Αρχική Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμούΆρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑΣχόλιο του χρήστη nikos r | 13 Μαρτίου 2014, 15:46
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι κύριοι, Κατ αρχάς, το νομοσχέδιο «new deal αλά ελληνικά» είναι κυριολεκτικά φτιαγμένο στο πόδι. Ο ληστρικός τρόπος θα καταπέσει σε οποιοδήποτε δικαστήριο. Τα προβλήματα που δημιουργεί είναι περισσότερα από αυτά που θεωρητικά καλείται να λύσει. Ως νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί και συνεπώς δεν επιδέχεται ουσιαστικού σχολιασμού. Παρόλα αυτά, ενδεικτικά σημεία παραλογισμού είναι τα κάτωθι: Σχετικά με το εκβιαστικά ζητούμενο πιστωτικό τιμολόγιο για το 35% του κύκλου εργασιών, ακόμα και αν δεν εξετάσουμε τον εκβιαστικό τρόπο, ως ποσοστό είναι εξοντωτικό. Εάν δε, η συγκεκριμένη κίνηση οδηγεί σε ζημία λόγω των λοιπόν εξόδων (τόκοι δανείων, συντήρηση, ενοίκιο κλπ) τότε έχουμε μία προφανή δήμευση ποσοστού της περιουσίας του νομικού/φυσικού προσώπου, καθώς δεν αφαιρείται ποσοστό κέρδους αλλά κομμάτι από την ιδιοκτησία. Το πρωτότυπο σε αυτό το σημείο είναι η πλήρης αντιστροφή των σχέσεων: Ο παραγωγός από πιστωτής μετατρέπεται σε οφειλέτη! Ο μόνος τρόπος αποδοχής πληρωμής ενός ποσοστού (μικρότερου ίσου του 15% του ετήσιου τζίρου και όχι παραπάνω βεβαίως), θα ήταν η θεώρηση του ποσού ως προκαταβολή φόρου εισοδήματος, το οποίο δηλαδή θα καλύπτει ισόποση μελλοντική φορολογική υποχρέωση. Άλλωστε το ζητούμενο είναι ο υποσκελισμός του ειδικού λογαριασμού. Αναφορικά στο άρθρο 1: Να απαλείφει ο όρος «τιμή αποζημίωσης». Οι συμβάσεις που έχουμε είναι συμβάσεις πώλησης Η/Ε και είναι ακατανόητη η κεκαλυμμένη προσπάθεια επαναπροσδιορισμού του «τιμήματος πώλησης» ανά MWh σε «τιμή αποζημίωσης». Αναφορικά στο νέο πίνακα: Όπως ορθά έχουν σχολιάσει και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στη δημόσια διαβούλευση, δεν ανταποκρίνεται σε οποιαδήποτε λογική. -Οι λήπτες επιχορήγησης έως το 2009 (έως 60%) έχουν διαφορά στην τιμολόγηση ανά MWh, 4,35% (έως 2009 ΧΕ 460, ΜΕ 440) ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2012 οι λήπτες επιχορήγησης (έως 40%) έχουν διαφορά 30,50% (α τριμ 2012 ΧΕ 295, ΜΕ 205). - Η πρόθεση ορισμού όλων των παραγωγών αρχικά ως ΜΕ, πέραν από απόδειξη της ανεπάρκειας της αρμόδιας υπηρεσίας, προδιαθέτει για τη συνέχεια: Νέα παραμετροποίηση του τιμήματος πώλησης ανά MWh με βάση την υπεύθυνη δήλωση κόστους έργου που υποχρεωτικά καλείται να δώσει ο παραγωγός. -Το τίμημα πώλησης ανά MWh είναι χαμηλότερο στις εγκαταστάσεις έως 10kWp από έργα δυναμικότητας 100 kWp από το τρίτο τρίμηνο του 2012 και μετά. - Ακόμα και το επιχείρημα της υπέρτερης του επιθυμητού εγκατάστασης