Αρχική Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ν. 4123/2013Σχόλιο του χρήστη ΑΕ ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ ΤΙΤΑΝ | 12 Σεπτεμβρίου 2014, 11:26
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα θέλαμε να επαναλάβουμε την θέση μας (όπως την έχουμε γνωστοποιήσει σε προηγούμενες διαβουλεύσεις) όσον αφορά την τήρηση ελάχιστου αποθέματος σε πετρελαϊκό κώκ: "Η εταιρία μας σύμφωνα με το ν.3054/2002 και τον ν.4123/2013 σαν μεγάλος καταναλωτής πετρελαϊκού κώκ (πάνω από 150.000 τν ετησίως) εμπίπτει στην τήρηση ελάχιστου επιπέδου αποθεμάτων προϊόντων πετρελαίου. Στα πλαίσια της διαβούλευσης λοιπόν θα θέλαμε να σχολιάσουμε τα παρακάτω: 1. Το πετρελαϊκό κώκ είναι παραπροϊόν πετρελαϊκής επεξεργασίας από ειδικές εγκαταστάσεις (cokers) 2. O σκοπός του νομοθέτη των Κοινοτικών Οδηγιών που θέσπισαν την υποχρέωση διατήρησης ενός ελαχίστου επιπέδου αποθεμάτων αργού πετρελαίου ή/και προϊόντων πετρελαίου από τα κράτη μέλη (Οδηγίες 2009/119/ΕΚ , 2006/67/ΕΚ, 72/238/ΕΟΚ, 68/414/ΕΟΚ) είναι σαφής και προφανής και αφορά “στην αντιμετώπιση από τα κράτη μέλη κρίσεων εφοδιασμού της Κοινότητας με ενεργειακά προϊόντα”. 3. Ωστόσο, το πετρελαϊκό κώκ δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τρίτους πλην εταιριών παραγωγής κλίνκερ/τσιμέντου, παρά μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, αφού απαιτείται ειδικός μηχανολογικός εξοπλισμός για τη θραύση και κονιορτοποίηση του σε σκόνη, ώστε να καταστεί δυνατή η καύση του σε κλιβάνους. Τέτοιο εξοπλισμό διαθέτουν κατά κανόνα μόνο τα εργοστάσια παραγωγής τσιμέντου και ως εκ τούτου τυχόν αποθέματα πετρελαϊκού κώκ δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άλλες βιομηχανίες πλην τσιμεντοβιομηχανιών ακόμα και σε περίοδο ενεργειακής κρίσης. Είναι συνεπώς σαφές ότι η διατήρηση αποθεμάτων πετρελαϊκού κώκ έκτακτης ανάγκης δεν εξυπηρετεί του σκοπούς της σχετικής νομοθεσίας, και το μόνο που συνεπάγεται είναι η επιβολή ενός επιπλέον σημαντικού οικονομικού βάρους στην ήδη επιβαρυμένη ελληνική τσιμεντοβιομηχανία. 4. Περαιτέρω,, όπως σαφώς αναφέρεται στην Οδηγία 2006/67/ΕΚ, η σχετική νομοθεσία αφορά στο αργό πετρέλαιο και τα εισαγόμενα προϊόντα «που καταλαμβάνουν σημαντική θέση στον εφοδιασμό της Κοινότητας σε ενεργειακά προϊόντα». Πρέπει να επισημανθεί ότι το πετρελαϊκό κώκ, λόγω των όσων αναφέρθηκαν αμέσως ανωτέρω (παρ.3), τυγχάνει περιορισμένης και δη εξειδικευμένης χρήσης, αφού, όπως προελέχθη, χρησιμοποιείται ως καύσιμο κυρίως σε κλιβάνους τσιμεντοβιομηχανιών. Είναι, συνεπώς, προφανές ότι το πετρελαϊκό κώκ δεν καταλαμβάνει σημαντική θέση στο εφοδιασμό της Κοινότητας σε ενεργειακά προϊόντα και ως εκ τούτου πρέπει να εξαιρεθεί από την υποχρέωση τήρησης αποθεμάτων έκτατης ανάγκης."