Αρχική Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτωνΆρθρο 06: Συνέπειες μη συμμόρφωσης με την Ευρωπαϊκή νομοθεσίαΣχόλιο του χρήστη ΣΥΔΕΣΥΣ - ΛΟΥΚΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ | 5 Δεκεμβρίου 2014, 15:16
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 6 (Συνέπειες μη συμμόρφωσης με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία) του σ/ν συνεχίζει στην λογική του προηγούμενου άρθρου 5, δηλαδή της μετακύλισης στα ΣΕΔ των χρηματικών κυρώσεων που καταλογίζονται στην Ελληνική Δημοκρατία λόγω παραβιάσεων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την εναλλακτική διαχείριση, με κοινή απόφαση των υπουργών οικονομικών και περιβάλλοντος και κριτήρια καταλογισμού τις εγγεγραμμένες στο ΣΕΔ ποσότητες αποβλήτων και τα ετήσια έσοδά του, την επίτευξη των στόχων και την απόκλιση από τον εθνικό στόχο. Η ευθύνη επίτευξης των στόχων όμως ανήκει κυρίως στην Πολιτεία η οποία αν και διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα την ελεγκτική αρμοδιότητα παραμένει αδρανής, αρκούμενη σε υποτυπώδεις ελέγχους μιας υποτυπωδώς λειτουργούσας υπηρεσίας επιθεωρητών περιβάλλοντος (ΕΥΕΠ) και ουσιαστικά ανέχεται τα παράνομα κυκλώματα που υφίστανται στην διαχείριση των αποβλήτων. Η Πολιτεία είναι αυτή που επί δεκατρία ολόκληρα έτη δεν έχει θεσπίσει το προβλεπόμενο από τον θεμελιώδη νόμο της ανακύκλωσης 2939/01 μητρώο παραγωγών με άμεση συνέπεια να αγνοεί βάσιμα τις ποσότητες που εισάγονται-παράγονται και κατ’ επέκταση να υφίσταται εκτεταμένη εισφοροδιαφυγή και ειδικά στην περίπτωση των επικίνδυνων αποβλήτων των συσσωρευτών παράνομη διακίνηση των αποβλήτων με δυσμενείς επιπτώσεις για τον περιβάλλον. Οπότε για ποια επίτευξη στόχων μπορούμε να μιλάμε; Θα πρέπει λοιπόν η Πολιτεία, αντί να μεταθέτει να αναλάβει τις δεδομένες ευθύνες της για τις πράξεις αλλά κυρίως τις παραλείψεις της με ότι τούτο συνεπάγεται. Αντί της επιχειρούμενης με το σ/ν περιστολής αρμοδιοτήτων και πόρων και της μετάθεσης των προστίμων που της επιβάλλει η ΕΕ, αποκλειστικά στα ΣΕΔ, θα πρέπει πρώτα και κύρια η ίδια να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από την ευρωπαϊκή και εγχώρια νομοθεσία για την εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών και άλλων προϊόντων, η μη εκπλήρωση των οποίων επιφέρει τα πρόστιμα και επίσης αντί περιστολών και των προστίμων, να μεταθέσει αρμοδιότητες στα ΣΕΔ και μόνο τότε θα νομιμοποιείται να αναζητήσει αναλογούσες ευθύνες σ’ αυτά. Πέραν τούτου ενδεικτικό της αποποίησης των ευθυνών της και μετάθεσής τους αποκλειστικά στα ΣΕΔ μέσω του σ/ν είναι και το γεγονός πως ενώ η επικαλούμενη από την αιτιολογική έκθεση του σ/ν οδηγία (2008/98/ΕΚ εδάφιο 45) αναφέρεται σε κυρώσεις σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα (παραγωγούς, κατόχους, έμπορους, συλλέκτες κλπ) που διαχειρίζονται απόβλητα και παραβαίνουν την ανωτέρω οδηγία, το σ/ν εναρμονίζει την οδηγία και καταλογίζει την αναζήτηση προστίμων μόνο απέναντι στα ΣΕΔ! Πρόταση : Ζητούμε την απάλειψη του εν λόγω άρθρου.