Αρχική Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμόςΆρθρο 13 – Μεταβατικές και Καταργούμενες Διατάξεις – Γενικές μεταβατικές διατάξεις και εναρμόνιση επιπέδων σχεδιασμούΣχόλιο του χρήστη ΣΕΜΠΧΠΑ | 21 Μαΐου 2014, 16:20
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 13: Μεταβατικές διατάξεις - Προβλέπεται ότι όλες οι εξουσιοδοτικές διατάξεις θα εκδοθούν εντός εξαμήνου (νέα σταθερότυπα, προδιαγραφές μελετών, προσδιορισμός γενικών και ειδικών μελετών, κ.α.). Σε κάθε περίπτωση, θετικά αξιολογείται η πρόβλεψη της ταχείας τυποποίησης όλων των προαπαιτούμενων θεσμικών κειμένων για την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης και την εκκίνηση της ουσιαστικής εφαρμογής του χωρικού σχεδιασμού στην επικράτεια. Υπενθυμίζεται δε, για να ληφθεί υπόψη, ότι από την ψήφιση του Ν. 2508/97 μέχρι την έκδοση των προδιαγραφών των ΓΠΣ και Πολεοδομικών Μελετών πέρασαν 3 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων δεν προκηρύχθηκε καμία τέτοιου είδους μελέτη. Στα πλαίσια της τυποποίησης αυτής προτείνονται τα εξής: - Να προβλεφθεί η αποσύνδεση ξεχωριστών γεωλογικών μελετών από τον πολεοδομικό σχεδιασμό και την έγκριση των Σχεδίων (ΓΠΣ, νέων ΤΧΣ ή ΕΧΣ) στο βαθμό που προκαλούν πολύ μεγάλη χρονική και οικονομική επιβάρυνση χωρίς να προσθέτουν ουσιαστικό αποτέλεσμα σε αυτή την κλίμακα σχεδιασμού. Επισημαίνεται ως παράδειγμα ότι σε περιπτώσεις ορεινών δήμων, υπάρχει η υποχρέωση κάλυψης από τη γεωλογική μελέτη του συνόλου της έκτασης (συμπεριλαμβανομένων ορεινών, δασικών, αγροτικών και άλλων εκτάσεων που δεν αποτελούν πεδίο εγκατάστασης δραστηριοτήτων ή πεδίο οικιστικής επέκτασης). Οι σχετικές ανάγκες αυτές καλύπτονται στα υποκείμενα επίπεδα σχεδιασμού (Ρυμοτομικό Σχέδιο). - Αφετέρου προτείνεται η προσθήκη εξουσιοδοτικής διάταξης για την τυποποίηση και της διαδικασίας εκπόνησης και θεσμοθέτησης μελετών, στην οποία να προβλέπεται μέγιστος χρόνος ανά φάση μελέτης αλλά και μέγιστος χρόνος στο μεσοδιάστημα από την ολοκλήρωση μιας φάσης έως την εκκίνηση της επόμενης. Σήμερα τέτοια πρόβλεψη εκλείπει, με αποτέλεσμα τους τεράστιους χρόνους ολοκλήρωσης των μελετών (πάνω από 10ετία) με τις καθυστερήσεις να εντοπίζονται ως επί το πλείστον στο μεσοδιάστημα μεταξύ των φάσεων, όπου η αρμόδια αρχή δεν δίνει εντολή εκκίνησης της επόμενης φάσης για πολλά χρόνια. - Στην ίδια λογική, προτείνεται η τυποποίηση της διαδικασίας διαβούλευσης, όπου αυτή αποτελεί μέρος της διαδικασίας ολοκλήρωσης της μελέτης, και η εξειδίκευση του τρόπου διαβούλευσης και συμμετοχής με στόχο τόσο την επιτάχυνση των διαδικασιών όσο και τη διασφάλιση της ενημέρωσης των πολιτών για την ενίσχυση της ποιότητας της διαβούλευσης και την επίτευξη της μέγιστης δυνατής συναίνεσης. Προτείνεται η αξιοποίηση βέλτιστων πρακτικών που έχουν αναπτυχθεί διεθνώς τα τελευταία χρόνια. - Στην παρ.3 αναφέρεται ότι «Εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης ή τροποποίησης ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ συνεχίζονται με βάση τις προϊσχύουσες διατάξεις, αν κατά τη δημοσίευση του παρόντος έχει ανατεθεί η σχετική μελέτη». Προτείνεται να αλλάξει σε «έχει προκηρυχθεί η σχετική μελέτη», στο βαθμό που οι μελέτες αυτές δεσμεύουν πόρους της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου (για να μη χαθούν οι σχετικές δεσμεύσεις). - Τέλος, η παρ. 5 με την οποία ορίζεται ότι «εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης ή τροποποίησης Περιφερειακών Πλαισίων Χωροταξικού Σχεδιασμού ολοκληρώνονται είτε με τις διατάξεις του παρόντος νόμου είτε με τις προϋφιστάμενες διατάξεις» δημιουργεί ασάφεια καθώς δεν είναι αντιληπτό ποιος και με ποια διαδικασία αποφασίζει αν θα ακολουθηθούν οι διατάξεις του παρόντος νόμου ή οι προϋφιστάμενες διατάξεις. _______________ Μπορείτε να δείτε το συνολικό κείμενο της γνωμοδότησης αναρτημένο εδώ: http://www.chorotaxia.gr/ftp/2014/Gnomodotisi%20SEMPXPA%20v20140521_FINAL.pdf