Αρχική Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτωνΆρθρο 11: Μείωση ειδικού αποθεματικού του άρθρου 5 του ν.3220/2004 των ΣΕΔΣχόλιο του χρήστη ΣΥΔΕΣΥΣ - ΛΟΥΚΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ | 5 Δεκεμβρίου 2014, 15:43
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 11 (Μείωση ειδικού αποθεματικού του άρθρου 5 του ν. 3220/2004 των ΣΕΔ) το σχέδιο νόμου με το πρόσχημα του δήθεν σχηματισμού υψηλών αποθεματικών, επιχειρεί να θεσπίσει ανώτερο όριο στο ειδικό αποθεματικό των ΣΕΔ στο 35% των συνολικών ετήσιων χρηματικών εισφορών του προηγούμενου έτους λειτουργίας τους και να «διοχετεύσει» τους πόρους επενδύοντάς τους σε δράσεις διαχείρισης των αποβλήτων. Μάλιστα απροκάλυπτα η αιτιολογική έκθεση του σ/ν αναφέρεται σε «…πολύ σημαντική τόνωση της αγοράς» μέσω των κεφαλαίων των ειδικών αποθεματικών των ΣΕΔ, την στιγμή που όπως επ’ ακριβώς αναφέρει η «…πρόσβαση σε κεφάλαια εξακολουθεί να είναι περιορισμένη για τον ιδιωτικό τομέα». Βέβαια και εδώ τα ΣΕΔ δεν αφήνονται να «επενδύσουν» τα κεφάλαια που με κόπο συγκέντρωσαν κατά βούληση, σύμφωνα με την δεδομένη τεχνογνωσία και ευαισθησία που έχουν αποκομίσει καθόλα τα έτη λειτουργίας τους, αλλά οι δράσεις και τα μέτρα για την δήθεν αξιοποίηση του ειδικού τους αποθεματικού θα πρέπει προηγούμενα να τύχουν της εγκρίσεως του ΔΣ του ΕΟΑΝ, το οποίο και πάλι θα λαμβάνει τις σχετικές αποφάσεις κατόπιν εισηγήσεως του ΓΔ του. Το σ/ν θέτει ως χρονικό όριο την τριετία προκειμένου τα ΣΕΔ να εναρμονίσουν το αποθεματικό τους με το ανώτατο όριο του 35%. Προκειμένου δε να υπερασπιστεί της διάταξης προβαίνει σε μομφές κατά το δοκούν και ακροβατισμούς του τύπου επειδή οι προϋπολογισμοί των ΣΕΔ δεν είναι ισοσκελισμένοι και άρα αυτό κατά τον-ους συντάκτη-ες του σ/ν συνιστά κακή διαχείριση (!) των πόρων που η νομοθεσία τους έχει παραχωρήσει, τα αποθεματικά θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την τόνωση της αγοράς. Για την Πολιτεία εμφανώς προέχει και υπερτερεί η τόνωση της αγοράς έναντι της προστασίας του περιβάλλοντος. Τα κίνητρά της για την δήθεν «αξιοποίηση» των αποθεματικών δηλαδή είναι οικονομικά και ουχί περιβαλλοντικά. Έχοντας βέβαια η Πολιτεία ιστορικό «ασφαλέστατων» επενδύσεων των πάσης φύσεως αποθεματικών που διαχειρίστηκε, επιβουλεύεται απροκάλυπτα και τα ειδικά αποθεματικά των ΣΕΔ επιχειρώντας να τα οδηγήσει δια της «επενδύσεώς τους» που η ίδια θα έχει εγκρίνει, εκεί που αυτή επιθυμεί. Για την αποκατάσταση όμως από τις σκόπιμες στρεβλώσεις που συνειδητά προκειμένου να επιτύχει τις στοχεύσεις της προβάλλει η Πολιτεία με το σ/ν, αναφέρουμε πως το επικαλούμενο ειδικό αποθεματικό του άρθρου 5 του ν. 3220/2004 των ΣΕΔ σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην παράγραφο 1 του ως άνω νόμου χρησιμοποιείται υποχρεωτικά για την κάλυψη των ζημιών επόμενων χρήσεων και όχι για δράσεις ορθής διαχείρισης των αποβλήτων όπως αναφέρει το σ/ν, αποδεικνύοντας την προχειρότητα και συνάμα την επικίνδυνη άγνοια των συντακτών του. «Τα κέρδη των επιχειρήσεων που λειτουργούν μετά από έγκριση του Υπουργείου Περιβάλλοντος …. ως Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης ….. απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος, εφόσον εμφανιστούν σε λογαριασμό ειδικού αποθεματικού. Το αποθεματικό αυτό χρησιμοποιείται υποχρεωτικά για την κάλυψη των ζημιών επόμενων χρήσεων. Αν μετά τον συμψηφισμό απομένει ακάλυπτο ποσό ζημιών, μεταφέρεται σε ειδικό λογαριασμό των ιδίων κεφαλαίων, με σκοπό το συμψηφισμό του με κέρδη που θα προκύψουν στο μέλλον» αναφέρει το άρθρο 5 του ν. 3220/2004 επί λέξει. Το σ/ν παραταύτα «επενδύει» τα υπάρχοντα αποθεματικά των ΣΕΔ επιδιώκοντας δια της τοποθετήσεως-εξαλείψεώς τους να υποβαθμίσει τον ρόλο και την ουσιαστική δυνατότητα δράσης των ΣΕΔ. Πρόταση : Θα πρέπει να αποσυρθεί και η παραπάνω διάταξη ως ανεφάρμοστη και αντιβαίνουσα πλήρως στο πνεύμα και το γράμμα της διάταξης του άρθ. 5 ν. 3220/2004, την οποία υποτίθεται πως συμπληρώνει.