Αρχική Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και ΘεσσαλονίκηςΆρθρο 40 – Παραρτήματα – ΔιαγράμματαΣχόλιο του χρήστη Σταμάτιος Κουτσούκος | 30 Μαρτίου 2014, 14:09
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο υποχρεωτικός αποκλεισμός επεκτασιμότητας της ζεύξης Περάματος - Σαλαμίνας προς την κατεύθυνση διπλής ζεύξης Περάματος - Σαλαμίνας - Πάχης Μεγάρων είναι απαράδεκτος και θα επιβαρύνει τους μελλοντικούς χωροτάκτες με έναν πιθανώς ανυπέρβλητο περιορισμό, ο οποίος θα οφείλεται στις οικιστικές αυθαιρεσίες του παρελθόντος στη Σαλαμίνα, καθώς και στην ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού να παράσχει τις αναγκαίες υποδομές στη Σαλαμίνα. Προφανώς τα κακώς εννοούμενα τοπικά συμφέροντα επιζητούν τη νομοθετική εξύψωσή τους πάνω από σχεδιασμούς όπως του Κωνσταντίνου Δοξιάδη. Η διπλή ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας - Πάχης Μεγάρων θα έπρεπε τουναντίον να θεσμοθετηθεί με το παρόν νομοσχέδιο, οδηγώντας στα απαραίτητα έργα βελτίωσης της υποδομής της Σαλαμίνας και εξορθολογισμού της χωροταξίας της (η σημερινή πληθώρα ανεκτέλεστων αποφάσεων αναδάσωσης καταπατημένων δασικών εκτάσεων στη Σαλαμίνα θα έπρεπε να μας προβληματίσει για τη φύση των αντιδράσεων, πέραν των εύλογων περί ανεπάρκειας βασικών υποδομών). Όσον αφορά το μέσο σταθερής τροχιάς περιμετρικά του κεντρικού λιμένα Πειραιά, η επιμονή στην προβολή μέσου άλλου του τραμ προβληματίζει. Αν το ΜΣΤ αυτό δεν είναι τραμ, θα είναι πιθανότατα ασύμβατο με το σύστημα συγκοινωνιών του Πειραιά και θ' αποτελεί στην καλύτερη των περιπτώσεων ένα ακριβό μέσο μετακίνησης εντός της λιμενικής ζώνης για λίγους επιβάτες. Τουλάχιστον προβλέπεται ότι το ΜΣΤ αυτό μπορεί να είναι τραμ, αν και θα έπρεπε αυτή να είναι η βασική υπόθεση. Τέλος, η χάραξη του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας - Θήβας θα έπρεπε να ξεκινά από την σημερινή Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου (η οποία θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο) κόμβου Ασπροπύργου και εισόδου Ελευσίνας, καθώς η εκκίνηση του άξονα από τον κόμβο Αγίου Λουκά της Αττικής Οδού δεν εξυπηρετεί καθόλου την κίνηση από και προς τις νότιες περιοχές του λεκανοπεδίου Αττικής. Διάφορες επί πλέον παρατηρήσεις μπορούν να γίνουν στα παραρτήματα του νομοσχεδίου, αλλά η διατύπωσή τους αφήνει στις περισσότερες περιπτώσεις περιθώρια ικανοποιητικής επίλυσης των ασαφειών, οπότε δεν είναι χρήσιμη η εξαντλητική τους αναφορά εδώ.