Αρχική Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτωνΆρθρο 05: Επιβολή διοικητικών κυρώσεωνΣχόλιο του χρήστη Μ. ΜΠΑΛΤΑΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ RE-BATTERY A.E. | 8 Δεκεμβρίου 2014, 10:54
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 05 παρ. 1: Σχόλιο/ Πρόταση: Συμφωνούμε με την άσκηση αρμοδιότητας επιβολής προστίμων από τον ΕΟΑΝ. Προτείνουμε το όριο διακοπής λειτουργίας να είναι (30) ημέρες αντί (5) για να είναι αποτελεσματική η παρέμβαση του ΕΟΑΝ. παρ. 3: Σχόλιο: Δεν συμφωνούμε με την επιβολή προστίμου στα ΣΕΔ. Τονίζοντας ότι οι πόροι των ΣΕΔ είναι κοινωνικοί πόροι, η στέρηση κοινωνικών πόρων από την εναλλακτική διαχείριση ουσιαστικά πλήττει την ανακύκλωση και αφήνει «αδιάφορους» τους διαχειριστές και τη Διοίκηση των ΣΕΔ καθώς αυτοί δεν υφίστανται ιδιωτικές οικονομικές απώλειες. Αντί του προστίμου προτείνουμε τακτικό και ουσιαστικό έλεγχο της λειτουργίας των ΣΕΔ από τον ΕΟΑΝ, επί των Ετησίων Απολογιστικών Εκθέσεων, που να περαιώνεται υποχρεωτικά εντός σαράντα (45) ημερών από την προθεσμία κατάθεσης των εκθέσεων ετησίως και σε περίπτωση αποκλίσεων να επιβάλλονται αυστηρές διοικητικές κυρώσεις, αντικειμενικά προσδιορισμένες επί της άδειας λειτουργίας του ΣΕΔ όπως εν προκειμένω αναφέρεται στην προτεινόμενη παράγραφο 4. Συμπερασματικά, δεν υπάρχει κανένας λόγος να σπαταλιέται ο δημόσιος πόρος που καταβάλουν οι καταναλωτές, λόγω της μη ορθής λειτουργίας / διοίκησης του ΣΕΔ από τους έχοντες την ευθύνη για αυτό. Για τον αποτελεσματικό έλεγχο της λειτουργίας των ΣΕΔ και στο πλαίσιο της «διευρυμένης ευθύνης του Παραγωγού», η νέα νομοθεσία θα πρέπει να απευθύνει συγκεκριμένες ευθύνες στους Παραγωγούς, υποχρεώνοντας τους να ελέγχουν σταθερά και θεσμικά το ΣΕΔ, στο οποίο συμμετέχουν είτε ως μέτοχοι είτε ως συμβεβλημένοι. Ταυτόχρονα θα πρέπει να παταχθεί αμείλικτα το φαινόμενο της εισφοροδιαφυγής, μέσω συστηματικών και αποτελεσματικών ελέγχων της Πολιτείας. Με βάση τις παραπάνω σκέψεις, προτείνεται η επαναδιατύπωση της παρ. 3 ως κάτωθι: Πρόταση: «Ειδικότερα για τα ΣΕΔ συσκευασιών ή άλλων προϊόντων τα οποία δεν επιτυγχάνουν τους στόχους διαχείρισης, συλλογής (όπου τίθενται) ή και τους στόχους ανάκτησης ή ανακύκλωσης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία και στους όρους της έγκρισης αυτών, βάσει των Ετήσιων Απολογιστικών Εκθέσεων και εντός της προθεσμίας που έχει τεθεί, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή της λειτουργίας τους ή ανάκληση της έγκρισής τους κατά τα οριζόμενα στην παρ. 4 του παρόντος άρθρου.» παρ. 4: Σχόλιο: Λαμβάνοντας υπόψη και τα όσα έχουν προηγηθεί στη δεκάχρονη λειτουργία των ΣΕΔ, οι νέοι θεσμικοί κανόνες θα πρέπει να αποβλέπουν ταυτόχρονα: α) στην απαρέγκλιτη τήρηση των υποχρεώσεων και την εκπλήρωση των στόχων των ΣΕΔ, κάθε χρόνο, όπως αυτά έχουν εγκριθεί με την άδεια ίδρυσης τους ή/ και στην τεκμηριωμένη αιτιολόγηση των τυχόν αποκλίσεων μέσω των ετησίων εκθέσεων. β) στην ρητή δεσμευτική υποχρέωση του ΕΟΑΝ να ελέγχει αδιάλειπτα τα ανωτέρω και να λαμβάνει μέτρα. γ) στην αντικειμενικοποίηση των διαδικασιών και των κριτηρίων βάσει των οποίων ο ΕΟΑΝ θα κληθεί να επιβάλλει ή όχι προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας ενός ΣΕΔ. Θεωρώντας ότι τα στοιχεία (1 έως 4) δεν συνιστούν κατ’ ανάγκη αντικειμενικά κριτήρια για την λήψη σχετικών αποφάσεων εκ μέρους του ΕΟΑΝ, προτείνουμε τουλάχιστον επαναδιατύπωση στο σημείο (2) Πρόταση σημείο (2): «Δεν επιτύχει για (2) συνεχόμενα έτη τους εγκεκριμένους στόχους όσον αφορά την συλλογή, το ποσοστό της ανακύκλωσης και ανάκτησης ή τις ποσότητες διαχείρισης, εντός του εγκεκριμένου οικονομικού σχεδίου δαπανών όπως αυτοί (στόχοι και δαπάνες) προδιαγράφονται στο εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο ή στις ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις που έχουν εξεταστεί και γίνει αποδεκτές από τον ΕΟΑΝ κατά τις παρελθούσες χρήσεις».