Αρχική Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και ΘεσσαλονίκηςΆρθρο 29 – Μεταφορές, ΜετακινήσειςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΑΡΑΣ ΤΙΩΡΓΟΣ | 30 Μαρτίου 2014, 23:42
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΗΜΑΡΑ Περιφερειακού Συμβούλου Αττικής ΓΙΑ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΡΟ Στο κατατεθέν νομοσχέδιο για το ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ προβλέπονται νέες μελλοντικές επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ. Οι προβλεπόμενες επεκτάσεις είναι νέες γραμμές ακτινωτά διατεταγμένες από το κέντρο προς την περιφέρεια ή είναι επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών. Αυτό που λείπει στην Αττική είναι μια περιμετρική γραμμή που θα περνάει από τα κεντρικά σημεία – πλατείες των προαστίων- πόλεων. Οι υφιστάμενες γραμμές ακολουθούν κυρίως οδικούς άξονες και δεν περνούν από τα κέντρα των πόλεων, έτσι οι κάτοικοι πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλο μέσο μετακίνησης προς τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και συνήθως χρησιμοποιούν το Ι.Χ αυτοκίνητο, επιβαρύνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και προσθέτοντας ρύπους στην πόλη. Η μεγαλύτερη σε μήκος από τις νέες προβλεπόμενες γραμμές ΜΕΤΡΟ ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας και οι νέοι σταθμοί θα είναι πάλι έξω από τα κέντρα των πόλεων. Έτσι μια σειρά περιμετρικών Δήμων όπως η Καλλιθέα , η Νέα Σμύρνη, η Καισαριανή, ο Χολαργός, η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι, η Ν. Φιλαδέλφεια , οι Άγιοι Ανάργυροι κ.λ.π. θα στερούνται σταθμών ΜΕΤΡΟ στα πιο κεντρικά σημεία τους. Η έλλειψη περιμετρικής γραμμής ΜΕΤΡΟ κάνει πιο χρονοβόρες και ενεργοβόρες τις μετακινήσεις. Για παράδειγμα για να μετακινηθεί κάποιος με ΜΕΤΡΟ από τη πλατεία Χαλανδρίου στη γειτονική Καλογρέζα θα χρειάζεται να πάει με Ι.Χ. ή άλλο μέσο σ΄ ένα σταθμό ΜΕΤΡΟ και στη συνέχεια να ταξιδεύσει στο κέντρο της Αθήνας για να γυρίσει στη Ν. Ιωνία και από εκεί πάλι να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μεταφοράς για το σπίτι του. Εάν δεν γίνει η πρόβλεψη για περιμετρική γραμμή ΜΕΤΡΟ στο ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ η Αθήνα και οι περιμετρικοί Δήμοι θα συνεχίσουν να δέχονται τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από τα ρυπαίνοντα οχήματα. και οι μετακινήσεις θα κοστίζουν ακριβά στον πολίτη και στο περιβάλλον . Όσα λέγονται για βιώσιμη κινητικότητα θα μένουν λόγια κενά περιεχομένου. Η περιμετρική γραμμή πρέπει να σχεδιαστεί τώρα και να περιλαμβάνεται στο ρυθμιστικό σχέδιο, έστω και εάν καθυστερήσει η κατασκευή της. Η χάραξη της νέας γραμμής πρέπει να ληφθεί υπ΄ όψιν στη μελέτη και των άλλων προβλεπόμενων επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ γιατί θα συνδέεται με αυτές. Επειδή η επόμενη τροποποίηση του ρυθμιστικού σχεδίου δεν γνωρίζουμε πότε θα γίνει , είναι απόλυτη ανάγκη να κινηθούν ΤΩΡΑ να περιληφθεί η περιμετρική γραμμή ΜΕΤΡΟ στο ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ . Επειδή ακούστηκε το επιχείρημα «καλή είναι η ιδέα αλλά χρειάζεται μελέτη για την χάραξη» αρκεί στο νόμο του ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ να διατυπώνεται η ανάγκη μελέτης ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΜΕΤΡΟ που να συνδέει τα προαναφερόμενα προάστια έστω περιγραφικά και χωρίς σχέδιο χάραξης. Λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχουν επιχειρήματα ότι δεν θα υπάρχουν χρήματα μέχρι το έτος 2021. Το αντεπιχείρημα είναι ότι προβλέπονται στο αναφερόμενο νομοσχέδιο για το ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ άλλα έργα όχι τόσο αναγκαία όπως το τεράστιο ΤΟΥΝΕΛ στον Υμηττό μεταξύ Αργυρούπολης- Παιανίας που είναι σε αντίθετη κατεύθυνση από την βιώσιμη κινητικότητα, ανάλογα ισχύουν για το προβλεπόμενο έργο σύζευξης Περάματος-- Σαλαμίνας. Εάν δεν υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα χρήματα η προτεινόμενη γραμμή ΜΕΤΡΟ μπορεί να γίνει τμηματικά με την πρώτη φάση σε μορφή ενός μεγάλου πετάλου. ***Για να δοθεί μια εικόνα και να κατανοηθεί καλύτερα η αναγκαιότητα και οι εξυπηρετήσεις των πολιτών σχεδιάστηκε μια ενδεικτική χάραξη της προτεινόμενης γραμμής ΜΕΤΡΟ πάνω στο χάρτη. . ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΑΡΑΣ Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής ΑΤΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