Αρχική Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμόςΆρθρο 08 – Μητροπολιτικό Σχέδιο ΑττικήςΣχόλιο του χρήστη Μαρω Ευαγγελίδου | 18 Μαΐου 2014, 21:54
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΚΟΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ 7 ΚΑΙ 8 Η κατάργηση των ΡΣ σαν διακριτή βαθμίδα σχεδίων και η πρόβλεψη ταύτισης του μεν ΡΣΑ με το ΠΠ Αττικής του δε ΡΣΘ με σχέδιο εξειδίκευσης του ΠΠ Κ Μακεδονίας, είναι μια πρόταση που φαινόταν να έχει ωριμάσει στο επιστημονικό και πολιτικό πλαίσιο. Όμως και τα δύο άρθρα είναι διατυπωμένα μάλλον πρόχειρα και δεν εκφράζουν ακριβώς αυτήν την πρόταση, ενώ παράλληλα η εσπευσμένη κατάργηση των Οργανισμών ΡΣΑ-Θ από το ΥΠΔΜΗΔ με προβληματική θέσπιση διάδοχου σχήματος στο ΥΠΕΚΑ πριν ακόμα ολοκληρωθεί το νέο οργανόγραμμα, προκάλεσε μεγάλη σύγχυση στην όλη διαδικασία μετάβασης. Επί πλέον τα δύο άρθρα του ΣΝ δεν λαμβάνουν υπόψη και δεν ενσωματώνουν δημιουργικά την ιστορική εμπειρία από την μακρόχρονη ισχύ των στρατηγικών αυτών σχεδίων και των αντίστοιχων Οργανισμών μητροπολιτικού σχεδιασμού και περιβαλλοντικής προστασίας. Για παράδειγμα: - το ΡΣΑ (ως σχέδιο Περιφερειακής εμβέλειας μεν αλλά και στρατηγικού- πολεοδομικού χαρακτήρα) δεν περιλαμβάνει μόνο κατευθύνσεις αλλά και ένα σαφές μοντέλο διάρθρωσης της χωρικής ανάπτυξης και κινητικότητας στην Αττική, - η πρόταση που διατυπώνω ανωτέρω στο άρθρο για τα ΠΠ, για την πρόβλεψη χωρικής ή θεματικής εξειδίκευσης του ΠΠ, μπορεί να καλύψει το θέμα του ΡΣΘ αλλά επίσης αποτελεί μια θετική εμπειρία του ΡΣΑ που έδωσε την δυνατότητα έκδοσης ειδικών ΠΔ/των εξειδίκευσης (πχ το ΠΔ για τις παραγωγικές ζώνες, τις περιοχές προστασίας, ή τον παράκτιο χώρο, ή τα ειδικά ΠΔ Ζωνών Ελεγχόμενης Ανάπτυξης ΖΕΑ που έχουν την δυνατότητα να προβλέπουν συνδυαστικά στρατηγικές κατευθύνσεις και κανονιστικές ρυθμίσεις). Εν τω μεταξύ προωθείται παράλληλα η έγκριση του νέου ΡΣΑ για το οποίο υπήρξε μεν ευρεία διαβούλευση (στο σχέδιο ΡΣΑ/11) αλλά όχι επί του νέου σχεδίου (ΡΣΑ/13), για το οποίο επίσης δεν υπήρξε αιτιολόγηση των αλλαγών που προέκυψαν έναντι του προηγουμένου. Ιδιαίτερα επισημαίνω ότι στο σχέδιο ΡΣΑ/11 υπήρχαν προτάσεις νομοθετικής ρύθμισης για την βελτίωση του συστήματος σχεδιασμού και της εσωτερικής συνοχής του, οι οποίες αφαιρέθηκαν από το σχέδιο ΡΣΑ/13 ώστε να συμπεριληφθούν στο υπόψη ΣΝ που αφορά τροποποίηση του συστήματος χωρικού σχεδιασμού, αλλά δεν συμπεριελήφθησαν. ΠΡΟΤΑΣΗ: Ειναι αναγκαίο να συμπληρωθούν τα δύο άρθρα και κυρίως το 8, διότι η περιγραφή του περιεχομένου και του ρόλου (ως προς τις νομικές συνέπειες) του ΜΣΑ είναι ελλιπέστατη και δεν υπάρχει λόγος να παραπεμφθεί στο προβλεπόμενο ΠΔ. Επίσης η μετάβαση από το ένα είδος σχεδίου στο άλλο δεν φαίνεται να έχει μελετηθεί επαρκώς. (δεν αρκεί η αντικατάσταση του όρου) ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΗ ΕΠΞΕΡΓΑΣΊΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 7 και 8 ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΡΣΑ και ΡΣΘ υπό το νέο πνεύμα. Επίσης θα πρέπει να δοθεί στη διαβούλευση το σχέδιο ΠΔ/τος του νέου οργανογράμματος του ΥΠΕΚΑ, το οποίο θα πρέπει να συμβαδίζει με την αναδιάταξη των αρμοδιοτήτων που προκαλεί το ΣΝ.