Αρχική Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ν. 4123/2013Σχόλιο του χρήστη Αμοιρόγλου Γεωργία | 12 Σεπτεμβρίου 2014, 12:31
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο αντικαθιστώμενο Άρθρο 7 του ν. ν. 4123/2013 (παράγραφος 5β, εδ. 1): προτείνεται η προσθήκη ", που τηρούν μέρος τουλάχιστον των αποθεμάτων τους στην ΕΚΦΔΑ ΑΕ." - τελικό προτεινόμενο κείμενο:β) Σε οικονομικούς φορείς, που τηρούν μέρος τουλάχιστον των αποθεμάτων τους στην ΕΚΦΔΑ ΑΕ. Στο αντικαθιστώμενο Άρθρο 7 του ν. ν. 4123/2013 (παράγραφος 6β): προτείνεται η διαγραφή του "τους προμηθευτικούς συνεταιρισμούς ή κοινοπραξίες του άρθρου 7 παρ. 10 του ν. 3054/2002, τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας του άρθρου 7 παρ. 11 του ν. 3054/2002, τις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις αυτών" - τελικό προτεινόμενο κείμενο: β) τις εταιρίες εμπορίας, Στο αντικαθιστώμενο Άρθρο 7 του ν. ν. 4123/2013 (παράγραφος 6γ, εδ.1): προτείνεται η προσθήκη του "τους προμηθευτικούς συνεταιρισμούς ή κοινοπραξίες του άρθρου 7 παρ. 10 του ν. 3054/2002, τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας του άρθρου 7 παρ. 11 του ν. 3054/2002, τις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις αυτών και" - τελικό προτεινόμενο κείμενο: γ) τους προμηθευτικούς συνεταιρισμούς ή κοινοπραξίες του άρθρου 7 παρ. 10 του ν. 3054/2002, τους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας του άρθρου 7 παρ. 11 του ν. 3054/2002, τις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις αυτών και τους μεγάλους τελικούς καταναλωτές. Στο αντικαθιστώμενο Άρθρο 7 του ν. ν. 4123/2013 (παράγραφος 15): σχόλιο: Το (α) και το (γ) δεν είναι το ίδιο έσοδο? Χρειάζεται επανάληψη? Στο αντικαθιστώμενο Άρθρο 7 του ν. ν. 4123/2013 (παράγραφος 16, εδ.1): Προτείνεται η προσθήκη του ",για τις απευθείας αγορές τους από τους κατόχους άδειας διύλισης στη χώρα ή από εισαγωγές, εξαιρουμένων των καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων" - τελικό προτεινόμενο κείμενο: 16. Για την διασφάλιση της εκπλήρωσης του ειδικού σκοπού της παραγράφου 3 επιβάλλεται υπέρ της ΕΚΦΔΑ ΑΕ ειδικό τέλος απόκτησης και διατήρησης αποθεμάτων πετρελαίου, το οποίο ανέρχεται σε [ ] ευρώ ανά χιλιόλιτρο πετρελαιοειδούς προϊόντος του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 3054/2002 (Α’ 230) που διακινούν, για τις απευθείας αγορές τους από τους κατόχους άδειας διύλισης στη χώρα ή από εισαγωγές, εξαιρουμένων των καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων: Στο αντικαθιστώμενο Άρθρο 7 του ν. ν. 4123/2013 (παράγραφος 16δ, εδ.1): Προτείνεται η διαγραφή του"για τις απευθείας αγορές τους από τους κατόχους άδειας διύλισης στη χώρα ή από εισαγωγές, εξαιρουμένων των καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων" - τελικό προτεινόμενο κείμενο:δ) οι μεγάλοι τελικοί καταναλωτές. Στο αντικαθιστώμενο Άρθρο 7 του ν. ν. 4123/2013 (παράγραφος 20, εδ.2): σχόλιο στο "το σύνολο του ενεργητικού και παθητικού της εταιρίας περιέρχεται στο Ελληνικό Δημόσιο" :Ακόμη και το μετοχικό κεφάλαιο με το οποίο συμμετέχουν οικ. φορείς μετά από αύξ. ΜΚ??? Στην αντικαθιστώμενη παράγραφο 3 του άρθρου 8 του ν. 4123/2013, εδ. 1: Προτείνονται οι προσθήκες του ",που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10%," και του "και δεν μπορεί να υπερβαίνει τον εκάστοτε μέσο όρο του αντίστοιχου κόστους της συναφούς αγοράς" - τελικό προτεινόμενο κείμενο: Παρά τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που εκδίδεται σε ετήσια βάση, κατόπιν πρότασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΦΔΑ ΑΕ, μπορεί να επιβάλλεται υποχρέωση στους οικονομικούς φορείς να μεταβιβάζουν τουλάχιστον ένα (συγκεκριμένο) μέρος, που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10%, των υποχρεώσεών τους διατήρησης αποθεμάτων στην ΕΚΦΔΑ ΑΕ, το ίδιο για όλους τους οικονομικούς φορείς, έναντι καθοριζόμενης στην ίδια απόφαση εισφοράς, η οποία επιβάλλεται ανά μετρικό τόνο πετρελαιοειδούς προϊόντος του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 3054/2002 (ΦΕΚ Α’ 230), ανταποκρίνεται στο συνολικό κόστος των υπηρεσιών που παρέχονται από την ΕΚΦΔΑ ΑΕ και δεν μπορεί να υπερβαίνει τον εκάστοτε μέσο όρο του αντίστοιχου κόστους της συναφούς αγοράς. Στις αντικαθιστώμενη παράγραφο 2 του άρθρου 20 του ν. 4123/2013 (β): Προτείνεται η προσθήκη του "που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνουν το μέσο όρο αποζημιώσεων αντίστοιχων αποδοχών για αντίστοιχο προσωπικό συναφών υπηρεσιών," - τελικό προτεινόμενο κείμενο: β) στην παράγραφο 12, στους Υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, να καθορίζουν τις αποδοχές του Διευθύνοντος Συμβούλου, την αποζημίωση των λοιπών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και τις αποδοχές και τις κάθε είδους πρόσθετες αποζημιώσεις του προσωπικού της ΕΚΦΔΑ ΑΕ, που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνουν το μέσο όρο αποζημιώσεων αντίστοιχων αποδοχών για αντίστοιχο προσωπικό συναφών υπηρεσιών, Ως προς τις τροπ/σεις του 3054: ΣΧΟΛΙΟ: άλλη μια τροπ/ση του ν. 3054, χωρίς να λαμβάνεται καμιά μέριμνα για τις προταθείσες από τις εταιρείες εμπορίας και το ΣΕΕΠΕ προσαρμογές και τροποποιήσεις, που απαιτούνται για την ομαλή ολοκλήρωση της ένταξης των λιπαντικών στο νόμο αυτό και την απρόσκοπτη λειτουργία των ρυθμίσεων περί αποθεμάτων εκ μέρους και των εταιρειών λιπαντικών. Να σημειώσουμε ότι η περίοδος «χάριτος» για την (σύμφωνα με το νόμο) τήρηση αποθεμάτων εκ μέρους των εταιρειών αυτών φθίνει αλλά ρύθμιση των σχετικών με αυτά νομοθετικών προβλέψεων για την σύσταση και λειτουργία πιστοποιημένων αποθηκών λιπαντικών δεν υφίσταται. Για να είναι δυνατή η ομαλή ένταξη των λιπαντικών στο ν. 3054 και να είναι αυτή εφαρμόσιμη και ελέγξιμη, θα πρέπει κατά τη γνώμη μας να γίνουν και τα εξής: 1. Δημιουργία και προσθήκη ορισμού της έννοιας «λιπαντικά» Στο άρθρο 3, παρ. 1, κατηγορία VI, θα πρέπει να προστεθεί ορισμός των λιπαντικών με στόχο να περιληφθούν σ’ αυτόν όλα τα τελικά προϊόντα για όλες τις εφαρμογές στις οποίες υπάρχει ανάγκη λίπανσης, καθώς και τα βασικά έλαια και τα πρόσθετα με βάση τα οποία γίνεται η παραγωγή των τελικών προϊόντων. Επιλέχθηκε και προτείνεται ο ορισμός που περιέχεται στον Κανονισμό (ΕΚ) 1099/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «για τις στατιστικές ενέργειας», ο οποίος έχει ως εξής: «Υδρογονάνθρακες που παράγονται από υποπροϊόντα απόσταξης ή και επεξεργασία αποβλήτων λιπαντικών ελαίων και χρησιμοποιούνται κυρίως για τον περιορισμό των τριβών μεταξύ των επιφανειών στήριξης. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει όλο το φάσμα των τελικών λιπαντικών ελαίων με ή χωρίς χημική επεξεργασία ή/ και πρόσθετα, από το ατρακτέλαιο μέχρι το κυλινδρέλαιο, καθώς και τα λιπαντικά έλαια που χρησιμοποιούνται σε γράσα, σε λάδια κινητήρων και σε όλο το φάσμα των βασικών αποθεμάτων σε λιπαντικά έλαια». 