Αρχική Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτωνΆρθρο 13: Ρύθμιση θεμάτων διαχείρισης των ΑΕΚΚΣχόλιο του χρήστη ΑΝΑΒΕ ΑΕ | 8 Δεκεμβρίου 2014, 08:42
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πρόβλεψη του άρθρου έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με την ουσία των Συλλογικών Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης. Από το Ν.2939/01 προβλέπεται στα Συλλογικά Συστήματα να συμμετέχουν οι παραγωγοί και οι διαχειριστές των αποβλήτων και όχι ξένα πρόσωπα. Σημειώνουμε ότι κάτι αντίστοιχο δεν εφαρμόζεται και δεν προβλέπεται σε άλλα Συστήματα. Για ποιο λόγο προτείνεται αυτή η διάκριση σε σχέση με το Ν.2939/01; Δεν είναι κατανοητό για ποιο λόγο επιβάλλεται ασυμβίβαστο συμμετοχής μετόχων μονάδων επεξεργασίας ΑΕΚΚ σε ΣΕΔ ΑΕΚΚ; Η ρύθμιση αυτή θα επιβαρύνει το κόστος διαχείρισης των ΑΕΚΚ και θα περιορίσει τον ανταγωνισμό. Ενδεικτικά επισημαίνουμε ότι : Αν υπάρχει διαφορετικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον στην ιδιοκτησία των ΣΕΔ (από τους μετόχους των επιχειρήσεων επεξεργασίας ΑΕΚΚ ) τότε το ΣΕΔ θα στοχεύει αντικειμενικά και στο κέρδος που θα δημιουργείται από τις επιχειρηματικές αμοιβές και το κόστος εργασίας στα ΣΕΔ. Ως αποτέλεσμα θα αυξάνει το κόστος εναλλακτικής διαχείρισης. Αντίθετα αν υπάρχει συμμετοχή των ιδιοκτητών των μονάδων επεξεργασίας στα ΣΕΔ τότε θα επιδιώκουν να κατέβει το κόστος λειτουργίας των ΣΕΔ για να έχουν ανταγωνιστικά τέλη, κάτι που θα λειτουργεί προς όφελος της τεχνικής αγοράς. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατόν η πολιτεία να εγκρίνει την ίδρυση των ΣΕΔ και τις επενδύσεις τους και δύο μήνες μετά από σχετικές εγκρίσεις του ΔΣ του ΕΟΑΝ να προχωράει σε αιφνιδιαστικές ρυθμίσεις που αναιρούν το νόμιμο ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΣΕΔ. Αποτελεί ερώτημα για ποιο λόγο το νομοσχέδιο δεν αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης και σύνθεσης με τα εγκεκριμένα Συστήματα, πριν την ανάρτησή του, ώστε να μην περιέχει και το στοιχείο του αιφνιδιασμού, έχοντας φυσικά η πολιτεία κάθε δικαίωμα στη συνέχεια να προχωρήσει ανάλογα με τις απόψεις και τις επιλογές της. Δεν είναι κατανοητή η σκοπιμότητα του άρθρου εφόσον αμφισβητεί τη μετοχική βάση της πλειοψηφίας των ΣΕΔ και πιθανά να τα οδηγεί σε διακοπή λειτουργίας ή σε αλλαγή ιδιοκτήτη και υποχρεωτική μεταβίβαση. Προτείνουμε το άρθρο αυτό να αντικατασταθεί με τις αναγκαίες ρυθμίσεις για την εφαρμογή της εναλλακτικής διαχείρισης των ΑΕΚΚ σε δημόσια και ιδιωτικά έργα. Το θεσμικό περιβάλλον της διαχείρισης των ΑΕΚΚ αποτελεί το βασικό πρόβλημα, που καθυστερεί την αποτελεσματικότητα της εναλλακτικής διαχείρισης των ΑΕΚΚ εδώ και τρία χρόνια. Επίσης μπορούν να περιληφθούν οι διορθώσεις/συμπληρώσεις άλλων σημείων του θεσμικού πλαισίου που δημιουργούν κωλύματα και καθυστερήσεις στη διαχείριση των ΑΕΚΚ, όπως : η πρόσφατη πρόβλεψη στο Ν.4280/14 για τα λατομεία που είναι ελλιπής και η λανθασμένη περιβαλλοντικά και θεσμικά, εξαίρεση της διαχείρισης της περίσσειας εκσκαφών των δημοσίων έργων από την εναλλακτική διαχείριση των ΑΕΚΚ.