ΦΒ σταθμών δεν ευσταθεί, καθώς στο ΜΔΝ εγκαταστάθηκαν ακριβώς τα ζητούμενα από το νομοθέτη, την επιθυμητή στιγμή και στο οριζόμενο μέγεθος. Αυτό δεν ανέκοψε ωστόσο την επιθυμία για απομύζηση των εσόδων τους. Σχετικά με τη διαμόρφωση διαφορετικών τιμημάτων πώλησης Η/Ε εάν έχει ληφθεί επιχορήγηση ή όχι, εισάγει τη διάκριση μεταξύ κλάδων, καθώς εάν υπήρχε ισονομία εφόσον εφαρμοζόταν αυτό, θα έπρεπε να εξεταστούν αντίστοιχα όλοι οι κλάδοι στους οποίους έχουν δοθεί επιχορηγήσεις (ξενοδοχεία, εργοστάσια, κλπ) να οριστεί το ΥΟΕΚ (Υπουργικά Οριζόμενο Επιθυμητό Κέρδος) και να αποδοθεί το επιθυμητό ποσό στο εκάστοτε Υπουργείο. Επιπροσθέτως, ποσά προερχόμενα από κοινοτικά κονδύλια, είναι παράνομο και σε πλήρη αντίθεση με το σκοπό που χορηγούνται να καταλήγουν, έστω έμμεσα στο κράτος. Η πρόθεση σας να δοθεί εντολή σε Ανώνυμη Εταιρία να τροποποιήσει μονομερώς μία σύμβαση, στερείται οποιαδήποτε σοβαρότητας. Τελικά με το προτεινόμενο νομοσχέδιο προβλέπεται ο μονομερής επαναπροσδιορισμός του τιμήματος πώλησης ανά MWh, με την έναρξη ισχύος του παρόντος, η μονομερής τροποποίηση των συμβάσεων από ΛΑΓΗΕ, ΔΕΔΗΕ έως τις 31/10/2014 (άρθρο 4 παράγραφος 2), και η αποστολή αυτών στους παραγωγούς έως 31/12/2014, ενώ όλως τυχαίως δεν αναφέρεται πουθενά πότε παύει να χρεώνεται η επιβληθείσα από το 2012 έκτακτη εισφορά. Ανάξιο σχολιασμού. Αναφορικά στο Άρθρο 10: Η ήδη χαμηλή τιμαριθμική αναπροσαρμογή (25% του τιμάριθμου) προξενεί σημαντική μείωση της αξίας του τιμήματος ανά MWh. Η κατάργηση του είναι απαράδεκτη. Να σημειώσω εδώ ότι η ψευδώς οριζόμενη επέκταση σύμβασης (καθώς περιέχει τελείως διαφορετικούς όρους για τα έτη 20-25 σε σχέση με τα προηγούμενα) δεν αποτελεί θέλγητρο για κανένα. Τα 80 ευρώ ανά MWh σε 19 έτη έχουν σημερινή αξία (με μέσο ετήσιο πληθωρισμό 3%) 46 ευρώ. Ο ίδιος νομοθέτης που έχει επανειλημμένως αποτύχει να υπολογίσει ορθά τα απαιτούμενα ποσά για τον ισοσκελισμό του ειδικού λογαριασμού τα τελευταία 2 έτη, ξαφνικά αποκτά την ικανότητα πρόβλεψης της δίκαιας τιμολόγησης της παραγόμενης ενέργειας μετά από 18 έτη!! Αστεία πράματα. Αναφορικά στη διαφοροποίηση των αγροτών: ΚΑΜΙΑ διαφοροποίηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή για λόγους ισονομίας. Δε θα σχολιάσω τη σκοπούμενη αποφυγή της άρσης των στρεβλώσεων του ειδικού λογαριασμού (ΟΤΣ ΑΔΙ κλπ), την έμμεση αποδοχή αποτυχίας του νομοσχεδίου (με αναφορά επάρκειας μέτρων έως το 2020-2025 ούτε τις εμφανώς φωτογραφικές προβλέψεις των τελευταίων άρθρων, όπως 10% αύξηση τιμολόγησης για έργα που αλλάζουν θέση εγκατάστασης ή 300 MWp για έργα ενταγμένα σε fast track… Αντί για new deal, σας απαντώ: See you in Court M*F*. (προς αποφυγή παρεξήγησης M*F* εννοώ My Friends)