Αρχική Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτωνΆρθρο 13: Ρύθμιση θεμάτων διαχείρισης των ΑΕΚΚΣχόλιο του χρήστη Χάρης Μουρκάκος | 19 Νοεμβρίου 2014, 16:31
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, προσπαθεί να ρυθμίσει πραγματικά προβλήματα που έχουν προκύψει κατά την υλοποίηση της εναλλακτικής διαχείρισης από το 2001 και μετά.Σε ότι αφορά στα ΑΕΚΚ, προτείνω την ενσωμάτωση της εγκυκλίου υπ' αριθμ.4834/25-1-2013 στο παρόν άρθρο έτσι ώστε, η εξαίρεση της διαχείρισης της περίσσειας εκσκαφών που παράγονται σε δημόσια έργα, από την υποχρέωση να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με ΣΕΔ ΑΕΚΚ, να λάβει την θέση που της αξίζει μέσα στο νομικό πλαίσιο και να αναβαθμισθεί από Εγκύκλιο σε Νόμο. Νομίζω ότι η προτεινόμενη αναβάθμιση αποτελεί μονόδρομο για το ΥΠΕΚΑ. Αν δεν το κάνει, θα πρέπει να αποσύρει την Εγκύκλιο υπ' αριθμ.4834/25-1-2013, την ίδια μέρα που θα ψηφισθεί το παρόν σχέδιο νόμου. Για την διευκόλυνση σας, παραθέτω το σώμα της εγκυκλίου. [ ΘΕΜΑ: ∆ιαχείριση περίσσειας υλικών εκσκαφών που προέρχονται από δηµόσια έργα - ∆ιευκρινίσεις επί των απαιτήσεων της ΚΥΑ 36259/1757/Ε103/2010 (ΦΕΚ 1312 Β) Η παρούσα εγκύκλιος αποσκοπεί στην παροχή διευκρινίσεων σχετικά µε την εφαρµογή της παραγράφου 3.β. του άρθρου 7 της (2) σχετικής ΚΥΑ σε ότι αφοράστη διαχείριση της περίσσειας υλικών εκσκαφών που προέρχονται από δηµόσια έργα.Ειδικότερα και προς απάντηση σχετικών ερωτηµάτων που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία µας, αν η διαχείριση της περίσσειας υλικών εκσκαφών γίνεται υποχρεωτικά µέσω Συστηµάτων Εναλλακτικής ∆ιαχείρισης Αποβλήτων Εκσκαφών Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ), διευκρινίζονται τα ακόλουθα: Βάσει της παραγράφου 3 του άρθρου 7 της προαναφερόµενης ΚΥΑ οι υποχρεώσεις για την διαχείριση των ΑΕΚΚ διαφέρουν µεταξύ των ιδιωτικών και τα δηµόσιων έργων. Ειδικότερα και σε ότι αφορά στα δηµόσια έργα: α) η διαχείριση της περίσσειας εκσκαφών που προέρχονται από τα δηµόσια έργα σύµφωνα µε τις διατάξεις της παραγρ. 3 εδαφ. β.1 θα πρέπει - είτε να περιλαµβάνεται ως όρος στην απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του έργου, σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα στις σχετικές διατάξεις της κείµενης νοµοθεσίας (περί δηµοσίων έργων) - είτε να περιλαµβάνεται ως όρος στη σύµβαση ανάθεσης του έργου β) η διαχείριση των αποβλήτων κατασκευής ή κατεδάφισης έργων τεχνικών υποδοµών ή κτιριακών έργων που προέρχονται από δηµόσια έργα σύµφωνα µε τις διατάξεις της παραγρ. 3 εδαφ. β.2 θα πρέπει - είτε να περιλαµβάνεται ως όρος στην απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του έργου, σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα στις σχετικές διατάξεις της κείµενης νοµοθεσίας (περί δηµοσίων έργων) - είτε να περιλαµβάνεται ως όρος στη σύµβαση ανάθεσης του έργου Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει, σύµφωνα µε την παραγρ. 3 εδαφ. β.3. της (2) σχετικής ΚΥΑ, οι διαχειριστές µετά από την αποπεράτωση των εργασιών διαχείρισης των αποβλήτων κατασκευής ή κατεδάφισης να καταθέτουν στην Υπηρεσία που επιβλέπει το έργο, βεβαίωση παραλαβής των αποβλήτων από εγκεκριµένο σύστηµα εναλλακτικής διαχείρισης, όπως προβλέπεται στην παρ. 3, (εδ. α.3) του ιδίου άρθρου. Σύµφωνα µε τα προαναφερόµενα από τις διατάξεις της ΚΥΑ δεν απορρέει υποχρέωση διαχείρισης της περίσσειας των εκσκαφών που προέρχονται από δηµόσια έργα µέσω εγκεκριµένων συστηµάτων εναλλακτικής διαχείρισης, εν αντιθέσει µε τη διαχείριση αποβλήτων κατασκευής ή κατεδάφισης έργων τεχνικών υποδοµών ή κτιριακών έργων. Σε κάθε περίπτωση η διαχείριση της περίσσειας των εκσκαφών θα πρέπει να γίνεται µε ορθό περιβαλλοντικά τρόπο. ]