Αρχική Κτήμα ΤατοϊουΆρθρο 02: Εξειδίκευση χρήσεων, δραστηριοτήτων και εγκαταστάσεωνΣχόλιο του χρήστη Όμιλος Φίλων Δημοτικής Πινακοθήκης Αχαρνών "Χρήστος Τσεβάς" | 4 Ιουνίου 2015, 14:11
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. ΟΝΟΜΑΣΙΑ: Η μετονομασία του πρώην Βασιλικού Κτήματος Τατοΐου σε Μητροπολιτικό Πάρκο Τατοΐου, επηρεάζει αρνητικά την ιστορικότητα της περιοχής και καταστρατηγεί / αναιρεί τον χαρακτηρισμό των εκεί ευρισκομένων εγκαταστάσεων και αντικειμένων (ανάκτορα και λοιποί βοηθητικοί χώροι, οχήματα κλπ) ως νεώτερων μνημείων από το Υπουργείο Πολιτισμού. 2. ΑΛΛΑΓΕΣ ΧΡΗΣΗΣ: Θεωρούμε πως το συγκεκριμένο σχέδιο ΚΥΑ, το οποίο έχει κατατεθεί για Δημόσια Διαβούλευση, υποκρύπτει αλλαγές στην χρήση των κτηρίων αλλά και αλλαγές στην διαρρύθμιση του κτήματος, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά την φυσική ομορφιά του κτήματος και γενικότερα τον ιστορικό και οικολογικό χαρακτήρα του. Για το λόγο αυτό προτείνεται η επανεξέταση της μελέτης και της σχεδίασης προς την κατεύθυνση και με γνώμονα την πιο ήπια ανάπτυξη του κτήματος Τατοΐου (π.χ. το σχεδιαζόμενο parking-γίγας στον κόμβο Τατοΐου και Ερυθραίας θα επιφέρει αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος και τσιμεντοποίηση). 3. ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ Π.Δ. - Κ.Υ.Α.: Επίσης παρατηρήθηκε ότι η ΚΥΑ εμπεριέχει μεταρρυθμιστικά σημεία, τα οποία δε συμφωνούν με το υφιστάμενο Προεδρικό Διάταγμα, κατ’ εφαρμογή του οποίου το σχέδιο αυτό συνετάγη. Παράδειγμα τέτοιου σημείου ασυμφωνίας αποτελεί η αναφορά στην ΚΥΑ της δυνατότητας επέκτασης έως 10% του φέροντος οργανισμού των υπαρχόντων ιστορικών κτηρίων, στοιχείο που αποκλείεται από το αντίστοιχο Προεδρικό Διάταγμα. 4. ΕΚΘΕΣΗ - ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΔΑΣΑΡΧΕΙΟΥ - Κ.Α.Σ.: Θεωρούμε σκόπιμο να υπάρχει για την υπογραφή της συγκεκριμένης ΚΥΑ συνοδευτική έκθεση του αρμόδιου Δασαρχείου αλλά και του Υπουργείου Πολιτισμού. Το Δασαρχείο αλλά και το Υπουργείο Πολιτισμού είναι οι αρμόδιοι φορείς για τις χρήσεις, που αφορούν σε χαρακτηρισμένα νεώτερα μνημεία - ιστορικά κτήρια. Πιθανόν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) να είναι αντίθετο σε ακραίες αλλαγές χρήσης στα κτήρια του πρώην βασιλικού κτήματος Τατοΐου, για τον λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητη η εκ νέου μελέτη της επισκεψιμότητας του Κτήματος σε σχέση με τα «καταστήματα» που προβλέπεται να δημιουργηθούν. 5. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ: Επόμενο σημείο το οποίο κρίνεται απαραίτητο να επανεξεταστεί, είναι η πρόταση για δημιουργία ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων φαραωνικών διαστάσεων στον παλιό στρατώνα. Το περιβάλλον του κτήματος, το οποίο βρίσκεται μέσα σε ένα κηρυγμένο Εθνικό Δρυμό δεν προσφέρεται για να φιλοξενήσει μια τέτοια εγκατάσταση. Αντ’ αυτής εισηγούμαστε τη δημιουργία μικρής ξενοδοχειακής μονάδας, ολίγων κλινών στην θέση του παλιού ξενοδοχείου «Τατόιον», επομένως είμαστε αντίθετοι στη λειτουργία ταβέρνας όπως προβλέπει η ΚΥΑ στην θέση του «Τατόιον». 6. ΧΩΡΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ: Ακόμα η ΚΥΑ οφείλει να επανεξετάσει το χώρο έκθεσης – Μουσείο Βασιλικών Αυτοκινήτων και Αμαξών (που πρόσφατα κηρύχθηκαν νεώτερα μνημεία) ενδεχομένως στο χώρο του Βουστασίου αντί για συνεδριακό κέντρο. 7. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ: Κατά την μελέτη και σύνταξη της ΚΥΑ θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια για τη συλλογή των νερών της περιοχής «Κιθάρα», που προέρχονται από την Πάρνηθα και σήμερα χάνονται αναξιοποίητα. 8. ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ - ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Στις διατάξεις του τελικού κειμένου της ΚΥΑ θα πρέπει να περιλαμβάνεται ολοκληρωμένη πρόταση καθαρισμού του κτήματος από τη βιομάζα, ολοκληρωμένο σχέδιο πυροφύλαξης και πυρόσβεσης, καθώς επίσης και σχέδιο απομάκρυνσης των επισκεπτών σε περίπτωση πυρκαγιάς. Ιδιαιτέρως θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι τυχόν παρατηρήσεις του δασαρχείου περί αναδασωτέων θυλάκων μέσα στο κτήμα που από το Σύνταγμα περιορίζουν δραστικά τις τυχόν προβλεπόμενες από την ΚΥΑ χρήσεις. 9. ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ - ΜΕΛΕΤΗΣ: Προτείνεται επίσης η επιμήκυνση του χρονικού διαστήματος για περαιτέρω ενδελεχή μελέτη της ΚΥΑ και για διαβούλευση επ’ αυτής, χωρίς ταυτόχρονα να διακοπούν οι εργασίες συντήρησης των κτηρίων, διότι αυτά κινδυνεύουν να χαθούν ολοσχερώς και η αναστύλωσή τους αργότερα να αποτελεί μια πολυέξοδη διαδικασία. 10. ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΤΗΜΑΤΟΣ – ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ: Εννοείται πως παραμένει ο δημόσιος χαρακτήρας του κτήματος και η ελεύθερη πρόσβαση σ’ αυτό από τους πολίτες. Η ΚΥΑ πρέπει να προβλέπει τη διευκόλυνση της πρόσβασης των πολιτών με μέσα σταθερής τροχιάς, π.χ. σιδηροδρομική σύνδεση με το ΣΚΑ Αχαρνών.