Αρχική Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ν. 4123/2013Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΚΙΛΗΣ | 12 Σεπτεμβρίου 2014, 12:52
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ : Από το 2010 που ετέθη το ζήτημα του ΚΦΔΑ εν όψει της Κοινοτικής Οδηγίας του 2009, ήταν προφανές ότι η σύσταση θα δημιουργούσε γραφειοκρατία χωρίς προφανές όφελος. Άλλωστε, στην αιτιολογική έκθεση του ν. 4123/2013 προβλεπόταν ότι οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες δεν δικαιολογούσαν τη δημιουργία ΚΦΔΑ. Δεν είναι προφανές τι έχει αλλάξει ως προς αυτές, ώστε σήμερα να παρίσταται επιβεβλημένη η δημιουργία του ΦΟΡΕΑ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν. 4123/2013 - Άρθρο 7 Παρ 3 Είμαστε αντίθετοι στο γεγονός ο ΕΚΦΔΑ να αποτελεί τον μοναδικό φορέα της χώρας στον οποίο μπορούν να ανατίθενται αρμοδιότητες για να αποκτά ή να πωλεί ειδικά αποθέματα. Αντίθετα πρέπει να προβλέπεται και η δυνατότητα δημιουργίας κι ενός ιδιωτικού φορέα με παρόμοιες αρμοδιότητες. Παρ 4 Επιβάλλεται οι προδιαγραφές των αποθηκευτικών της χώρων του ΕΚΦΔΑ, ειδικότερα όσο αφορά τα θέματα ασφαλείας, η διαδικασία πιστοποίησής τους ως αποθηκών τήρησης αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης ή ειδικών, καθώς και η ύπαρξη σε ισχύ άδειας λειτουργίας. Παρ 5 Πρέπει να προβλέπονται οι όροι αυτής της μεταβίβασης, ιδίως οι οικονομικοί. Τα αποθέματα πρέπει να είναι τελικά προϊόντα και σε κάθε περίπτωση να πληρούν τις Ελληνικές προδιαγραφές. Θα πρέπει σε κάθε περίπτωση : (ι) να προσδιορίζονται τα κριτήρια επιλογής του οικονομικού φορέα στον οποίο θα γίνει η μεταβίβαση των καθηκόντων, ώστε να εξασφαλίζεται το κέρδος του Δημοσίου, (ιι) να προσδιορίζονται και προδιαγράφονται οι υποχρεώσεις του προς όν η μεταβίβαση φορέα, (ίσως με υπόδειγμα σύμβασης μεταβίβασης που θα προσαρτηθεί στο νόμο) και (ιιι) να προσδιορίζεται τουλάχιστον το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να ανέρχεται το αντάλλαγμα, καθώς και ο μηχανισμός (formula) υπολογισμού του. Παρ 6 Η πρόβλεψη για υπόδειξη 3 μελών από αντίστοιχους ΚΟΙΝΟΥΣ καταλόγους υποψηφίων οδηγεί σε μηδενική πιθανότητα υπόδειξης έστω και ενός υποψηφίου, αφού αυτός προϋποθέτει συμφωνία των διϋλιστηρίων σε έναν κοινό τους υποψήφιο, των εταιριών εμπορίας/συνεταιρισμών/ κοινοπραξιών/κατόχων αδείας λιανικής σε έναν κοινό δικό τους υποψήφιο και των μεγάλων τελικών καταναλωτών σε κοινό δικό τους υποψήφιο, που είναι πρακτικά ανέφικτος. Συνεπώς, στην ουσία η διάταξη ως έχει προβλέπει το διορισμό και των 3 αυτών μελών από τον κ. Υπουργό ΠΕΚΑ κατά την απόλυτη επιλογή του και χωρίς περιορισμό περί των προσόντων των ούτω διοριζομένων. Επιβάλλεται τα μέλη του ΕΚΦΔΑ να είναι γνώστες του