2. Θεσμοθέτηση νέας άδειας του ν. 3054/2002 ειδικά για τα λιπαντικά Δεδομένου ότι, προκειμένου να επιβληθεί νομοθετικά η υποχρέωση έκδοσης προηγούμενης διοικητικής άδειας για την άσκηση της δραστηριότητας θα πρέπει να συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος - οι οποίοι θα δύνανται να εξυπηρετηθούν μόνο από την υποχρέωση έκδοσης προηγούμενης διοικητικής άδειας -όπως η προστασία της ενεργειακής πολιτικής της Χώρας, της εθνικής άμυνας, κυριαρχίας και ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος, προτείνεται το εξής: - Προσθήκη στο ν. 3054/2002 εμβόλιμου άρθρου 5Β, που θα προβλέπει νέα άδεια για τα λιπαντικά. Στο άρθρο αυτό: Θα θεσπίζεται νέα Άδεια, που μπορεί να εκδίδεται από το ΥΠΕΚΑ, χωρίς τους περιορισμούς των υπολοίπων διατάξεων του ν. 3054/2002 και με ελάχιστες προϋποθέσεις, πχ. ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, ποινικό μητρώο, χαμηλό παράβολο, διαθεσιμότητα/πρόσβαση σε αποθηκευτικούς χώρους κλπ. Σημείωση: Η διαθεσιμότητα αποθηκευτικών χώρων ή η εξασφάλιση πρόσβασης σε αυτούς, είναι απαραίτητη ενόψει της τήρησης των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης. Υπενθυμίζεται ότι αυτοί θα πρέπει να είναι πιστοποιημένοι για την φύλαξη των αποθεμάτων, ώστε να γνωρίζει το Κράτος που βρίσκονται τα αποθέματα και να είναι σε θέση να πραγματοποιεί τους σχετικούς ελέγχους. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει κατ’ αρχήν εμπόδιο τήρησης αποθεμάτων σε αποθήκες τρίτου με συμβατική μεταβίβαση της υποχρέωσης αυτής. Για τους λοιπούς δραστηριοποιούμενους στην εμπορία λιπαντικών, πλην των εισαγωγέων (πχ. μεταπωλητές, σημεία πώλησης, συνεργεία, αντιπροσωπείες κλπ) θα προβλέπεται υποχρέωση εγγραφής τους σε Μητρώο, τον αριθμό του οποίου θα πρέπει να αναγράφουν στα παραστατικά τους (και οι Παραγωγοί στην ετικέτα του προϊόντος), κατ’ αναλογία του άρθρου 15 παρ. 8 του ν. 3054/2002. Θα ορίζεται η υποχρέωση τήρησης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης για τους εισαγωγείς (τα επίπεδα, ο τρόπος και τόπος τήρησης τους θα ορίζονται με παραπομπή στο ν. 4123/2013). Επίσης, υποχρέωση τήρησης αποθεμάτων θα έχουν και οι τελικοί καταναλωτές, οι πρατηριούχοι και οι λοιποί λιανέμποροι, οι οποίοι πραγματοποιούν εισαγωγές. Σημείωση: Η τήρηση αποθεμάτων πρέπει να αναφέρεται σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 90 ημερών που ισχύει για τα καύσιμα λόγω της διαφορετικής φύσης του προϊόντος (η χρήση και η διάρκειά του είναι διαφορετική, τα κανάλια διάθεσης στους καταναλωτές είναι πολύπλοκα, έχει διάφορα στάδια μεταπώλησης και αποθήκευσης και δεν είναι άμεσα αναλώσιμο). Θα θεσπίζεται ότι οι παραβάτες των ανωτέρω θα τιμωρούνται με βάση το άρθρο 17 του ν. 3054/2002 (και όχι το άρθρο 16). Θα ορίζεται ότι για τα λιπαντικά δεν θα έχουν εφαρμογή οι λοιπές διατάξεις του ν. 3054/2002 με εξαίρεση τα άρθρα 9.α, 12 (στο μέτρο που δεν θεσπίζονται ειδικές διατάξεις στο παρόν άρθρο), 13, 13α, 14, 15 παρ.1-8 και 11, και 21, και Θα δίδεται εύλογη προθεσμία (π.χ. έξι (6) μηνών) για την συμμόρφωση στις απαιτήσεις λήψης άδειας και για την ένταξη στο μητρώο των υπόχρεων. Μετά την αντικαθιστώμενη περίπτωση α΄ της παραγράφου 13 του άρθρου 3 του ν. 3054/2002 και πριν την αντικαθιστώμενη περίπτωση β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 3054/2002 Προτείνεται να προστεθεί άρθρο με το οποίο θα τροπ/ται το άρθρο 6 παρ. 4 ώστε να αντικαθίστανται τα λεκτικά των αδειών Β1 και Β2 (μετά την τροπ/ση της άδειας Α τα ΜΗ αφορολόγητα καύσιμα έμειναν χωρίς αδειολογική κάλυψη) και να προστεθεί άδεια Ε ως εξής: Β1. Άδεια Εμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων. Β2. Άδεια Εμπορίας αεροπορικών καυσίμων. Ε. Άδεια εμπορίας λιπαντικών