιδιαίτερα απο τα τέλη του 2011 ήταν πολύ ακριβοτερο σε σχέση με το 2009 και το 2010 κάτι που δεν λαμβάνεται υπόψη καθόλου αφού οι σημαντικότερες μειώσεις γίνονται στα Φ/Β στεγών που συνδέθηκαν το 2012 και αγγίζουν το 45% ενω για τα χρόνια 2010 και 2011 οι μειώσεις είναι απο πολύ μικρές έως μηδαμινές. 5.Είναι άδικο να μειώνεται το έσοδο που έχει υπολογίσει ο πολίτης (για να συμπληρώσει το οικογενειακό του εισόδημα) κατά 40 -50 % στην πλειονότητα των περιπτώσεων Φ/Β στέγης 30.000 εγκαταστάσεις από τις 45.000. Όσο αφορά τον πίνακα του άρθρου 1 βασίζεται σε αναλύσεις των συλλόγων μεγάλων Φωτοβολταϊκών Πάρκων οι οποίοι υπολογίζοντας ένα IRR με τον τρόπο που τους συμφέρει καταδικάζουν τους υπόλοιπους παραγωγούς φωτοβολταϊκής ενέργειας σε τεράστιες μειώσεις. Κλείνοντας θέλω να σημειώσω οτι ο πολίτης που τοποθέτησε τα χρήματα του σε ενα Φ/Β είτε στέγης είτε υπαίθριο το Κράτος είτε τον φορολογεί μέσω του ΦΠΑ που πλήρωσε για την κατασκευή του είτε μέσω του εισοδήματος που δηλώνει στην Εφορία ακόμη και φόρο αλληλεγγύης του βάζει!!! Αντίθετα αυτοί που έβγαλαν τα χρήματα τους στο εξωτερικό είτε προέρχονται απο νόμιμη εργασία είτε απο παράνομη δεν πληρώνουν ουτε ένα ευρώ υπέρ του Δημοσίου και το κράτος κωφεύει αντι να κάνει ελέγχους στα εμβάσματα που έφυγαν τα τελευταία χρόνια στις τράπεζες του εξωτερικού!!