Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη ΧΡΗΣΤΟΣ Σ. | 13 Μαρτίου 2014, 13:23
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΡΘΡΟ 1 Αξιότιμοι κύριοι του ΥΠΕΚΑ. Πως μας καλείτε να εμπιστευθούμε τις νέες μονομερείς συμβάσεις – τιμές όταν κατ’ επανάληψη έχετε φανεί πλήρως αναξιόπιστοι παρά τα όποια μέτρα έχετε λάβει ; Επιπλέον το σχέδιο νόμου δεν συνοδεύεται από αντίστοιχη αιτιολογική έκθεση για να αποδεικνύεται η επίλυση, τόσο του συσσωρευμένου όσο και του ετήσιου ελλείμματος στο λογαριασμό, που φυσικά και δεν προέκυψε από λάθη των επενδυτών αλλά των πολιτικών προϊσταμένων του ΥΠΕΚΑ, την τελευταία 4ετία. Εννοείται ότι θα προασπίσουμε το έννομο συμφέρον μας και νομικά ! Όταν άλλοι, μεσούσης της κρίσης φυγάδευαν κεφάλαια στο εξωτερικό, εμείς επενδύσαμε στη χώρα μας, βάζοντας και προσωπικές εγγυήσεις τις περιουσίες μας !!! Καλό είναι να συμβουλευτείτε τη μελέτη-έκθεση του ΣΠΕΦ σενάριο 3, για να δείτε πόσο διαφορετική θα έπρεπε κατ΄ ελάχιστο να είναι η πρόταση σας, με σοβαρή επέκταση συμβάσεων και κάλυψη του ελλείμματος ως το 2015. Σκανδαλωδώς οι νέες προτεινόμενες τιμές, είναι ευνοϊκές για τα μεγάλα έργα άνω του 1 MWp από το Δ τρίμηνο του 2012. Αλλά και η διαφοροποίηση στις ταρίφες μεταξύ ενός έργου 500 KWp με ένα έργο 5 MWp είναι ουσιαστικά μηδενική, ενώ η διαφορά στο κόστος ανά KWp, είναι τεράστια. Σε κάθε περίπτωση, οφείλετε να περιλάβετε ειδικό άρθρο που να υποχρεώνει τις τράπεζες να εξοφλούνται με συνολική τοκοχρεωλυτική δόση σε ύψος έως 40 % του μέσου ετήσιου τζίρου των πάρκων, έτσι ώστε κανένας επενδυτής να μη νιώθει ότι καταστρέφεται. ΑΡΘΡΟ 3 Προφανώς επιδιώκετε την πλήρη καταστροφή μας , αφού μας ζητάτε να εισφέρουμε από 51,25 % έως 62,3 % του τζίρου του 2013 μαζί με την έκτακτη εισφορά !!! Δηλαδή αποδέχεστε ότι μας οδηγείτε στην αδυναμία κάλυψης των υποχρεώσεων μας, τη στιγμή που στις Τράπεζες έχουμε βάλει υποθήκες τα σπίτια μας και τις ζωές μας. Ο μηδενισμός του συσσωρευμένου ελλείμματος που δημιουργήθηκε από λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΕΚΑ να καλυφθεί με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΛΑΓΗΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό από το πλεόνασμα του πρώτου τριμήνου του 2014!!! Αυτό προτάθηκε από τον κ. Γκαρή , διευθύνοντα σύμβουλο του ΛΑΓΗΕ. Απόσυρση του άρθρου τώρα. ΑΡΘΡΟ 4 Η παράταση που δίνεται ως ανταποδοτικό όφελος για τις προτεινόμενες μειώσεις των ταριφών κάθε άλλο παρά ανταποδοτικό κίνητρο είναι, αφού μετά από 20 χρόνια η τιμή των 80 €/MWh ισοδυναμεί με σημερινή στα 32 €/MWh με προεξοφλητικό επιτόκιο στο 5 % !!!. Με αυτήν την τιμή ούτε τα λειτουργικά έξοδα δεν καλύπτονται !!! Ενδεικτικά για έργο 500 KWp με απώλεια ισχύος στο 75 % λόγω γήρανσης και 1500 ΚWh / KWp , τα έσοδα θα είναι 500 KWp χ 1500 ΚWh / KWp χ 75 % χ 32 €/MWh = 18.000 € ΣΗΜΕΡΑ !!! Τα λειτουργικά είναι σχεδόν διπλά !!! Το μόνο ανταποδοτικό μέτρο που είναι λογικό και δίκαιο, είναι η 10ετής παράταση με τις ίδιες τιμές. ΑΡΘΡΟ 5 Από τη μία διατείνεστε ότι προσπαθείτε να επιλύσετε το πρόβλημα του ειδικού λογαριασμού και από την άλλη αυξάνεται τις ταρίφες σε κάποιες τεχνολογίες ; Πως θα γίνει σχεδιασμός των ενεργειακών εταιρειών σε αυτή τη χώρα, όταν συχνά αλλάζουν όλα, τόσο στις ταρίφες όσο και στην ποσόστωση των επί μέρους τεχνολογιών. Που είναι ο στρατηγικός ενεργειακός σχεδιασμός σε αυτή τη Χώρα ; Στην παράγραφο 10 γγ) και δδ) τα μεγέθη ισχύος είναι ανά έτος ή συνολικά ; Γιατί δεν περιμένετε τα αποτελέσματα της επιτροπής για το στρατηγικό ενεργειακό σχεδιασμό που πρόσφατα ορίσατε και μετά να ορίσετε πλαφόν ; Πάλι προχειρότητες που θα αλλάζουν κάθε τόσο ; ΑΡΘΡΟ 6 Χωρίς τη μελέτη της επιτροπής του στρατηγικού ενεργειακού σχεδιασμού, πως αποφασίζετε για την είσοδο άλλων 1.200 + 300 = 1.500 MWp ΦΒ στο σύστημα ; ΑΡΘΡΟ 7 Παρ. 1. Μειώνετε το τέλος για τους ΟΤΑ από 3 % σε 1,5 % για τα έργα ΑΠΕ πλήν των ΦΒ. Αυτό αποτελεί ισχυρό αντικίνητρο για την αποδοχή των έργων από τις τοπικές κοινωνίες. ΑΡΘΡΟ 10 Παρ. 2 Επιχειρείτε να καταργήσετε την ετήσια αύξηση κατά 0,25 επί του ΔΤΚ των ταριφών που σημειωτέον φέτος είναι αρνητική. Είναι τελείως παράλογο να μην προβλέπεται η τιμαριθμική προσαρμογή σε 25ετείς όπως φαίνεται συμβάσεις, σε μια περίοδο και μια χώρα όπου η οικονομική συγκυρία δεν εξασφαλίζουν καμία σταθερότητα για τους επενδυτές. Παρ. 6. Να επανέλθει η αναστολή μέχρι την έκθεση της επιτροπής του στρατηγικού ενεργειακού σχεδιασμού.