Αρχική Βοσκήσιμες γαίες ΕλλαδαςΆρθρο 01: ΟρισμόςΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Σ. | 4 Ιουνίου 2015, 13:57
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο ορισμός των βοσκήσιμων γαιών "φαίνεται" ότι περιλαμβάνει το σύνολο σχεδόν της υπαίθρου εκτός από: α)τα σχέδια πόλης και τους οικισμούς β)τις αναδασωτέες εκτάσεις και όσες είναι σε προγράμματα αναδάσωσης γ)όσες έχουν παραχωρηθεί για χρήση στις ένοπλες δυνάμεις δ)όσες προβλέπονται στις περιπτώσεις β΄ έως και ε΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 69 του ν.δ. 86/1969 (Α΄7)δηλαδή τα προστατευτικά δάση εκτός από αυτά της παρ. α! (τα επί των κατωφερειών φυόμενα δάση, δασικές εκτάσεις, βοσκότοποι, οίτινες προστατεύουν το ίδιον αυτών έδαφος)και ε)τους οπωρώνες και αμπελώνες (που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να βοσκηθούν - οι μονοετείς καλλιέργειες βόσκονται μετά από την συγκομιδή). Θα πρέπει ακόμη να εξαιρεθούν οι πυρήνες των Εθνικών δρυμών (απαγορεύεται η βοσκή αρ.80 παρ 2ζ Ν.Δ 86/69) και όλες οι ιδιόκτητες αγροτικές εκτάσεις (καλλιέργειες, αγροκτήματα σε αγρανάπαυση κλπ). Απομένουν επομένως τα δάση (διαχειριζόμενα και μη), οι δασικές εκτάσεις και οι χορτολιβαδικές εκτάσεις (βραχώδεις κλπ) δηλαδή οι εκτάσεις που διαχειρίζονται από την Δασική Υπηρεσία και προστατεύονται από την Δασική Νομοθεσία. Για πάρα πολλούς προφανείς λόγους η ρύθμιση της βοσκής θα πρέπει να γίνεται (και έτσι ισχύει εδώ και 2 αιώνες περίπου) από την Δασική Νομοθεσία. Με το προτεινόμενο Νομοσχέδιο δεν προβλέπεται "οριοθέτηση" βοσκήσιμων γαιών αλλά αυτή θα προκύψει με την έγκριση του διαχειριστικού σχεδίου του αρ.8 δηλαδή θα συνταχθούν για όλες τις βοσκήσιμες γαίες διαχειριστικά σχέδια και θα αποτυπωθούν μόνο εκείνα που θα εγκριθούν; Δεν θα πρέπει να προηγηθεί η οριοθέτηση της σύνταξης των διαχειριστικών σχεδίων; Δεν θα πρέπει να αποτυπωθούν ξεχωριστά (λόγω ειδικού καθεστώτος-δικαιώματος βοσκής) τα ιδιωτικά (δάση, δασικές εκτάσεις, χορτολίβαδα), δουλείες βοσκής που έχουν επιδικαστεί σε συγκεκριμένα φυσικά πρόσωπα, ενώσεις, φορείς κλπ. αλλά και όλες οι απαγορευτικές διατάξεις βοσκής σε καταφύγια Αγριας Ζωής, Μνημεία της φύσης, προστατευτικά δάση, λεκάνες χειμάρρων, δάση ελάτης, δάση μετά από υλοτομία κλπ; Έστω ότι αποτυπώνεται π.χ μια έκταση 10.000 στρ στην οποία προτιθέμεθα να συντάξουμε σχέδιο διαχείρισης. Αυτή η έκταση θα έχει άπειρα "τρύπες-κενά" αποκλειόμενων εκτάσεων (αγροκτήματα καλλιεργούμενα, αναδασωτέες, απαγορευτικές βοσκής χωρίς περιορισμό χρόνου κλπ) αλλά και πολλές άλλες εκτάσεις με ειδικό καθεστώς βοσκής όπως (ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις, ιδιωτικές χορτολιβαδικές εκτάσεις, δουλείες βοσκής, απαγορεύσεις βοσκής ορισμένου χρόνου κλπ. Πως μπορεί να "λειτουργήσει" ένα διαχειριστικό σχέδιο αν δεν υπάρξει αφενός Νομοθετική ρύθμιση υποχρέωσης στη βοσκή (μη καλλιεργούμενα αγροκτήματα, ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις, ιδιωτικές χορτολιβαδικές εκτάσεις, δουλείες κλπ), αφετέρου ουσιαστική προστασία των μη βοσκήσιμων γαιών (αναδασωτέες, απαγορευτικές βοσκής, καλλιεργούμενα αγροκτήματα κλπ); Υπενθυμίζουμε ότι οι διατάξεις περί "οριοθέτησης" βοσκοτόπων του Ν.1734/1987 σύμφωνα με την αρ. 370/1997 απόφαση του ΣτΕ αντίκεινται στα αρ 24 παρ.1 και 117 του Συντάγματος.