Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη Σύνδεσμος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Ελλάδος (ΣΕΦΕ), Σύλλογος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Δυτικής Ελλάδος | 13 Μαρτίου 2014, 13:16
Επισημάνσεις επιπλέον των άρθρων: 1. Με τον εξορθολογισμό του συστήματος και την εξυγίανση του ΛΑΓΗΕ την οποία υποτίθεται εξασφαλίζει το παρόν σ/ν, η επισφάλεια των δανείων για ΦΒ τείνει πλέον στο μηδέν, άρα τα δάνεια αυτά θα αποτελούν ένα εξαιρετικό δανειακό χαρτοφυλάκιο σαφώς υγιέστερο ακόμη και αυτού των στεγαστικών δανείων (τα οποία εσχάτως δεν είναι και τόσο υγιή). Δεδομένου οι τράπεζες σχεδόν αισχροκερδούν, χρεώνοντας επιτόκια που φθάνουν ακόμη και το 12%, αδιαφορώντας πλήρως για τις τεράστιες απώλειες των παραγωγών με τις ειδικές εισφορές και τις πολύμηνες καθυστερήσεις πληρωμών, είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει πρόβλεψη στο σ/ν ώστε τα υψηλά επιτόκια να μειωθούν. Οι τράπεζες είναι πλέον κρατικές, αφού όλες πήραν κεφάλαια από το ΤΧΣ. Για δάνεια για τα οποία η επισφάλεια τείνει στο μηδέν, δεν είναι έντιμο αλλά ούτε και ορθό με κριτήρια αγοράς, να διατηρούνται υψηλά επιτόκια. Επιβάλλεται λοιπόν να προστεθεί πρόβλεψη στο παρόν σ/ν η οποία να υποχρεώνει τις τράπεζες να αντιμετωπίζει τα δάνεια αυτά τουλάχιστον κατ'αναλογίαν με τα στεγαστικά, τόσο ως προς το χρόνο αποπληρωμής όσο και ως προς το επιτόκιο. 2. Δεν νοείται να απαιτεί ο ΛΑΓΗΕ φορολογική ενημερότητα για να προχωρήσει σε πληρωμές τι στιγμή που θα έχει έστω και ενός μηνός καθυστερημένες οφειλές. Είναι πέραν πάσης έννοιας δικαίου ο ΛΑΓΗΕ να αρνείται πληρωμές σε παραγωγούς στους οποίους χρωστάει τιμολόγια πέραν των 8 μηνών επειδή αυτοί αδυνατούν να πληρώσουν τον ΦΠΑ των τιμολογίων που αυτός τους οφείλει! 3. Από την έναρξη ισχύος εφαρμογής του παρόντος νομοσχεδίου να ξεκινήσει άμεσα η πληρωμή όλων των αναδρομικών οφειλών του ΛΑΓΗΕ προς τους παραγωγούς. Εφόσον θα έχει δρομολογηθεί το κλείσιμο του λογιστικού ελλείμματος, ο ΛΑΓΗΕ θα πρέπει να πάρει δάνειο ώστε να καλύψει το ταμειακό του έλλειμμα. Δεν είναι αποδεκτό να συνεχιστεί αυτός ο άτοκος δανεισμός του ΛΑΓΗΕ από τους παραγωγούς. 4. Πέραν των νομικών προβλημάτων που συνδέονται με την έκτακτη εισφορά, υπάρχει ένας απίστευτος παραλογισμός που πραγματικά καταρρίπτει κάθε έννοια υγιούς κρατικής μηχανής. Η έκτακτη εισφορά κατακρατείται ουσιαστικά από το ΥΠΕΚΑ, αλλά το υπουργείο οικονομικών επιμένει να φορολογήσει τους παραγωγούς για χρήματα που τους έχει πάρει άλλο υπουργείο. Και τελικά τους έκανε τη “χάρη” να δεχθεί απόσβεση (!) του “εξόδου” αυτού της έκτακτης εισφοράς, κατά 20% κάθε χρόνο! Με αποτέλεσμα, ζημιογόνες ελέω κυβέρνησης επενδύσεις (κυρίως μικρές), να καλούνται να πληρώσουν φόρους ως κερδοφόρες! Αυτό, όχι απλώς δεν είναι χρηστή διακυβέρνηση, δεν είναι καν διακυβέρνηση. Απαιτούμε το προφανές, να μην φορολογούμαστε για ποσά που μας έχουν παρακρατηθεί, όπως η «έκτακτη εισφορά». 5. Να θεσμοθετηθεί πλήρης διαφάνεια στα λεπτομερή οικονομικά στοιχεία του ΛΑΓΗΕ. Ειδικότερα δε, να αναρτηθούν στη σελίδα του ΛΑΓΗΕ, ο αριθμός των μονάδων ΑΠΕ ανά κατηγορία είδους και μεγέθους, χρόνο σύνδεσης και ταρίφα. Να οριστεί ανεξάρτητο όργανο ελέγχου των οικονομικών του ΛΑΓΗΕ (π.χ. από τη ΡΑΕ) το οποίο θα σημαίνει εγκαίρως συναγερμό όταν διαφαίνεται προβληματική πορεία ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον κρίσεις με τόσο τραγικά αποτελέσματα όπως η παρούσα. 6. Ο απίστευτος ερασιτεχνισμός των πολιτικών αποφάσεων οι οποίες οδήγησαν στο παρόν τραγικό αδιέξοδο ενός τόσο σημαντικού τομέα όπως αυτός των ΑΠΕ, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι λήπτες των αποφάσεων και οι επικεφαλής οργανισμών σε τομείς όπως η ενέργεια δεν πρέπει να είναι ερασιτέχνες πολιτικοί αλλά έμπειροι τεχνοκράτες οι οποίοι θα είναι καθ’όλα υπόλογοι για τα αποτελέσματα των αποφάσεων και ενεργειών τους. Σύνδεσμος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Ελλάδος (ΣΕΦΕ) Σύλλογος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών Δυτικής Ελλάδος