αντικειμένου. Προτείνεται από τα 7 μέλη του ΕΚΦΔΑ, 2 να επιλέγονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, 1 από κάθε διυλιστήριο, 1 από το ΣΕΕΠΕ, και τα υπόλοιπα από κοινούς καταλόγους υποψηφίων των οικονομικών φορέων. Παρ 15 Είμαστε αντίθετοι με την επιβολή οποιουδήποτε «ειδικού τέλους» υπέρ της ΕΚΦΔΑ, που προσθέτει κόστος και οδηγεί σε αύξηση των τιμών των πετρελαιοειδών. Τα έσοδα της ΕΚΦΔΑ ΑΕ πρέπει να προέρχονται μόνο από αυτούς που ζητούν τις υπηρεσίες του. Κατ’ αρχήν, αμφισβητούμε τη σκοπιμότητα της επιβολής ειδικού τέλους, στο βαθμό που ο ΕΚΦΔΑ πρέπει να στοχεύει και να επιτυγχάνει να καλύπτει τα λειτουργικά του έξοδα από τις αμοιβές που θα εισπράττει για την παροχή των υπηρεσιών του, οι οποίες με τη σειρά τους θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικές. Από εκεί και πέρα, δεν είναι κατανοητό σε τι διαφέρουν τα προβλεπόμενα υπό (α) ανωτέρω ποσά από την προβλεπόμενη υπό (γ) εισφορά : αντιλαμβανόμαστε ότι τα προβλεπόμενα υπό (α) περιλαμβάνουν και τα προβλεπόμενα υπό (γ), τα οποία αποτελούν ειδικότερη περίπτωση των υπό (α) αναφερόμενων ποσών, οπότε η αναγωγή τους σε ιδιαίτερη «κατηγορία» εσόδων παρίσταται ως πλεονασμός. Στο σημείο (δ) δεν είναι σαφές αν θα διανέμονται κέρδη στους μετόχους (δηλ. στο Ελληνικό Δημόσιο) και ό,τι τυχόν υπόλοιπο απομένει μετά τη διανομή θα παραμένει στον ΕΚΦΔΑ «για την εκπλήρωση των σκοπών του», ή αν αποκλείεται η διανομή κερδών και συνεπώς όλα τα απομένοντα καθαρά κέρδη παραμένουν στον ΕΚΦΔΑ. Επειδή εξ ορισμού ο ΕΚΦΔΑ είναι μη κερδοσκοπικός, θα πρέπει να γίνει σαφές το δεύτερο, με διαγραφή των λέξεων «τα οποία» και διαμόρφωση της περιόδου υπό (δ) ως ακολούθως : «δ) τα καθαρά κέρδη που τυχόν προκύπτουν για κάθε εταιρική χρήση δεν διανέμονται στους μετόχους, αλλά παραμένουν στην ΕΚΦΔΑ ΑΕ και διατίθενται για την εκπλήρωση του σκοπού της. Παρ 16 Βασική μας θέση αποτελεί η απάλειψη του άρθρου 16, συνωδά με την απάλειψη πρόβλεψης οποιουδήποτε «ειδικού τέλους υπέρ ΕΚΦΔΑ» για τους προαναφερόμενους (ανωτέρω στο άρθρο 15) λόγους. - Άρθρο 8 Παρ 3 Σε μια ελεύθερη αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, όπως η Ελληνική, δεν νοείται υποχρεωτική δια νόμου πρόβλεψη για λήψη υπηρεσιών από συγκεκριμένο φορέα. Η επιλογή των Οικονομικών φορέων για λήψη υπηρεσιών από τον ΕΚΦΔΑ θα πρέπει να είναι απολύτως. Επίσης, δεν υπάρχει κανένας λόγος επιβολής προστίμου. Ο ΕΚΦΔΑ έχει τα προνόμια του Δημοσίου και μπορεί να εισπράξει τα οφειλόμενα σε αυτόν ποσά κατά τον ΚΕΔΕ, μαζί με τους νόμιμους τόκους υπερημερίας. Σε κάθε περίπτωση, το προβλεπόμενο πρόστιμο είναι αδικαιολόγητα υψηλό. Αν προβλεφθεί τελικά πρόστιμο, αυτό μπορεί να είναι της τάξεως του 1% μηνιαίως μέχρι την πληρωμή, με όριο το διπλάσιο του οφειλομένου.